Wikken en wegen over fpv gear.

Ach we zullen zien, voor dat geld maakt het ook niet veel uit, anders gewoon bewaren komen vast nog wel van pas een keer. Ik test ze wel even en als het niks is dan maar een paar turnigys uit de duitse hobby king laten komen.

Hugy,

Ik wil je niet teleurstellen,
Alleen heb ik niets aan mijn lipo's. Het zijn 12c lipo's. Deze accu's kakken zo snel in, dat dat mijn OSD binnen een 10 seconde al 9 volt aangeeft.
Het kon aan de kwaliteit liggen, alsook aan de C-rate. Echter heeft mij al mening persoon verteld dat ik deze accu's gewoon kon gebruiken.
Ik hoop dat jou accu's beter zijn...

Heeft niks met de C-rating te maken, maar alles met de kwaliteit. Het kan heel goed dat dit overjarige LiPo's zijn die al een paar jaar op de plank liggen, zodoende gaat de capaciteit hard achteruit. Ik zou even verhaal halen bij de verkoper.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Sander,

dit is wat ik terug kreeg:

"Hi Remy,

Ik begrijp het.
Duidelijk blijkt dat je meer power nodig hebt kortom een hogere c rate dan had ik je natuurlijk de 25 of 30c aangeraden

Dan heb je dit probleem niet. De lipo's zijn in principe gewoon goed echter in jou geval leveren ze te weinig vermogen.
Ik kan ze nu ook niet terug nemen, dat i.v.m. ze uit de verpakking zijn.

Excuus, maar gezien je zelf al aangeeft dat je niet wist dat de c-rate meespeelde in de prestaties
heeft mij ook niet in de positie gesteld om mee te denken...

Misschien op marktplaats zetten?

Grt"

Hoeveel ampere trek je uit de lipo,s Remy?
Als ze het zouden moeten kunnen leveren wilde ik toch wel een wat andere reaktie.
Of zijn we verwend met goedkope en goede lipo,s .

Ze waren ook wel verdacht goedkoop hè. Gaat de spreuk toch weer op: Als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar.

Ben zo ook benieuwd naar de zender van Hugy; als' ie goed is dan is dat wel een hele goeie koop. Gaan ook voor het dubbele weg

Ik trek ongeveer 21A Max!
Wilde je een andere reactie?

Klaassie, Jup ze waren verdacht goedkoop. Dit had o.a. met de C-rate te maken.
Echter heeft de C-rate niets te maken met het inkakken ( research gedaan).
De turnigy's, zippy's en al die merken zijn ontzettend goedkoop.

Ik trek ongeveer 21A Max!
Wilde je een andere reactie?

Klaassie, Jup ze waren verdacht goedkoop. Dit had o.a. met de C-rate te maken.
Echter heeft de C-rate niets te maken met het inkakken ( research gedaan).
De turnigy's, zippy's en al die merken zijn ontzettend goedkoop.

ik bedoelde van die winkel een andere reactie.
12cX4000mah =42ampere ,ze doen dus niet wat ze zouden moeten doen.

Volgende keer toch maar goedkope zippies bestellen ,

groeten wiebe,

Die hobbyking krijgt lipo niet aangesleept, wat je moet hebben is bijna altijd op.
Zou dat een logistiek probleem zijn, of zit turnigy gewoon plat tegen hun capaciteit aan te werken?
Ik zou de homp lipo accus wel eens willen zien die ze er in een enkele dag doorheen duwen. ;)
Kun je volgens mij een half dorp mee warm stoken.

Hmm, dat is vreemd..
Nah, dan heb ik geluk:). Mirak vroeg me al ofdat ik het kistje al had. Nog steeds niets.
We wachten af!
Lipo's zien er trouwens prima uit:).

Mijn kist is vandaag verzonden, heb er een gratis setupje bij gekregen om te testen, maar had zelf ook al een setup gekocht. Eventueel interesse in een mooie setup voor het vliegtuig remy? servos regelaar enz.

Hugy je kreeg die hele setup er bij??
jemigg. Nouja, uh, stuur me je prijs maar, ik kan een setup nog goed gebruiken:).

Nou, de zender is ook opgestuurd vandaag. Accu was in ede vanacht om 2 uur volgens de tracking dus die zal vandaag wel komen. En na het weekend zal de rest wel komen denk ik.

Daar is heel veel over te vinden op rcgroups.

Zoek dan ook naar dinodirect.com agepoch.com
Setjes van agepoch en Inesun schenen het best aardig te doen. Echter lees ik vaak dat de setjes niet beginnen met een indicatie dat het beeld slechter word, maar direct zo slecht beeld dat er niet meer mee te vliegen valt.
Ze zijn wat minder efficieënt, reikweidte is wat minder, en storen wat meer.
( zelf geen ervaring mee, puur wat ik zo met de tijd gelezen heb)

Voor het geld is het leuk, beter koop je voor 90 dollar een Lawmate tx en rx:).
Hobby Wireless - FPV Store - The Best in Wireless System. Dat voor 34 dollar meer..

Heb jij hem al binnen gekregen remy? En toevallig nog een klein plekje over in de auto naar frankrijk? groet Hugo

Back