Wie komt er naar de 1e F5B in Bergeijk?

Ik vlieg al altijd budget... Morgen breng ik mijn Simprop Liftoff XS met Torcman buitenloper en 2S Kokam H5 3200 mee (100A/750W) en mijn Liftoff met Lehner Basic XL 5000+5.3:1 Hacker vertraging, 3S Kokam H5 3200(200A/2000W). Beiden te koop daar ik in mijn nieuwe woonst niet genoeg plaats meer heb en dus moet "rationaliseren...

Ik ga wel met die dingen vliegen, spandoek misschien??Neem ook nog mijn hele stock nicads en nimh mee, je weet maar nooit (gebruik deze enkel nog voor aandrijving lipo-oventje...)Ik denk dat ik alles gevonden heb (woon nog uit dozen ...), ben vlijtig aan het laden....

Nou, budget kistje is klaar. Ik ga zo ook maar mn bedje in, lange dag morgen. Zie jullie daar!

Groet,
Gerben

Ik kijk uit het raam en het zonnetje schijnt hier.
Flauwtjes, maar het schijnt wel!

Het wordt een mooie dag, hoop ik!

Tot straks!

Gert-Jan

Maak er een gezellige dag van.:D

Gr
Val

ps: komen de logs online(hoeft niet) maar dan kan ik ook een beetje meekijken;)

Gisteren was dus de eerste F5B wedstrijd voor het Nederlands Kampioenschap.
Lokatie was vliegclub Bergeijk.
De ontvangst was zeer hartelijk, er stonden koffie, koeken en broodjes klaar.
Na een hoognodige bak koffie hebben we even gekeken wie er gingen vliegen.
Het werd een soort Nederland-Belgie.
De belgen gebruiken de nederlandse wedstrijden om te trainen en omgekeerd zijn de belgen voor ons zeer waardevol want je krijgt zoveel goede tips van deze zeer aardige vliegers!

Er waren totaal 12 deelnemers, later op de dag zal ik de namen en uitslagen op de site F5B.nl - Home zetten.

We gingen iets later van start, misschien dat we de aanvangstijd toch maar wat moeten vervroegen.
Om 11.15 begon de eerste ronde.
Ook waren er nieuwe deelnemers die nog nooit rakken gevlogen hadden, Pieter Wassenaar, Jan Scholten en Theo Coenen.
Het was even wennen voor ze maar met wat aanwijzingen vlogen ze netjes de rakken.

In de pauze werden er weer broodjes en drinken gebracht en heeft Gerben aan de leraar/leerlingkabel gevlogen met Henry.
Dat was een foute beslissing want nu wil Henry ook een hotliner!

Zelf ben ik even met wat mensen gaan praten en het was ook erg leuk dat Peter Keim (KNVvL) er was.
Er is het een en ander besproken maar ik, en ik hoop ook de deelnemers hebben wel de intentie om de wedstrijdklasse volgend jaar te behouden, dus we gaan door.

Na de broodjes, koffie, melk , jus d'orange en zo zijn we nog 2 ronden gaan vliegen.
Helaas werd er her en der wat schade gevlogen.

In de middag stak de wind op en dat maakte de omstandigheden wat slechter.
We hebben in totaal 3 ronden gevlogen en rond 16.30 hebben we de prijzen uitgereikt.

Het was een zeer verrassende uitslag bij de Nederlanders:

1e plaats: Joris Crevecoeur
2e plaats: Gerben van Berkum
3e plaats: Mark de Groot

Al met al gaat het niet echt om de prijzen maar om een gezellige dag.
En ik denk dat iedereen, ondanks de schade, die wel gehad heeft.
We hebben de avond afgesloten bij de plaatselijke chinees, jammer dat we naar huis moesten, het was erg gezellig!

Ik wil de deelnemers, helpers en bezoekers (dat waren er ook behoorlijk veel) bedanken voor deze mooie dag!

Volgende wedstrijd is in het noorden, 12 juni in Odoorn.

Tot dan.

Gert-Jan

Wat een dag!

Hier een paar foto's:

Briefing:
Foto-OTYISMVN.jpg

Uw wedstrijdleiding, met passende kledij:
Foto-3BIPL8DQ-1.jpg

En het eten na de tijd was prima, het gezelschap nog beter:
Foto-KYMAZNW8.jpg

Alle aanwezigen bedankt voor een top dag!

Groet,
Gerben ( die af moet leren zich zo druk te maken)

Heyy Mensen,

Was weer een top dagie!!
Weer veel kunnen leren vandaag.

Jammer van de aantal crashes die er zijn geweest.

Hopelijk is volgende wedstrijd de hawk klaar voor het geweld!

Bedankt allemaal voor deze prachtige dag!

Groeten Mark

De wedstrijduitslag van Bergeijk staat op de site F5B.nl - Home

De ruwe data ga ik nog even hernoemen en komt dan in de loop van de avond online.
Als jullie foto's hebben, stuur het maar naar mijn FTP server: ftp://f5b.hobby-site.com
Dan komt het later weer op de site te staan.

GJ

GJ,

Bedankt.

Mooi om te kunnen zien waar precies de verschillen zitten.
Voor mij was het vooral een confrontatie met mezelf, veel te druk maken...dan komt er van fatsoenlijk vliegen niet veel meer. Proberen er wat van te leren zullen we maar zeggen.

Groet,
Gerben

leuke foto van de "raven".... hee dat was ik, snik.
de schade is toch erger dan ik verwacht had, heb de folie eraf gehaald en de schade bepaald. ik denk dat het bij een koude winter wel van pas komt .... maar helaas, balsaribben zijn zo opgebrand, verwacht ik.

Waarom sta ik altijd zo beroerd op foto's?

Als ik de gegevens bekijk dan heeft iedereen gewoon slecht gevlogen.
Het zal wel aan de hemelvaart gelegen hebben, te veel zielen in de lucht of zo.. dikke lucht.

Belangrijkste is dat iedereen het naar zijn zin had en dat is geloof ik gelukt.

Nu op naar Odoorn, het hotel heb ik alvast geboekt.

Tot ziens op 12 Juni!!

GJ

als je deze uitslagen naast elkaar zet in xls..pff. wwat een verschillen.. als ik de derde ronde gevlogen had ...
ik heb ervan genoten! wat een leuke tak van modelvliegen en een leuke groep!

Laatst bewerkt:
vlogen er ook mensen met Spektrum?

ik vraag me af of dat werkend te maken is met 2 ontvangers ivm ModelMatch.

Back