Ik leef in dezelfde wereld als jullie, en jullie snappen duidelijk niet wat ik bedoel. Kijk nog eens heel goed naar die foto van mij. Waarom kantelt dat ding niet met die man erop?
Omdat die man zijn bovenlichaam gebruikt om de boel te balanceren. Dus aan de bovenkant. Die man is niet onder water op de scooter gaan zitten, nee hij zit er bovenop en gebruikt het gewicht aan de bovenkant om te balanceren.
Wat ik voorstel is dus exact hetzelfde als dat.
Denk je nu nog steeds dat het lood wat ik bedoel aan de onderkant moet, bekijk dan deze foto's nog eens HEEL goed:
Het maakt mij verder niet uit, als Robbie liever een zwaard/kiel gebruikt, is dat natuurlijk zijn keuze, maar de oplossing die ik aandraag werkt en is technisch gewoon correct. Prima als je die oplossing afwijst, maar doe het dan wel om de juiste redenen.
Het gaat mij dus niet om passief balanceren, in welk geval het lood inderdaad aan de onderkant moet, maar om
actief balanceren, het lood aan de bovenkant wordt dus verplaatst om een moment te creëren en het evenwicht te bewaren.
Het concept is dus.. stel de scooter ligt in het water en wil naar links kantelen. Door de gyro verplaatst dan het lood aan de bovenkant zich naar rechts, en maakt daardoor een tegenkracht. Resultaat: scooter kantelt niet.
Duidelijker kan ik het niet uitleggen, en zal er verder niet op doorgaan.