wie is er hier oit aan de 1 pagina gekomen kwa lezen

wie is er hier oit aan de 1 pagina gekomen kwa lezen
ik hoor het graag want in fo zit heel diep.

Ik doe ivm de woordblindheid van de topicstarter een vertaalpoging:

Wie is er hier ooit aan de eerste pagina gekomen kwa lezen
Ik hoor het graag want info zit heel diep


Hmmm......kan er niets zinnigs van maken

spannend draadje!:D
Ik blijf het volgen
 
Als ITer zie ik dit heel anders... De informatie die ruim aanwezig is op dit forum is slecht geïndexeerd, en niet gecategoriseerd. Een beetje structuur zou wonderen doen.

Ik zou daar best wat werk in willen steken... Duidelijk sticky's, duidelijk startpost's, duidelijk topictitels, beginnershandleiding enz.. Je moet de Newbie een pakket kunnen overhandigen waar hij mee kan beginnen. Case scenarios, tips, meningen, links naar info...

De meeste zullen wel aan deze handleiding beginnen, en diegene die dan alsnog klakkeloos dingen gaat vragen mag dan doorverwezen worden naar de handleiding.

Ik zie ditzelfde probleem bij het zee aquarium gebeuren waar ik ook in zit. Daar word nu iedereen netjes verwezen naar de starters handleiding en zie je ze vervolgens 2 weken niet terug.

Er zullen altijd mensen blijven met X-belachelijk geld bedrag te besteden, en zonder voorkennis gewoon een factuur betalen en dan hier maar gaan vragen waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Daar doe je niets tegen.. buiten dat je ze zover kunt zien te krijgen wel onderzoek te doen.

Michel72 Krijgt van mij een virtueel flesje bier... die heeft helemaal gelijk.
Een forum is om kennis uit te delen... MAAR, dat betekend niet dat iemand zonder kennis niet kan bijdragen en enkel komt om informatie op te zuigen. Helaas zit er alleen geen "forum gebruik" les in ons lespakket op school.. dus men leert al doende.

Ik heb zelf ook een topic geopend met een laatste check voor aankoop. Op het moment van schrijven overwoog ik er direct een "[Het grote] Is dit verstandig om te kopen [topic]" van te maken... Hierdoor vermijd je dat er nieuwe "wat moet ik kopen" topics alle paddestoelen uit de grond schieten, en verzamel je ze dus in 1 groot topic.

Nadeel is dat een heleboel van jullie ouwe rotten dat topic gaan overslaan... dus de kwaliteit van je forum achteruit gaat.

Ik vind in ieder geval het her-organiseren van alle info een strak plan.
Het "algemeen quad informatie topic" daagt niet echt uit... We kunnen hier veel en veel meer mee doen om de user vriendelijk en duidelijk info te geven.
 
Helaas zit er alleen geen "forum gebruik" les in ons lespakket op school..

Gelukkig kan youtube daarbij helpen :D


Ik heb zelf ook een topic geopend met een laatste check voor aankoop. Op het moment van schrijven overwoog ik er direct een "[Het grote] Is dit verstandig om te kopen [topic]" van te maken... Hierdoor vermijd je dat er nieuwe "wat moet ik kopen" topics alle paddestoelen uit de grond schieten, en verzamel je ze dus in 1 groot topic.

Deze is er al :cool:

het-grote-gaat-deze-setup-werken-topic
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vind je het gek dat deze draadjes door sommige meer ervaren mensen gemeden worden? Elke keer dezelfde vragen waar zelfs al specefieke topics over zijn..
 
Vind je het gek dat deze draadjes door sommige meer ervaren mensen gemeden worden? Elke keer dezelfde vragen waar zelfs al specefieke topics over zijn..

Nee maar je moet hier wel iets dieper over nadenken.

Vroeger begon je nooit aan een hobby zonder dat je dat had gezien bij je buurman, oom of kennis.. Die nam je mee in "de wereld van zijn hobby" , en met fonkelende ogen en kriebels in je buik ging je naar huis.. Na weken en weken overwegen werd je lid van een club en begon je met rondneuzen in de nieuwe hobby.. Middels ander personen die je real-life spreekt en dingen vraagt, bouwde je kennis op.


Anno 2013 werkt dat zo niet meer. Je hebt binnen enkele seconden een website voor je neus en je kunt beginnen met leren en informatie verzamelen. Echter, mensen zitten momenteel in een omkeerpunt. Ze weten wel dat alle informatie op het internet staat ,maar weten niet hoe ze hier naar moeten zoeken.. en hoe "het internet" werkt... Het zal zeker nog 10 jaar duren voordat het voor de mensen net zo duidelijk is hoe ze info op het internet vinden zoals ze vroeger het juiste boek in de bieb zochten. In deze fase krijg je dit soort vragen gewoon heel vaak.

