Wetbike uit The Spy Who Loved Me

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Robbie TPC, 13 mei 2011.

  1. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    In de specs staat tot 17v en een stukje verder 2~4 lipo cellen.... Vond de 6~10 cellen ni-** ook al vreemd eerlijk gezegd.

    12 cellen ni-** zou dus gewoon moeten kunnen (17v/4s lipo) , eventueel langzaam geladen om het voltage een beetje in de hand te houden.
     
  2. boy19

    boy19 Guest

    damn, ziet er erg goed uit. dit word een abo'tje
     
  3. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Thanks boy19.

    Niet zoveel te melden behalve dat ik weer verder ben gegaan met de tijdrovende afplakklus, tussen elke gespoten kleur wil ik minimaal 12 uur droogtijd alvorens er weer een laag afplaktape overheen gaat. Vandaar dat deze fase zo lang duurt.
    Nu bezig met de lijntjes onder het zadel, elke lijn heeft een dikte van 1mm, boven de rode komt nog 1 zwarte lijn. De naad die onder de blauwe lijn zit word nog geaccentueerd met een zwarte stift.

    [​IMG]

    Nog 3 lijnen te gaan, 1 onder het zadel en 2 (rood en zwart) die bij de neus langs de zijkanten lopen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Knap en tijdrovend werk.
     
  5. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dank Harm.

    Ben wel een beetje klaar met de lijnen onder het zadel, wel hier en daar nog wat bijwerken.
    Nog twee lijnen te gaan, dat zijn meteen de lastigste om te doen. Tussen die twee lijnen zit nog een dunne witte lijn, de afplaktape is niet doorzichtig en daardoor word het moeilijk om de witte lijnen de juiste dikte te laten.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ziet er netjes uit kerel!!!
     
  7. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Thanks Pieter.

    Ik heb inmiddels contact opgenomen met de stickermaker, de vinyl stickers zijn in ieder geval waterproof.
     
  8. Mauricc03

    Mauricc03

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Maassluis
    Vraag aan diezelfde stickermaker (signmaker) of hij er ook een stukje sjabloonfolie bij wil doen. (bijvoorbeeld Avery Light Blue). Deze is meestal semi transparant en dus ideaal om de witte lijnen goed te kunnen maken.
     
  9. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dank voor de tip, maar ik heb het anders opgelost.

    Eerst met afplaktape de dikte en grens van de witte lijn bepaald,

    [​IMG]

    Daarna een strook afplaktape tegen de eerste strook aan geplakt,

    [​IMG]

    Vervolgens de eerste strook weer verwijderd en de afgeplakte witte lijn is een feit, vanaf dit punt kon ik weer verder gaan afplakken voor de zwarte lijn,

    [​IMG]

    Met dit als resultaat,

    [​IMG]

    Zelfde kunstje pas ik ook toe voor de laatste rode lijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Mauricc03

    Mauricc03

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Maassluis
    Slim! ziet er goed uit!
     
  11. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as Belgiƫ
    knap!!!!!! ik vind het echt prachtig dat je dat doet en zonder lekjes!! respect!!
     
  12. Sea-Donkey

    Sea-Donkey

    Lid geworden:
    5 apr 2013
    Berichten:
    6
    Incredible detail! Here is white and black font "Wetbike" that I used for my models in case you need them. "Wetbike" was on the side decals, on the rear, and I believe on the front black panel.


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2013
  13. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dank jullie wel mannen :worship:

    Stickers zijn besteld, 4 in totaal waarvan 2 witte 'Wetbike' stickers voor op de zijkanten.
    1 stickertje voor op de voorkant in de "koplamp"

    [​IMG]

    En 1 grotere sticker voor op de achterkant, zat eerst te denken om dat zwarte vlak erop te spuiten maar aangezien er een haardunne witte lijn in zit heb ik gekozen voor een volledige sticker. Het fragment van deze foto is niet zo best van kwaliteit maar het geeft je een idee hoe de sticker eruit komt te zien.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ah, Sea-Donkey thanks a lot :thumbsup:
    But the Wetbike decals are already in the making, I ordered them yesterday.
     
