Wie vliegt wanneer bij MVC midden Nederland

Om over vliegen te praten; ik ga weer richting veld.. zon, weinig wind.. wat wil een mens nog meer :)
Een afgebouwd vliegtuig en bijbehorende brandstof?

Ben er gisteravond achtergekomen dat mijn lader niet met 6V ontvanger accus overweg kan... Heeft iemand nog een betrouwbare lader (liefst met overlaadbeveiliging) liggen voor een schappelijk prijsje?

ik heb dit topic gestart met de vraag die in de titel staat, en gebruik het nu voor de nodige onzin tegen clubleden. ik vind dat het hier prima staat en volgens mij heeft niemand er last van. Er is evengoed informatie over de club zelf..

en het waait echt hard op de club..

ik kom net terug.

heb even wat foto's

de transformator:
full

voeding
full

De boog (er zit nu nog een andere snaar op als experiment)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het waaide idd wel hard, en het werd ook ineens grauw. Volgens eddie waren jullie net vertrokken. 2 vluchtjes gemaakt en maar weer naar huis gegaan.

Na water is thee de meest gedronken drank ter wereld.
Thee beschermt tegen bepaalde ziektes:
tandplak,
tandbederf,
Thee maakt je botten sterker
Thee wekt ontstekingsremmend
het bevordert de spijsvertering
het helpt rokers om nicotine uit hun lichaam te halen
van groene thee val je af
het verlaagt het risico op hart en vaatziekten
Kortom; thee is gezond

voor het verwerken van thee zijn nouwelijks machines nodig, en de uitstoot van CO2 is erg laag per kopje, bij koffie is die uitstoot tot 30 keer zo hoog.

koffie:
Gebruik van koffie veroorzaakt vooral nervositeit, verbonden aan hartproblemen. Een echte caffeïne verslaafde die wil stoppen heeft vooral af te rekenen met vermoeidheid, maar ook met depressie en zeer pijnlijke hoofdpijn.

Caffeine konkurreert in het lichaam met adenosine, een lichaamseigen neurotransmitter die vooral de slaap regelt. Vandaar dus dat het moeilijk slapen is met een paar koppen koffie op en zelfs al raak je wel in slaap zal de diepe, echt rustgevende slaap uitblijven. Een belangrijk neveneffect van het blokkeren van adenosine is het stimuleren van de produktie van adrenaline en dopamine, waardoor caffeine dus tot dezelfde groep behoort als cocaïne.
Hele volksstammen zweren erbij, echter het drinken van koffie heeft een sterke invloed om je gezondheid en state of mind. 's Nachts is je lichaam hard aan het werk de afvalstoffen uit je lichaam te halen. Dit proces gaat door tot het middaguur en koffie bevat stoffen die dit proces remmen. Koffie bevordert ook een lage bloedsuiker waardoor vermoeidheid, prikkelbaarheid, menstruatiestoornissen en hoofdpijn ontstaan en heeft een verzwakkend effect op lever, nieren en bijnieren.

Al met al geen lijst om vrolijk van te worden. Dus mijn advies is: stap af van die koffie!! Waarschijnlijk heb je dan ook in het weekend minder last van hoofdpijn omdat je lichaam gewend is aan tien koppen per dag.

zo, en nu jullie weer:cool:

Ik ben er vrij zeker van dat mijn koffiedrinkgedrag géén laag bloedsuiker veroorzaakt..

En ik geloof best dat je met thee drinken ouder wordt. Vrouwen worden gemiddeld ouder dan mannen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeg Jurkje, n.a.v. jou kamille thee vanmiddag.
Ik zag net op tv dat ze ook inlegkruisjes hebben met kamille geur.
Aangezien je toch een wijf bent nu is dat wel wat voor jou :mrgreen:

Even voor de duidelijkheid nog; in thee zit theïne, wat gewoon een andere naam is voor cafeïne. Het hele verhaal over koffie en cafeïne en hoe slecht dat is, is dus onverkort ook voor thee van toepassing.

Maar goed, als je als je koffie drinkt last krijgt van menstuatiepijnen.. tsja.. dan toch maar thee voor M@arten.

Beste mede clubgenoten,

Jeugdleden zijn al zo schaars, doen jullie wel een beetje rustig aan.
Hun tere zieltjes moeten dit allemaal maar kunnen verwerken.

Volgens mij zou je eerder aan Ma@rten moeten vragen of hij wat voorzichtig aan wil doen met al die oudjes. Zeker ook nog omdat het van die koffiedrinkende oudjes zijn.. voor je het weet heb je een cardiovasculair incident te pakken!

cardiovasculairincident

Dat zijn veel scabble punten. En ook nog eens tigx woordwaarde.

(Uitleg voor de jeugdigen onder ons, scrabble is een gezelschapbordspel uit de vorige eeuw.)
Euh.. gezelschapbordspel is zo'n stilstaand (monitor)plaatje plat op tafel en steentje met letters
die je met de hand erop moet leggen.
En dit speel je (offline) met in de kamer zijnde familieleden. Saai he!

Maar cardiovascul-airincident is toch een luchtzakhartverzakking?

Laatst bewerkt:
(Uitleg voor de jeugdigen onder ons, scrabble is een gezelschapbordspel uit de vorige eeuw.)
Euh.. gezelschapbordspel is zo'n stilstaand (monitor)plaatje plat op tafel en steentje met letters
die je met de hand erop moet leggen.
En dit speel je (offline) met in de kamer zijnde familieleden. Saai he!

goed uitgelegd Martin :mrgreen:

dus ik moet voorzichtig zijn met alle oudjes? Heb ik iets verkeerds gezegt dan?:rolleyes: En volgens mij zijn sommigen onder jullie er maar wát blij mee dat de jeugdleden zo schaars zijn. Ik weet trouwens wel wat scrabble is hoor, ik heb ook gewoon geschiedenis gehad;)

Maarten

dus ik moet voorzichtig zijn met alle oudjes? Heb ik iets verkeerds gezegt dan?:rolleyes: En volgens mij zijn sommigen onder jullie er maar wát blij mee dat de jeugdleden zo schaars zijn. Ik weet trouwens wel wat scrabble is hoor, ik heb ook gewoon geschiedenis gehad;)

Maarten
Geschiedenis is zo'n vak dat eigenlijk elk jaar zou moeten veranderen, alleen zijn de geschiedkundigen het nooit eens met elkaar over wat er nou het jaar daarvoor gebeurt is....

Back