Hoi Brutus
Dat begrijp ik, maar voor mij is juist het niet uit een kit of bouwdoos bouwen de uitdaging.
Ik loop niet in 7 sloten tegelijk hoor(-; hoop dat ik bij vragen op jullie kennis kan rekenen. Daar is dit forum toch voor bedoeld?
Heb inmiddels wat gemeten en gerekend, de schaal zal 1/9 worden dit komt het meest in de buurt van de maten van het mechaniek. De kop zou dan iets hoger uitkomen maar bij een schaal 1/8 of 1/7 worden de verhoudingen te veel afwijkend qua rotor diameter en staartlengte.
Natuurlijk kun je (denk ik tenminste) op de mensen van het forum rekenen qua kennis en hulpvaardigheid.
Maar laat ik het zo zeggen: Ik ga een uitdaging en "ongewone" dingen niet uit de weg. Maar ik blijf ver uit de buurt van wat jij wilt gaan doen.
Ik hoop serieus, dat je succes zult hebben, en mischien heb je dat ook.
Ik probeer je alleen te waarschuwen. omdat er door heel Nederland vermoedelijk meerdere honderden heli rompen uit bouwdozen onafgebouwd gebleven zijn omdat het toch niet zo simpel was als het leek, en wat jij wilt gaan doen toch nog wel een haartje moeilijker is.
Die Lynx waar MDM het over heeft, vrij grote kans dat ik er nog aan meegebouwd heb (als het de heli van Didier is tenminste).