Wetbike uit The Spy Who Loved Me

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Robbie TPC, 13 mei 2011.

  1. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Het is inderdaad de bedoeling om een meetlint en veel foto's te maken voor toekomstige projecten.
    Maar ik vraag me wel af hoeveel voertuigen uit de Bond films te zien zullen zijn, er loopt namelijk op dit moment een tentoonstelling in London genaamd Bond in Motion met praktisch alleen maar voertuigen uit de films. Die tentoonstelling loopt daar tot maart 2015, de Wetbike staat op deze tentoonstelling.
    exhibition | London Film Museum Covent Garden - Bond In Motion
    Wat ik van de kunsthal begrepen heb is dat voornamelijk originele spullen uit de archieven van EON productions in Rotterdam te zien zullen zijn.

    Gisteren de gipsmal verwijderd, vandaag aan de slag met polyester/glasvezel.
     
  2. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Tijdje terug had ik al een aantal foto's ge-upload maar er kwam zoals gewoonlijk weer wat tussen.

    Gipsmal is er goed vanaf gekomen en gevuld met een brouwsel van polyesterhars, glasvezels, houtpulp en zwart pigment.
    Wel eerst de mal ingesmeerd met vaseline,

    [​IMG]

    Plaatje aluminium van 1mm dik zit verwerkt in de ski, opgeschuurd met grof schuurpapier zodat de polyester goed hecht aan het aluminium.

    [​IMG]

    De ski is goed van het gips losgekomen, wel nog overtollig materiaal verwijderen, 4 gaatjes erin boren en een groot gat eruit zagen voor de waterjet.

    [​IMG]

    Er gaat nog aardig wat schuur en plamuurwerk inzitten, met name in de onderkant van de ski.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Sea-Donkey

    Sea-Donkey

    Lid geworden:
    5 apr 2013
    Berichten:
    6
    Nice work! Can't wait to see final steps.
     
  4. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    ik zou de wetbike of foto's ervan wel mee nemen, zo vergroot je de kans dat je foto's mag maken
     
  5. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Bouw Wetbike klaar

    Het heeft even geduurd maar qua bouw is de Wetbike af, weet niet of/wanneer hij ooit gaat varen. Budget voor dit model is voorlopig even op.
    Ik heb nog wel een vitrine gemaakt voor dit model, heb me laten inspireren door de vitrines bij de James Bond expo in Rotterdam.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bak gemaakt van hout met daarin een LED strip met 30 LEDs.

    [​IMG]

    Moet ergens een 12volt trafo vinden, nu branden de lampjes op 9volt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Volgende project word weer een diorama, uit de 007 film The Living Daylights.
     
  6. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
  7. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Hij is echt mooi geworden. Toch zou ik wel eens een filmpje willen zien dat ie vaart. Maar ik kan ook begrijpen dat je dat niet wil ivm eventuele beschadigingen.
     
  8. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Wil hem graag in het water hebben voor schade ben ik niet zo bang, de mooiste beelden krijg je als het model in zijn element is, het water.
    Maar het kostenplaatje is op dit moment (eigenlijk altijd :)) een probleem om de Wetbike tot leven te wekken.
     

Deel Deze Pagina