wie is er hier oit aan de 1 pagina gekomen kwa lezen

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door michel pet, 18 apr 2013.

  1. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    LOL ik heb gisteren 15 minuten naar de vraag gekeken ,
    ik ben er nog niet uit :p

    Groet, Ray.......
     
  2. lennie054

    lennie054

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    1.778
    Locatie:
    Tilburg
    En Michel lacht de b@llen uit z'n broek..
     
  3. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Dat zie ik ook voor me nu, gisteren dacht ik dat ook al :lol:
     
  4. Patatduif

    Patatduif

    Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Groningen (Groningen)
    Ik doe ivm de woordblindheid van de topicstarter een vertaalpoging:

    Wie is er hier ooit aan de eerste pagina gekomen kwa lezen
    Ik hoor het graag want info zit heel diep


    Hmmm......kan er niets zinnigs van maken

    spannend draadje!:D
    Ik blijf het volgen
     
  5. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Als ITer zie ik dit heel anders... De informatie die ruim aanwezig is op dit forum is slecht geïndexeerd, en niet gecategoriseerd. Een beetje structuur zou wonderen doen.

    Ik zou daar best wat werk in willen steken... Duidelijk sticky's, duidelijk startpost's, duidelijk topictitels, beginnershandleiding enz.. Je moet de Newbie een pakket kunnen overhandigen waar hij mee kan beginnen. Case scenarios, tips, meningen, links naar info...

    De meeste zullen wel aan deze handleiding beginnen, en diegene die dan alsnog klakkeloos dingen gaat vragen mag dan doorverwezen worden naar de handleiding.

    Ik zie ditzelfde probleem bij het zee aquarium gebeuren waar ik ook in zit. Daar word nu iedereen netjes verwezen naar de starters handleiding en zie je ze vervolgens 2 weken niet terug.

    Er zullen altijd mensen blijven met X-belachelijk geld bedrag te besteden, en zonder voorkennis gewoon een factuur betalen en dan hier maar gaan vragen waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Daar doe je niets tegen.. buiten dat je ze zover kunt zien te krijgen wel onderzoek te doen.

    Michel72 Krijgt van mij een virtueel flesje bier... die heeft helemaal gelijk.
    Een forum is om kennis uit te delen... MAAR, dat betekend niet dat iemand zonder kennis niet kan bijdragen en enkel komt om informatie op te zuigen. Helaas zit er alleen geen "forum gebruik" les in ons lespakket op school.. dus men leert al doende.

    Ik heb zelf ook een topic geopend met een laatste check voor aankoop. Op het moment van schrijven overwoog ik er direct een "[Het grote] Is dit verstandig om te kopen [topic]" van te maken... Hierdoor vermijd je dat er nieuwe "wat moet ik kopen" topics alle paddestoelen uit de grond schieten, en verzamel je ze dus in 1 groot topic.

    Nadeel is dat een heleboel van jullie ouwe rotten dat topic gaan overslaan... dus de kwaliteit van je forum achteruit gaat.

    Ik vind in ieder geval het her-organiseren van alle info een strak plan.
    Het "algemeen quad informatie topic" daagt niet echt uit... We kunnen hier veel en veel meer mee doen om de user vriendelijk en duidelijk info te geven.
     
  6. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Gelukkig kan youtube daarbij helpen :D



    Deze is er al :cool:

    het-grote-gaat-deze-setup-werken-topic
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. lennie054

    lennie054

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    1.778
    Locatie:
    Tilburg
    Vind je het gek dat deze draadjes door sommige meer ervaren mensen gemeden worden? Elke keer dezelfde vragen waar zelfs al specefieke topics over zijn..
     
  8. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Nee maar je moet hier wel iets dieper over nadenken.

    Vroeger begon je nooit aan een hobby zonder dat je dat had gezien bij je buurman, oom of kennis.. Die nam je mee in "de wereld van zijn hobby" , en met fonkelende ogen en kriebels in je buik ging je naar huis.. Na weken en weken overwegen werd je lid van een club en begon je met rondneuzen in de nieuwe hobby.. Middels ander personen die je real-life spreekt en dingen vraagt, bouwde je kennis op.


    Anno 2013 werkt dat zo niet meer. Je hebt binnen enkele seconden een website voor je neus en je kunt beginnen met leren en informatie verzamelen. Echter, mensen zitten momenteel in een omkeerpunt. Ze weten wel dat alle informatie op het internet staat ,maar weten niet hoe ze hier naar moeten zoeken.. en hoe "het internet" werkt... Het zal zeker nog 10 jaar duren voordat het voor de mensen net zo duidelijk is hoe ze info op het internet vinden zoals ze vroeger het juiste boek in de bieb zochten. In deze fase krijg je dit soort vragen gewoon heel vaak.