Wellicht zijn wij lid van 10 forums en kennen zo onderhand wel hoe dat werkt. Meestal zijn er wel topics als : "het grote xxxxx topic" of "moet ik dit kopen" in andere forums. Echter weten de meeste mensen amper wat een forum is ... laat staan een topic.

Dus nee ik vind het niet gek dat dit vervelend is. Maar ja ik begrijp het wel, en heb er respect voor.

In een bepaald Amerikaans zee aquarium forum zit 1 lid waar bijna het hele forum op draait. Die zet wel door, en geeft IEDEREEN antwoord ook al is de vraag nog zo dom. Het aantal mensen wat dan ook echt doorzet met de nieuwe hobby is op dat forum erg groot en dat komt puur door die ene oude rot die wel overal antwoord op geeft. Hij heeft ooit aangegeven dat hij het prachtig vind als iemand in de hobby stapt met fonkelende ogen, en daar deed hij het voor...
Zo kun je het ook zien... dankbaarheid is goud waard.
 
Amen, als it'er weet je ook vast wel dat het mogelijk is om je laatste bericht te bewerken.

Volgens mij kan dit topic prima in de non-modelbouwkroeg voortgezet worden :-) dit heeft niets met multicopters te maken.
 
Sorry hoor, maar dat vind ik dus onzin. Een groot deel van de forumleden is opgegroeid met het internet en zouden juist in een bibliotheek moeite hebben om iets op te zoeken. Daarbij; hoe moeilijk is het om iets te googelen? Ik zie vaak genoeg vragen gesteld worden waarop ik het antwoord kan vinden door simpelweg de vraag letterlijk in google in te voeren.
Één ding ben ik met je eens; het probleem ligt deels in het feit dat alles, zowel spullen als informatie, tegenwoordig veel meer binnen handbereik ligt. Men ziet iets op het internet en wil dat ook hebben (en het liefst per direct)
Probleem is, dat velen zich niet wensen af te vragen of datgene wel voor hen is weggelegd. Het zou zomaar kunnen dat wat men ziet op het web een behoorlijke investering aan geld en tijd heeft gekost. Dus men begint inderdaad onbezonnen ergens aan, en als dan blijkt dat het toch allemaal een beetje tegenvalt? Tja, zelf dingen uitzoeken kost tijd en moeite...
 
Over onoverzichtelijk gesproken. Dan is dit draadje wel een goed voorbeeld.

En wat is de reden dat dit in het multcopter gedeelte staat.
Heeft totaal niets maar dan ook niets met multicopters te maken.

Hoe bedoel je forum vervuiling
 
Anno 2013 werkt dat zo niet meer. Je hebt binnen enkele seconden een website voor je neus en je kunt beginnen met leren en informatie verzamelen. Echter, mensen zitten momenteel in een omkeerpunt. Ze weten wel dat alle informatie op het internet staat ,maar weten niet hoe ze hier naar moeten zoeken.. en hoe "het internet" werkt... Het zal zeker nog 10 jaar duren voordat het voor de mensen net zo duidelijk is hoe ze info op het internet vinden zoals ze vroeger het juiste boek in de bieb zochten. In deze fase krijg je dit soort vragen gewoon heel vaak.

Misschien zie ik het verkeerd maar wat is er moeilijk aan Google opstarten en een zooi trefwoorden invullen? Zelfs met de zeer gebrekkige taalgebruik vandaag de dag kan Google het nog voor je corrigeren. Probleem bij veel mensen naast fatsoenlijk kunnen schrijven is dat men geen geduld heeft om alle zoekresultaten door te nemen of meerdere zoekopdrachten te proberen. Zelfs als ze de site weten te vinden weten ze nog niet naar de juiste pagina te komen. Laat ik het dan nog maar niet hebben over het niet kunnen lezen van Engels of Duits wat voor een gemiddelde Nederlander toch een standaard schoolvak is. En dan? Er zijn genoeg vertaalmachines op het net te vinden dus ook dan is het niet moeilijk.

Manual niet bij het product gekregen? Dan download je hem toch even.... Nee, wat er zijn weinig mensen die op dat idee komt dat er bij de fabrikant ook een support afdeling is. We kopen troep bij HK en komen hier massaal vragen hoe te bestellen en te betalen, defecten op te lossen of hoe het product werkt, ook hier niemand die contact zoekt met de support afdeling van HK. Laatst ook zo'n iemand die daar wel wil kopen maar geen Engels snapt.....

Nee, het is gemakzucht. Met de snelheid van het internet kan iemand het wel voor je beantwoorden en als het in een uur niet gebeurt is kick je het topic even met de text "niemand?".
 
Nee, het is gemakzucht. Met de snelheid van het internet kan iemand het wel voor je beantwoorden en als het in een uur niet gebeurt is kick je het topic even met de text "niemand?".

+1!

Helaas de waarheid, en het is een wereldwijde epidemie geworden....

Groet, Bert
 
En het bleef stil vanuit de TS, en we weten nu nog niet wat hij bedoeld heeft met zijn post, jammer hoor.
 
Back
Top