Wie is er aan de e-sigaret?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Puffin, 16 jan 2014.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Gaat goed he Bert.. Ik ben zelf de 5 maanden al ruim voorbij. Had even een lastige periode rond de 3 maanden maar nu is het echt makkelijk geworden.
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb nog niet iets gehad wat ik als "lastige periode" kon benoemen....
    Tenminste, niet in de zin van "vorige week was makkelijker dan deze week, maar de week daarvoor was klote"...

    De momenten van ongemak kwamen en gingen. gelukkig gingen ze net zo vlot als dat ze kwamen...

    Anyway, jij gefeli met 5 maanden, en nu ga ik vol gas proberen je in te halen... ;)

    Groet, Bert
     
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik bedoel met lastig dat ik rond 3 maanden wat vaker een trekmoment had. Maar niks wat onoverkomelijk was hoor.. Doe je best maar om me in te halen :D
     
  4. henkbraam

    henkbraam

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    246
    Locatie:
    doetinchem
    ik heb de bookwill e-sigaret aangeschaft,en moet zeggen dat het na 3dagen dampen niet tegenvalt,ben altijd zware vannelle roker geweest,alleen de stinkerij is al een uitkomst.ga proberen nicotine gehalte te minderen,en hopelijk geheel stoppen.heeft iemand ervaring met bookwill? vind dat de accu snel bijgeladen moet.
    gr,henk
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Acheraf gezien, inderdaad rond die 3 maanden méér "hevige trek-momenten"....

    Die beginnen nu weer minder te worden, maar inderdaad de afgelopen maand veel meer van gemerkt dan de maanden ervoor.

    Overmorgen alweer 4 maanden....

    Groet, Bert
     
  6. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Zes maanden hier nu en het ergste achter de rug.
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Da's goed te horen: dat betekent, dat ik ook met twee maanden het ergste ongeveer gehad moet hebben....

    Groet, Bert
     
  8. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Klopt. Rond de 3 maanden is het wat lastiger. Daarna gaat het in golfjes steeds beter. Nu ben ik zover dat de meeste dagen ik er sowieso niet meer aan denk. Ben ontzettend blij dat ik dit heb doorgezet.
     
  9. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Uit mijn eigen ervaring heb je na drie maanden geen echte hevige trekmomenten meer.
    Wel af en toe een verleidelijke gedachte die een misstap wil (en denk te kunnen) rechtvaardigen.

    En onthoud dit nu maar; :teacher:
    Het eerst neemt af in de tijd en het tweede neemt toe.
    Dus per saldo blijft het risico altijd gelijk aanwezig.

    Eens verslaaft is altijd verslaaft.
    Het enige verschil is; ex verslaafden gebruiken niet.

    En alles gaat (toch best wel) heel gemakkelijk goed tot je jezelf ooit dat misstapje toestaat.

    Uiteindelijk is het gewoon heel simpel: Niets meer roken, nooit.

    "zelf nog steeds verslaaft aan nicotine, maar al maanden niets meer gerookt".
     
  10. henkbraam

    henkbraam

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    246
    Locatie:
    doetinchem
    nog wel aan het dampen begrijp ik?
     
  11. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    En wie zich tussentijds een keertje laat verleiden, is gelijk weer de SIGAAR! Mijn zwager had na een periode van meer dan 2 jaar zonder sigaret er eentje opgestoken met het idee van morgen rook ik weer niet. Mispoes, hij ging daarna veel meer roken dan voorheen.
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is mijn ervaring uit een grijs verleden, dat ik na een stoppoging weer begon, en naadloos, zonder ook maar een kuch of blaf, iedere keer twee keer zoveel rookte als vóór de stoppoging....

    Ik rookte heel vroeger een pakje per twee weken, en dat werd na de eerste stoppoging (3 maanden gestopt) een pakje in de week.
    De tweede stoppoging (nu al weer ruim 25 jaar geleden) hield ik 9 maanden vol maar toen ik weer begon was het ook gelijk met twee a drie pakjes in de week.

    Vandaar dat ik er heel lang tegenaan gehikt heb....

    Anderhalf jaar geleden ongeveer ook een poging gedaan, maar die is noot verder gekomen dan minderen tot 3 peuken per dag....

    Maar goed, we gaan het beleven....

    Groet, Bert
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik herken het wel wat Erwin zegt, je bent al lang gestopt en laat je op een verjaardag verleiden om toch ff een peukje te roken.
    Geheid dat je weer gaat beginnen !
     
  14. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Daarom ben ik gestopt via de huisarts. Ik viel nog net in de vergoedingen. Zit je met lotgenoten in een groep. Dat is overigens leuker als het klinkt. Juni heb ik de laatste bijeenkomst. Dan ben ik tegen de 8 maanden clean.
     
  15. schilper

    schilper

    Lid geworden:
    26 jun 2008
    Berichten:
    705
    Locatie:
    Zeeland
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
  17. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    The danger of MSRA is very real, and if e-cigarettes are actually making it stronger, it should really worry any vaper, but I personally am more worried about how the mainstream media chose to report on this topic. Virtually every news website that covered this study put ‘electronic cigarettes’ or ‘e-cigarettes’ in their headlines without even mentioning tobacco cigarettes, even though Dr. Crotty Alexander clearly states that her research found cigarette smoke increases MSRA virulence even more than e-cig vapor. Most articles simply mention this important fact in the last lines, as if it were just an unimportant detail.

    Bron:
    New Study Claims E-Cigs May Strengthen Life-Threatening Bacteria | E-Cigarette Reviews and Rankings
     

Deel Deze Pagina