    Wellicht zijn wij lid van 10 forums en kennen zo onderhand wel hoe dat werkt. Meestal zijn er wel topics als : "het grote xxxxx topic" of "moet ik dit kopen" in andere forums. Echter weten de meeste mensen amper wat een forum is ... laat staan een topic.

    Dus nee ik vind het niet gek dat dit vervelend is. Maar ja ik begrijp het wel, en heb er respect voor.

    In een bepaald Amerikaans zee aquarium forum zit 1 lid waar bijna het hele forum op draait. Die zet wel door, en geeft IEDEREEN antwoord ook al is de vraag nog zo dom. Het aantal mensen wat dan ook echt doorzet met de nieuwe hobby is op dat forum erg groot en dat komt puur door die ene oude rot die wel overal antwoord op geeft. Hij heeft ooit aangegeven dat hij het prachtig vind als iemand in de hobby stapt met fonkelende ogen, en daar deed hij het voor...
    Zo kun je het ook zien... dankbaarheid is goud waard.
     
  10. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Amen, als it'er weet je ook vast wel dat het mogelijk is om je laatste bericht te bewerken.

    Volgens mij kan dit topic prima in de non-modelbouwkroeg voortgezet worden :) dit heeft niets met multicopters te maken.
     
  11. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Ruk.. je hebt gelijk.. Ik baalde er eigenlijk meer van dat ik het-grote-gaat-deze-setup-werken-topic heb gemist...

    Kansloos :nooo:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  12. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Haha, zo erg is het ook niet hoor :) tis je vergeven.
     
  13. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Sorry hoor, maar dat vind ik dus onzin. Een groot deel van de forumleden is opgegroeid met het internet en zouden juist in een bibliotheek moeite hebben om iets op te zoeken. Daarbij; hoe moeilijk is het om iets te googelen? Ik zie vaak genoeg vragen gesteld worden waarop ik het antwoord kan vinden door simpelweg de vraag letterlijk in google in te voeren.
    Één ding ben ik met je eens; het probleem ligt deels in het feit dat alles, zowel spullen als informatie, tegenwoordig veel meer binnen handbereik ligt. Men ziet iets op het internet en wil dat ook hebben (en het liefst per direct)
    Probleem is, dat velen zich niet wensen af te vragen of datgene wel voor hen is weggelegd. Het zou zomaar kunnen dat wat men ziet op het web een behoorlijke investering aan geld en tijd heeft gekost. Dus men begint inderdaad onbezonnen ergens aan, en als dan blijkt dat het toch allemaal een beetje tegenvalt? Tja, zelf dingen uitzoeken kost tijd en moeite...
     
  14. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Over onoverzichtelijk gesproken. Dan is dit draadje wel een goed voorbeeld.

    En wat is de reden dat dit in het multcopter gedeelte staat.
    Heeft totaal niets maar dan ook niets met multicopters te maken.

    Hoe bedoel je forum vervuiling
     
  15. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Wat zit volgens jou dan zo diep in fo?
    En waar heb je die fo dan weer gevonden?
     
  16. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    [mod]Deze wordt verplaatst naar de kroeg.....dank voor het begrip[/mod]
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Eng deja vú gevoel.... ik ken maar weinig mensen die die uitdrukking gebruiken....

    Groet, Bert
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien zie ik het verkeerd maar wat is er moeilijk aan Google opstarten en een zooi trefwoorden invullen? Zelfs met de zeer gebrekkige taalgebruik vandaag de dag kan Google het nog voor je corrigeren. Probleem bij veel mensen naast fatsoenlijk kunnen schrijven is dat men geen geduld heeft om alle zoekresultaten door te nemen of meerdere zoekopdrachten te proberen. Zelfs als ze de site weten te vinden weten ze nog niet naar de juiste pagina te komen. Laat ik het dan nog maar niet hebben over het niet kunnen lezen van Engels of Duits wat voor een gemiddelde Nederlander toch een standaard schoolvak is. En dan? Er zijn genoeg vertaalmachines op het net te vinden dus ook dan is het niet moeilijk.

    Manual niet bij het product gekregen? Dan download je hem toch even.... Nee, wat er zijn weinig mensen die op dat idee komt dat er bij de fabrikant ook een support afdeling is. We kopen troep bij HK en komen hier massaal vragen hoe te bestellen en te betalen, defecten op te lossen of hoe het product werkt, ook hier niemand die contact zoekt met de support afdeling van HK. Laatst ook zo'n iemand die daar wel wil kopen maar geen Engels snapt.....

    Nee, het is gemakzucht. Met de snelheid van het internet kan iemand het wel voor je beantwoorden en als het in een uur niet gebeurt is kick je het topic even met de text "niemand?".
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    +1!

    Helaas de waarheid, en het is een wereldwijde epidemie geworden....

    Groet, Bert
     
  20. TRML

    TRML

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Oosterhout (NB)
    En het bleef stil vanuit de TS, en we weten nu nog niet wat hij bedoeld heeft met zijn post, jammer hoor.
     

Deel Deze Pagina