Theo, mijn geheugen is op dit moment als van een goudvis.
Ik weet regelmatig mijn pincode niet meer of sta ergens en weet niet meer hoe ik thuis moet komen.
Dus je model kan ik me even niet meer herinneren.
Wat betreft snelheid, pitchspeed en zo.
Als ik uitga van de 2200KV op 4S met de Planeta en een 15x13 kom ik op zo'n 160 km/u.
Op 5S zit je rond de 200 km/u.
Dan reken ik met 3,5 Volt per cel onder belasting, dus opgewarmde accu's.
Met echt goede accu's en lekker warm zou je misschien op 3.6 Volt per cel uit kunnen komen.
Dus op 5S heb je dan een half Volt meer, dat is 1100 RPM op de motor, 300 op de prop.
Zo kritisch is het, vandaar dat we de accu's altijd goed en lang voorverwarmen, om meer vermogen te krijgen.
Maar stel... je gaat naar een 16x16 prop, dan zit je met 5S op 240 km/u.
En de snelheden die je ziet in de uitslagen zijn met 19 tot 23 inch pitch propellers, dan kom je vrij makkelijk op 300 km/u.
Mijn Surprise met demo aandrijving had een 16x27 prop en de prop draaide 10500-11000 rpm.
Theoretisch zou ik dan op 430 km/u kunnen komen.
Gemeten (op een show in Duitsland) haalde ik de 375 km/u en ging een jet zwevend, met de motor uit voorbij.
Best leuk.
Maar moraal van het verhaal...
Staar je niet blind op Ecalc en dat soort dingen, dat is zo afhankelijk van wat en hoe je het invoert.
Ga gewoon met de kist vliegen, koop eventueel een Unilog met stroomsensor, temperatuursensor en rpm sensor.
Dan weet je wat er gebeurd en kan je wat experimenteren zonder dat er rook uit het model komt.
Volgens mij heeft Gerben nog wat gebruikte Unilogs 1 liggen, daar kan je al heel veel mee.
GJ