Wie is er aan de e-sigaret?

In een wereld waar oprecht en onafhankelijk onderzoek in conflict komt met nationale tax revenues en corporate winstprognoses, zullen de onderzoeksresultaten elkaar tegen blijven spreken. Big Tobacco en Big Pharma zullen altijd contra-onderzoeken blijven financieren om de te verwachten redenen. En nee, zelfs het RIVM is niet geheel onafhankelijk, het is immers een RIJKSinstituut...

En hoewel ook nog steeds niet onomstotelijk is bewezen hoe schadelijk het roken van tabak is (ook hier weer belangenverstrengeling?), heb ik zelf meer vertrouwen in het dampen.

Sinds twee weken weer "gedowngrade" van 18mg, naar 11mg, en nu naar 6mg. Volgende week ga ik naar een dual coil sub-Ohm (< 1) atomizer in combinatie met een mech mod. Nicotinevrij welteverstaan...

Alleen heb ik gemerkt dampen in de auto met nachtvorst nogal wat ijsvorming geeft... Aan de binnenkant !!!

Viel mij inderdaad een tijdje geleden wel op dat de overheid erover dacht sisha pennen te verbieden, omdat niet bekend was of het gebruik ervan op lange termijn schadelijk kon zijn voor de gezondheid. Hoe hypocriet kun je zijn...

Des te enger zijn de herhaalde voorstellen van het EP om ook alle hervulbare varianten en smaakjes te verbieden / aan onmogelijke eisen te laten voldoen. Eisen die door Big Tobacco en Big Pharma worden ingefluisterd.

Ik ga ze nu niet quoten op mijn iphone, zoek en gij zult vinden...

Een dampende collega van mij zit deze week in Jordanië, daar staat de e-cig in het douane lijstje van verboden middelen, pal naast de benzine en de C4!

Iemand nog een alu hoedje?

Er zullen altijd voor en tegens zijn en mensen die 100% bewijs willen zien/horen, maar de beste en meest betrouwbare bron ben je zelf, als je eenmaal merkt dat je lichaam op meerdere vlakken veel gezonder aanvoelt weet je dat je gezonder bezig bent als voorheen ;)

Ondertussen damp ik nu met 0,0mg nicotine en mag denk ik nu wel zeggen dat roken voor mij iets uit het verleden is :)

Damper setup,

RSST RBA met 6 turns .26 Kanthal nano style 2,5mm 1,8 Ohm coil op 9W / 16 strings U-wick.
Air-hole RSST opgeboord naar 1,6mm, op een Vamo V5.

Nog een verhelderend filmpje,

Laatst bewerkt door een moderator:
Ondertussen damp ik nu met 0,0mg nicotine en mag denk ik nu wel zeggen dat roken voor mij iets uit het verleden is :)

Welke reden is er dan nog om te dampen?

Vind het vreselijk, zo'n plastic ding in m'n bakkes, ben blij dat ik ondertussen al tot minstens rond deze tijd van de dag red zonder aan dat ding te hoeven sabbelen....

Maar mijn god, wat heb ik zo nu en dan nog trek in zo'n overheerlijke "Brandaris met Rizzla Rood"...

Groet, Bert

Gewoon omdat ik het lekker vindt, nicotine voegt buiten wat meer throat-hit niks aan de smaak toe.

Als jij jouw e-sig helemaal niks vindt en hem enkel pakt om aan de vraag van nicotine te voldoen zou je misschien eens andere smaakjes cq setups moeten proberen, het moet wel lekker blijven natuurlijk en geen moetje worden.

Succes iig met het stoppen.

Welke reden is er dan nog om te dampen?

Vind het vreselijk, zo'n plastic ding in m'n bakkes, ben blij dat ik ondertussen al tot minstens rond deze tijd van de dag red zonder aan dat ding te hoeven sabbelen....

Maar mijn god, wat heb ik zo nu en dan nog trek in zo'n overheerlijke "Brandaris met Rizzla Rood"...

Groet, Bert

Als jij jouw e-sig helemaal niks vindt en hem enkel pakt om aan de vraag van nicotine te voldoen zou je misschien eens andere smaakjes cq setups moeten proberen, het moet wel lekker blijven natuurlijk en geen moetje worden.

Nou... juist NIET... Ik wil dat dampen juist NIET lekker vinden...

Wat voor zin heeft het om een ongezonde verslaving/gewoonte te vervangen voor een nutteloze?

Ik pak dat ding inderdaad uitsluitend om aan de vraag van nicotine te voldoen....
Daar heb ik hem voor, om te voorkomen dat ik gillend gek wordt...

Beter gezegd: werd, want vandaag lijkt het er verdomd veel op dat het de eerste dag volledig zonder zowel tabak ALS nicotine wordt....

Groet, Bert

Nét niet gelukt.... rond een uur of 9 vanavond werd ik een beetje al te kregelig.
Toch al een heel redelijke verbetering: afgelopen week de hele week over de dag gebruikt (wel rustig steeds minder), dan Zaterdag rond 11:30, gisteren rond 14:00 en vandaag pas om 21:00 voor het eerst een "hit"....

Gaat goed, vind ik....

Groet, Bert

Gisteren maar eens een beginnerssetje gehaald bij de primera.
Wanna Vape.
Geen idee of het wat is. Eerst de tabak nog oproken en dan morgen met de koffie maar eens starten.
Uiteindelijk wil ik er denk ik ook wel helemaal meestoppen, dus ik kijk er een beetje tegenaan als of het een vervanger voor nicotinepleisters is.