  15. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Afgelopen zaterdag heb ik de stickers binnen gekregen :cool:
    Het verbaasde me dat het mogelijk is om zulke kleine stickers te maken, de kleinste is 20mm bij 6mm (afgerond naar boven).
    Alleen de witte rand in de zwarte sticker was te fijn voor de snijplotter, vandaar dat die ontbreekt. Ondanks dat heeft modelbouwsticker.nl vakwerk afgeleverd :thumbsup:

    [​IMG]

    De rode lijn zit er op, en de lijnen onder het zadel ga ik opnieuw doen (blauw is al gedaan) omdat ze te dun waren.
    In plaats van 1mm hadden ze 1.5mm moeten zijn, 0.5mm lijkt niet veel maar op 3mm is 1.5mm teveel verschil waardoor de verhoudingen niet meer goed kloppen.

    [​IMG]

    Nog twee lijnen onder het zadel overnieuw doen en de nodige punten bijwerken, daarna stickers plakken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    erg gaaf hoor.... ziet er echt goed uit!!!
    Maar ja, eerlijk is eerlijk, met jouw oog voor detail, en de eisen die jij stelt, verwachten we ook niet anders van je ;)
     
  17. bas v.v

    bas v.v

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Ridderkerk
    ziet er allemaal gaaf uit!
    Maar nog een vraagje plak je de stickers gewoon erop of behandel je ze nog met b.v blanke lak?
     
  18. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Thanks.
    Blanke lak is niet nodig, de vinyl stickers zijn waterproof en hebben al een glanzend oppervlak.
     
  19. bas v.v

    bas v.v

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Ridderkerk
    oh oke handig om te weten!
     
  20. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Spuitwerk van de body is helemaal klaar, ben nu bezig met het bijwerken van een aantal punten die niet zo goed uit de verf zijn gekomen.

    Ondertussen weer verder gegaan met een aantal andere onderdelen, onder het zadel heb ik een gat van 5mm geboord waar een klein maar sterk magneetje in komt. Bedoeling is dat deze magneet de pop in het zadel houd,

    [​IMG]

    De aantrekkingskracht van het magneetje gaat door het zadel heen zodat alles wat van ijzer is, er aan blijft hangen. De pop (die ik zelf ga maken) krijgt een soortgelijke magneet in zijn aars om er zeker van te zijn dat hij blijft zitten,

    [​IMG]

    Achterop de Wetbike zit een soort sluiting, deze maak ik van aluminium door middel van een sjabloontje.

    [​IMG]

    Ook voor de voetpads heb ik een sjabloon gemaakt, ben er nog niet helemaal uit waarvan ik ze ga maken, plastic of rubber.

    [​IMG]

    Omdat ik vandaag precies 6 jaar lid ben van het MBF en dit mijn 2300ste post is ga ik een kleine sneakpreview laten zien van mijn volgende project voor op het water, bevroren water :-D

    De Ice Dragster uit Die Another Day, niet de beste Bond film maar de Ice Dragster die erin te zien is, is wel een origineel en uitdagend model om te maken.
    Aantal jaar geleden stond dit project al op mijn verlanglijstje maar omdat ik toen te weinig informatie had gevonden verdween het weer in de vriezer. Inmiddels weet ik meer over de Ice Dragster en is de tijd rijp geworden om het project op te starten. (Als de Wetbike af is)

    De Ice Dragster word schaal 1/6, is dan ruim 1 meter lang en krijgt een EDF aandrijving dat normaal gesproken gebruikt word in vliegtuigen. Het MBF heeft een sub forum voor EDF bij het vliegend tuig, het is alleen niet de bedoeling dat dit model gaat opstijgen :)

    [​IMG]

    Pierce Brosnan krijgt ook weer een rol voor het nieuwe bouwproject,

    [​IMG]

    Maar eerst, de Wetbike afmaken en aan de praat krijgen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina