Wikken en wegen over fpv gear.

Ramsus kan je mij even een pb sturen met het email adres van abc rc. Want ik heb al een paar emails gestuurd en krijg geen reactie? Groet Hugo

Hoi Hugy,

Ah ik zet hem hier maar even neer. Hebben andere er misschien ook nog wat aan:
mgurdek @ gmail.com

Over hoe ik de mist in elkaar wil gaan zetten heb ik nog niet nagedacht. Dat doe ik vaak pas wanneer ik de kist heb:).

Laatst bewerkt:
Moet je wel even het adres aan passen tegen spam, die zoeken namelijk het internet en fora af naar email adressen dus de @ even vervangen door (Appenstaartje) ofzo.

Oke jongens, vliegtuig is nu zeker en wordt binnenkort bestelt maar ik twijfel nu nog over de zender.
Ik ben wat gaan rondkijken naar mooie 2e hands zenders en ben er een paar tegen gekomen. Graag hoor ik jullie meningen over de verschillende zenders en voor en nadelen, houd hierbij wel de prijs in de gaten want het moet wel betaalbaar blijven.

1. Graupner MC 15 35 Mhz met 8 kanaals ontvanger voor 40 euro.
2. Futaba ff 7 72 Mhz (ik weet dat dit verboden is) voor 75 euro.
3. Futaba ff 9 35 mhz met 8 kanaals ontvanger voor 120 euro.

Ik zit nu elke keer te twijfelen tussen deze 3 zenders. De een heeft de prijs in zijn voordeel de andere zijn functies. Ik hoor graag jullie meningen zodat ik een goede beslissing kan maken.

Ik zit nu elke keer te twijfelen tussen deze 3 zenders. De een heeft de prijs in zijn voordeel de andere zijn functies. Ik hoor graag jullie meningen zodat ik een goede beslissing kan maken.

Dan zou ik gaan voor de FF9 , als die compleet is (2e hands) dan is dat een leuk prijsje.
En mocht je head tracking willen gaan gebruiken dan heb je geen problemen de TrackR2 aan te sluiten en te laten werken.. dat is echt een eitje!
enne nog wat kanaaltjes extra voor leuke dingen :) (verlichting met nachtvliegen en zo...)
De Futaba's hebben ook een mooie output. Ik vlieg zelf met een 10CP (jaja, de oude van Sander!) :)

nooit problemen mee gehad..

Even offtopic

( goed, het poolse schuim is 2 dagen geleden op de post gegaan. Tevens krijg ik morgen 2 4000mah accu's binnen)

Toestel bestelt, ben benieuwt wanneer deze aankomt. Alleen nog even een zender waarschijnlijk de futaba ff 9 en een 4000mah 3cell lipo en ik ben klaar om te vliegen. Mijn bestellingen bij hobbycity staan nu al bijna een week in processing, stomme as wolk.

Zouden deze lipo's wat zijn, ze zijn maar 10c discharge, maar wel lekker goedkoop 22 euro inclusief verzenden voor 2x 3s 4000mah lipo.

Leuk Hugy!

Ja hoor, 10c is voldoende. Dat zit je op zo'n 40 amp continue max.
Dat trekt je setupje nooit, dus zit je veilig:).
Leuk dat je de kist hebt besteld:). Dan vliegen er hier in ieder geval al 2;).

Lipo's ook maar bestelt, 2 4000mah 3s lipo's voor 22 euro inclusief verzenden kon ik niet laten liggen. Alleen nog een zender en ik ben ready to fly. Aankomende paar dagen zal de postbode wel vaak voor de deur staan :mrgreen:

Waar heb je die lipo's vandaan? Ik kwam laatst een advertentie tegen op Ebay, met volgens mij die lipo's. Wél uit hongkong, alleen is de kans op douane kosten een stuk kleiner.

Heb net een mailtje gekregen van ABC RC. Ik krijg waarschijnlijk het vliegtuig en de setup gratis als ik een mooie review schrijf voor ze en die hier en op rcgroups plaats. Ben nog even met ze in gesprek maar waarschijnlijk wordt het een deal. Omdat ik precies in de groep val waarvoor het product is gemaakt ben ik volgens hun de perfecte testpersoon. Iemand die wil beginnen met vliegen en daarna beginnen met fpv vliegen. Nu nog even wachten op zijn emailtje. Zou wel mooi zijn.

Krijg net een mailtje dat er problemen waren met de vliegtuigen, de nieuwe lichting komt de 27ste bij hun binnen en worden dan meteen verstuurd. Dus nog even wachten :(

En de radio is ook gekocht, toch maar die ff9cp super gekocht voor 120 euro kon ik hem niet laten liggen. Dit is ook nog eens de aller uitgebreidste versie met campac module voor extra modellen en extra switches. Hij is wel gebruikt maar daar is de prijs ook naar. Een beetje schoonmaken en hij is als nieuw. Dus alles is bestelt nu nog wachten op alles.

Ik haat wachten :rolleyes:

Hmm, typish. Het zal wel om een nieuwe lichting schuim gaan. Ze snijden ze zelf.
Ah, had ik dus de laatste.
Die FF9 is prima. Nu hopen dat er goed mee om is gegaan, dna zul je er veel schik mee hebben.
Tja, wachten is altijd rot, maar dat weten we van tevoren:).

Hugy,

Ik wil je niet teleurstellen,
Alleen heb ik niets aan mijn lipo's. Het zijn 12c lipo's. Deze accu's kakken zo snel in, dat dat mijn OSD binnen een 10 seconde al 9 volt aangeeft.
Het kon aan de kwaliteit liggen, alsook aan de C-rate. Echter heeft mij al mening persoon verteld dat ik deze accu's gewoon kon gebruiken.
Ik hoop dat jou accu's beter zijn...

Back