Gisteren maar eens een beginnerssetje gehaald bij de primera.
Wanna Vape.
Geen idee of het wat is. Eerst de tabak nog oproken en dan morgen met de koffie maar eens starten.
Uiteindelijk wil ik er denk ik ook wel helemaal meestoppen, dus ik kijk er een beetje tegenaan als of het een vervanger voor nicotinepleisters is.

Als ik zo vrij mag zijn: Als ik dat gedaan had, m.a.w. van het dagelijkse vertrouwde peukje overstappen op die nare plastic balpen met nep-rook (want daar heeft het nog het meeste van weg) dan had ik die e-peuk binnen een dag weggegooid en weer shag gekocht. Want het is gewoon in het begin NIET leuk, die plastic neppert.

Ik heb nu éérst die put van kribbigheid en ontwenning gevoeld, en toen bleek die e-sigaret toch verlichting te bieden.

Ze zeggen wel eens: honger maakt rauwe bonen zoet, maar je eet geen rauwe bonen als je geen honger hebt.
M.a.w: als je van roken overstapt naar de e-sigaret is die e-sigaret een duf onding... maar als je vanuit de put van ontwenning opkruipt, is het een uitkomst....

Groet, Bert

Ok. Dan wacht ik, na de koffie, wel even tot ik kribbig wordt. :lol:

Ik ben wel vaker gestopt. Meestal voor een langere tijd. Vaak voor een paar jaar. En ook nu ben ik er wel weer klaar voor/mee.
Ik zie wel wat het wordt. Ik geloof niet dat ik een damper zal blijven, maar wie weet.

M.a.w: als je van roken overstapt naar de e-sigaret is die e-sigaret een duf onding... maar als je vanuit de put van ontwenning opkruipt, is het een uitkomst....

Groet, Bert

Hierin spreek ik je tegen. Mijn ervaring is dat vanaf e-hijs 1 de e-sig een geweldige vervanger is! Mischien door de keuze van mn materialen maar dan toch.

Heb nadat de e-sig van de lader kwam nog 2 shaggies geprobeert voor het na-het-eten gevoel maar het was het gewoon niet meer. Geweldig goed gegaan zonder enige moeite.

Hierin spreek ik je tegen. Mijn ervaring is dat vanaf e-hijs 1 de e-sig een geweldige vervanger is! Mischien door de keuze van mn materialen maar dan toch.

Heb nadat de e-sig van de lader kwam nog 2 shaggies geprobeert voor het na-het-eten gevoel maar het was het gewoon niet meer. Geweldig goed gegaan zonder enige moeite.

Ik ben niet van plan je er op te gaan wellus-nietussen, wat voor jou werkt, werkt voor jou, wat voor mij werkt, werkt voor mij.
Voor mij was het dat in elk geval niet, de gehele beleving was naatje vergeleken met een echte peuk, de smaak leek nergens op (heette tóch écht tabacco, maar leek meer op een soort van laurierdrop) en het dampen zelf voelde alsof ik weer terug in de brugklas was en op een balpen zat te sabbelen.

Is me de moeite ook niet om er verder over door te gaan, of mee te gaan experimenteren: Gisteren, 16 dagen na het stoppen, en 15 dagen na beginnen met de e-sigaret, heb ik ook dat ding kunnen laten liggen.

M.a.w: ik kom de dag door zonder roken, zonder nicotine, en daarmee "aapies", zoals zeelui plachten te zeggen.
Hoe een ander het beleeft, weet ik niet, maar mij zou het NIET zijn gelukt zonder eerst die dag "crisis": als ik direct aan de e-sigaret begonnen was, was ik ook net zo hard weer rechtsomkeert naar gewoon roken gegaan....

Resultaat is in elk geval, dat ik nu overal vanaf ben....
Nu is het alleen nog een kwestie van volhouden en vooral: mijn uiterste best doen niet te veranderen in een anti-rook-psychopaat, want daar had ik vroeger altijd zo'n grafhekel aan: die ex-rokers die opeens als een soort van tabaksfascisten (zeg maar, Geert Wilders, maar dan tegen tabak i.p.v. moslims) door het leven gaan.

Groet, Bert

Good for you Bert!
En volgens mij zijn de ergste anti-rook psychopaten voornamelijk mensen die nooit echt verslaafd zij geweest. Pas dan weet je namelijk wat er in het hoofd van een zware roker omgaat. Ikzelf zal niemand erop aanspreken als hij/zij een peuk op wil steken, maar kan nu wel beter begrijpen wat de ergernissen van niet-rokers zijn als ik weer eens langs een meurende, al tijden niet geleegde asbak, of nog erger; een rookplek met een tapijt van sigarettenpeuken loop.

En volgens mij zijn de ergste anti-rook psychopaten voornamelijk mensen die nooit echt verslaafd zij geweest. Pas dan weet je namelijk wat er in het hoofd van een zware roker omgaat.

Wat ik op het werk veel meegemaakt heb zijn mensen in leidinggevende posities (kapiteins, HWTK's, 1e stuurlui etc) die gestopt waren met roken en uitermate bang dat ze weer zouden kunnen beginnen.

Wat doe je dan, als je jezelf al een tijdje God waant vanwege je positie? Juist ja... je gaat alles en iedereen afblaffen, het gehele schip als "jouw" huiskamer beschouwen, en andere mensen óók verbieden te roken (in wat eigenlijk HUN "huiskamer" is), alleen maar omdat JIJ er last van hebt maar te beroerd bent om naar je eigen "huiskamer" te verkassen....

En dáár zit hem de kneep: ik zit zelf in zo'n leidinggevende positie....:rolleyes:

Groet, Bert

Back