Westland Lynx MLD

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door hermor, 22 aug 2017.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik begrijp het ook niet... er zijn duizenden heli's die met die zelfde tandwielkastjes probleemloos vliegen...
     
  2. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    De gearbox zelf bleef ook netjes heel, echter de t-bone koppelingen zelf ging er aan, tot 2x toe. Bij testen liep alles soepel en de hoek was maar een paar graden. Wellicht zat er toch iets niet goed.

    Maakt ook niet uit, ik vertrouw deze oplossing niet meer en heb daarom gekozen voor wat anders. 20210902_135247.jpeg
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heel bizar...
    Zie ik dat nu goed? Waren die T-bones van kunststof??? Bij mij zijn ze van metaal...
    Dat kan ik mij helemaal voorstellen.
    Maar het blijft vreemd...
     
  4. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Ja dat zie je goed, blijkbaar hebben ze 2 versies, ik dacht ook eerst dat ze van metaal waren, het mannetje is dat ook maar het vrouwtje dus een combi van aluminium en kunstof.

    Heb geen poging meer gedaan de andere versie uit te proberen
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Snap ik... maar het kunststof vrouwtje heb ik nog nooit gezien van Vario, en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat die voor die toepassing bedoeld was.
    Voor wat het waard is: de volmetalen dogbone is 100% betrouwbaar: Mijn Cobra heeft die koppeling en gearbox ook, en daar hangt een 32 cm hekrotor achter...
     
  6. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Hoi Brutus

    Ik geloof je, echter deze heb ik tot 2x toe besteld, en de enige die past op mijn gearbox 2mm als ik het goed heb.

    Kan ineens geen foto meer uploaden

    Ps ik kan niet meer inloggen op andere apparaten want ben m'n wachtwoord kwijt, tenminste dat zegt het systeem... lijkt mij sterk maar heb al vele malen getracht een nieuw te maken, contactformulier ingevuld maar krijg geen enkele reactie, ook geen mail om een nieuw aan te maken..wie weet wie de beheerder is van dit forum?
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vreemd... die 40 graden gearboxjes hebben allemaal 2 mm asjes, de mijne dus ook. Heb mijn Vario Bijbel niet bij de hand, anders kon ik een bestelnummer doorgeven om te checken of je de juiste had.

    Maar nogmaals, dat is allemaal academisch want je bent al over gegaan op een ander systeem.

    Voor zover ik weet is de beheerder Olaf Wevers.

    https://www.modelbouwforum.nl/members/olaf-wevers.63263/
     
  8. ForumAdmin

    ForumAdmin Administrator Medewerker

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    9
    Bericht naar mail adres verstuurd wat in ons systeem staat

    Olaf
     
    prijs131 vindt dit leuk.
  9. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Hoi Olaf,

    Heb je een pb gestuurd, krijg de mail nl niet, ben bang dat m'n account al zo oud is dat het een niet meer ingebruik mailadres is.

    Gr kees
     

Deel Deze Pagina