Ondertussen niet helemaal stil gezeten, overpeinzende welke draairichring het zou gaan worden.. ben bezig geweest met het knoeien met schuim en mdf.. heb de mallen voor boven en zijaanzicht gemaakt en het schuim er op geplakt. Het idee was het midden uit 2 mdf platen licht aan elkaar gelijmd, dan beide kanten schuim en dan een blok vormen. Daarna de boven en onderaanzicht er op geplakt en met de schuimzaag het profiel gevolgd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet overloop van tomeloos enthausiastme. Het snijden gaat best in 1 plaat, maar 4 platen is lastiger. De draad word te heet, of het snijd gewoon helemaal niet. Nadat ik de draad dikker genomen had naar 0,8 mm ging het wat beter maar nog niet om over naar huis te schrijven, laat staan op dit forum.. een oude inbouwdimmer er tussen dacht ik.. maar dan werd de draad niet heet genoeg of anders weer te.. echt goed regelen is er niet bij. Vervolgens blijkt de speciale lijm voor het schuim wel het schuim aan het mdf te lijmen maar een stuk minder de platen onderling.. waardoor er vooral bij overgangen wat loskwam. Met deuken in de vorm als gevolg.. dat zou dus weer opgevuld moeten worden met pur oid.. wat nou juist niet het plan was.. tja.. het leven van een modelmaker gaat blijkbaar ook niet over rozen[emoji6]
Hier het eerste resultaat..
Als je 1 oog dicht knijpt en het andere ook dan lijkt het op een helicopter maar een lynx is het nog niet echt..[emoji21]nu moest er sowieso nog wel veel aan gemodelleerd maar toch. Het is dat ik het schuim voor een prikkie van een sloopbedrijf heb anders was het weggegooid geld geweest.. ik heb nog meer dus denk er sterk over een andere optie te gaan testen. Eerst maar eens de lijmtest gedaan met spuitlijm.. of de platen dan beter hechten, de eerste indruk is goed.. maar morgen weet ik ws meer.
Dan weet ik ook of ik met deze verder ga of een nieuwe ga maken.
Weet iemand waar je dat schuim mee kan lijmen? De speciale piepschuimlijm werkt dus slecht, blijft soms gewoon vloeibaar houtlijm werkt ook niet, droogt ook gewoon niet op..