Gisteren was dus de eerste F5B wedstrijd voor het Nederlands Kampioenschap.
Lokatie was vliegclub Bergeijk.
De ontvangst was zeer hartelijk, er stonden koffie, koeken en broodjes klaar.
Na een hoognodige bak koffie hebben we even gekeken wie er gingen vliegen.
Het werd een soort Nederland-Belgie.
De belgen gebruiken de nederlandse wedstrijden om te trainen en omgekeerd zijn de belgen voor ons zeer waardevol want je krijgt zoveel goede tips van deze zeer aardige vliegers!
Er waren totaal 12 deelnemers, later op de dag zal ik de namen en uitslagen op de site
F5B.nl - Home zetten.
We gingen iets later van start, misschien dat we de aanvangstijd toch maar wat moeten vervroegen.
Om 11.15 begon de eerste ronde.
Ook waren er nieuwe deelnemers die nog nooit rakken gevlogen hadden, Pieter Wassenaar, Jan Scholten en Theo Coenen.
Het was even wennen voor ze maar met wat aanwijzingen vlogen ze netjes de rakken.
In de pauze werden er weer broodjes en drinken gebracht en heeft Gerben aan de leraar/leerlingkabel gevlogen met Henry.
Dat was een foute beslissing want nu wil Henry ook een hotliner!
Zelf ben ik even met wat mensen gaan praten en het was ook erg leuk dat Peter Keim (KNVvL) er was.
Er is het een en ander besproken maar ik, en ik hoop ook de deelnemers hebben wel de intentie om de wedstrijdklasse volgend jaar te behouden, dus we gaan door.
Na de broodjes, koffie, melk , jus d'orange en zo zijn we nog 2 ronden gaan vliegen.
Helaas werd er her en der wat schade gevlogen.
In de middag stak de wind op en dat maakte de omstandigheden wat slechter.
We hebben in totaal 3 ronden gevlogen en rond 16.30 hebben we de prijzen uitgereikt.
Het was een zeer verrassende uitslag bij de Nederlanders:
1e plaats: Joris Crevecoeur
2e plaats: Gerben van Berkum
3e plaats: Mark de Groot
Al met al gaat het niet echt om de prijzen maar om een gezellige dag.
En ik denk dat iedereen, ondanks de schade, die wel gehad heeft.
We hebben de avond afgesloten bij de plaatselijke chinees, jammer dat we naar huis moesten, het was erg gezellig!
Ik wil de deelnemers, helpers en bezoekers (dat waren er ook behoorlijk veel) bedanken voor deze mooie dag!
Volgende wedstrijd is in het noorden, 12 juni in Odoorn.
Tot dan.
Gert-Jan