Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heb even gekeken, op de website staat niet iets vergelijkbaars, wel de 40 gr gear van vario, deze zou ook een optie zijn moet ik ook nog wel de assen aanpassen, op zich niet zon ramp. Ik neem aan dat die tandwielen het beter houden dan de originele Align, hoewel die ook wel goed zouden moeten zijn. Wellicht dat de extra overbrengingen en dus wrijving en de vaak meerbladige hoofd en staartrotor er de oorzaak van is dat dit soms misgaat.Rc heliservice in Belgie heeft wel zo'n dingen.... info@rcheliservice.be of via fb dacht ik....
grtz,
Didier
Top, die had ik nog niet gevonden!
Daar zou ik meer vertrouwen in hebben: niet alleen hebben die mensen getest wat ze verkopen, ze hebben ook nuttige tips en aanwijzingen voor de inbouw, die je met zo'n chinees babipangang ding niet meekrijgt.Kijk eens bij: https://shop.microhelis.de/Flexwellen
Los van het budget, en ja daar wil ik zeker op letten.. mag ik graag knutselen en kijken hoe ik iets zelf kan maken. Ik vind echter de Vario onderdelen soms gewoon (te) duur daarom ook zoek ik goede alternatieven. Die heb ik nu wellicht gevonden via de link van RexIk snap niet zo goed waarom je een heli die je veel tijd moeite en geld gaat kosten, aan een "dubbeltjes-onderdeel uit verweggistan" gaat toevertrouwen....
Ik snap best dat budget een drempel is, maar ik geloof dat we allemaal ooit die drempel hebben moeten overstappen....
Die as zal niet zo het probleem zijn, meestal is het de bevestiging tussen koppelingsdeel en as die de problemen geeft.
Dat snap ik... maar dat zou ik dan toch echt pas doen na eerst wat ervaringen opgedaan te hebben met "hoe het hoort"...Los van het budget, en ja daar wil ik zeker op letten.. mag ik graag knutselen en kijken hoe ik iets zelf kan maken. Ik vind echter de Vario onderdelen soms gewoon (te) duur daarom ook zoek ik goede alternatieven
Dd Vario optie heb ik ook zeker nog niet afgeschreven en blijft een goede optie. Wat de opmerking "geen hh" betreft dat had ik gelezen maar ook op andere fora wordt dat punt benoemd.Dat snap ik... maar dat zou ik dan toch echt pas doen na eerst wat ervaringen opgedaan te hebben met "hoe het hoort"...
Ik heb zelf ook wel eens een flex-as gemaakt (in een 450 size BO105), leuk om te doen, heel leerzaam, maar ik geloof dat ik 15 assen gebroken heb voor het werkte... En een 450 is een stuk beter te "redden" en veel goedkoper te vervangen dan die Lynx.... Vandaar mijn advies om minimaal naar iets om te kijken wat er specifiek voor geleverd wordt. Dat heb je nu in elk geval gevonden!
Maar dan kijk ik verder dan mijn neus lang is, en als ik dan zie dat een complete set voor zo'n flex-as al rond de 90 euro komt, en die 40 graden gearbox van Vario ongeveer hetzelfde kost (https://www.vario-helicopter.biz/de...s/Gearbox/40-degree-angle-gearbox::35595.html de rest van de assen en dergelijke zit al in je bouwdoos) ben je met originele Vario spulletjes niet eens zoveel duurder uit.
Komt bij dat een flex-as bepaald niet onderhoudsvrij is (regelmatig navetten) en die Vario gearbox is dat in principe wel, dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
Maar zoals al vaker gezegd, dat is geheel jouw keuze.
Hihi... dat probeer ik helemaal niet... De enige onverstandige keuze is die keuze waar je niet alles goed afgewogen hebt...mij van onverstandige keuzes afhouden is natuurlijk altijd goed![]()
Die houten spantjes moet ik idd nog maken, heb gister een nieuwe versie gemaakt waarbij de ligger iets lager uitkomt. Dan is er meer ruimte voor die spantjes om de krachten wat te verdelen.Dat is absoluut geen gek idee... Wel even houten spantjes om dat Alu profiel heen maken (waar ze door die vleugelstompjes gaan), dat je de krachten wat verdeelt. Anders krijg je op de lijmpunten lelijke scheurtjes in de verf.
Maar die doorgaande ligger, dat is absoluut een mooi idee.
De wielen glimmen idd een beetje te veel, echter het zou doffer worden met de tijd. In het echt, zonder flits zien ze er wel iets echter uit.Die wielen vind ik persoonlijk wat minder geslaagd (zien er naar mijn smaak wat té plasticachtig uit) maar die pootjes met die anti-rotation brackets, dat ziet er toch wel heel mooi uit!
De Mechaniekbevestiging in de romp lijkt mij ook absoluut top.
Als dat zo is, heb ik niks gezegd....zonder flits