wie heeft welke tekeningen en wil ze delen ?

L spatz 55

Heeft iemand de bouwbeschrijving en/of de onderdelenlijst (stückliste) van de L Spatz 55?
Reacties gaarne via PB.

Gr. Jo

Ik heb tekeningen van de Graupner Dandy, niet digitaal.

Ik zou graag een scan van de originele tekening van de multiplex BigLift willen, niet de slechte kopie die op het net rond waait.

(weet iemand een goed scan adresje in omg. Kampen?)

Laatst bewerkt:
Ik heb er een bergje in 'gesmeten'.
Veel plezier voor allen ermee.

Ik heb een foutje gemaakt:
In de map Zwevers/Wasabi heb ik de Salaz geplaatst, maar die moet gewoon in de map zwevers ...

Dirk.

Hier heb je een ftp map... Blaf maar vol:

ftp://mbf:Nov2011@84.84.122.80

Copy pasten in Windows explorer en je kan het als normale map gebruiken

Tsja als je mij vraagt hoe een auto motor werkt of versnellingsbak ,kan ik je haarfijn uitleggen .

Maar dit is voor mij helaas gemiste stof .Dus kan ik hier niks mee om er wat aan toe te voegen .Sorry maar dit zal mij toch even uitgelegd moeten worden .

Op windows machines met Internet Explorer 7 en hoger word de link geopend in internet explorer als je erop klikt. Je kan dan de files zien en downloaden, maar niet gebruiken zoals een lokale map zoals je zou willen. Als je het volgende regeltje kopieert: ftp://mbf:Nov2011@84.84.122.80
En plakt in de Windows verkenner adres balk, dan opent de link zoals een mapje, net alsof het een usb stick is die je erin hebt gestopt. Je kan dan gewoon je files erin slepen zoals je gewend bent.

Als er iemand weet hoe ik aan de tekening van een Brilliant-Vz kan komen (met name de vleugels) dan hoor ik dat heel graag.

Verzonden vanaf mijn iPhone.

Digitale tekeningen

Ruud,

Ik ben op zoek naar de tekeningen van de Graupner Cirrus, als het even kan ook die van de romp.

Groet Loen Atik

Mijn stikje is even op uitleenbasis mee ,maar komt de 15 gewoon mee naar het vgg treffen . Dus de verzoeken om tekeningen moeten even wachten .

Serge,

Ik wil graag de tekeningen van de kranich II en de Rhonsperber. Hoop dat het tekeningen zijn van FMT. 1 van de 2 gaat mijn zelfbouwproject worden.

Dirk,
De grote F3J kist die u zelf gebouwd heeft (Roofmus?) Heeft u hier ook tekeningen van? Ik snap dat u deze misschien niet zomaar vrij op internet wilt zetten aangezien er wel aardig wat werk in heeft gezeten. Maar hoe waren de prestaties van deze zwever achteraf?

Groeten Rick

Dirk,
De grote F3J kist die u zelf gebouwd heeft (Roofmus?) Heeft u hier ook tekeningen van? Ik snap dat u deze misschien niet zomaar vrij op internet wilt zetten aangezien er wel aardig wat werk in heeft gezeten. Maar hoe waren de prestaties van deze zwever achteraf?

Groeten Rick
Hoi Rick,

Nee, ik kan ze niet meer op internet zetten. Het staat er al.
Prestaties waren redelijk tot goed. Dat kwam vooral omdat de defitieve vleugelbedekking (1e keer met glasdoek/epoxy indekken) niet helemaal gelukt is.
Verder is de kist niet enkel een rustige F3J, door de profielkeuze kan hij ook redelijk snel ...
Maar glasbakken zijn toch al gauw beter.

Zondag even over babbelen. Moet ik hem meenemen? Kun je een schets maken.

Dirk.

Ha, uw site staat al tijden bij mijn favorieten;)
Ik ben wel al langer geïnteresseerd in zo'n project omdat ik hier nog een wat oudere F3J/B romp heb staan van rond de 140cm lengte. Ik vlieg momenteel met de Wite. Ook een 4 kleppen vleugel(RG15) en ook met een aardig snelheidsbereik. Deze heeft u waarschijnlijk wel al eens live gezien:

full

Zo'n soort kist spreekt mij erg aan, maar dan vooral toegespitst op het thermieken. De tweede versie van de Roofmus vind ik erg mooi, de wat smallere vleugels en V-staart staan 'm goed! Ik zou het leuk vinden om de Roofmus nog eens live te zien en er wat over te babbelen. Mits het natuurlijk niet te veel moeite is om hem mee te nemen;)

Groeten Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Rick,

Volgens mij heb jij je eerste vluchtjes met "De Witte" gemaakt tijdens het vorige Vintage Glider Treffen ook in Marknesse. Daar was ik bij. Volgens mij vond je dat toen ook heel erg spannend. ;-)

Het is niet (te veel) moeite om hem mee te nemen. Eerder een kwestie van past het allemaal in de auto. Ik had al 4 kisten die meegaan (waarvan 3 rond de 4 meter). Daar komt er nu nog een bij. Ik moet even zien of dat allemaal past. We zien wel.

Tot zondag,
Dirk.

Back