Wil meer herrie!

• Topicstarter Topicstarter Andries
  • Startdatum Startdatum
:? wat een huilies hiero zeg. ALs hij veel herrie wilt maken doet hij dat toch lekker 8O Lekker boeiend... Komt best triest over als iemand zegt : 'dan verpest je het imago van de vliegtuigjes :cry: ' (nofi hoor maar toch)

@ Roelof

Je hebt gelijk maar het is niet anders. Ik denk dat het bij de vliegtuigpiloten onder ons gewoon gevoeliger ligt das alles. Ik heb reeds 2 keer !!!! van club mogen veranderen wegens sluiting omdat één of andere buur (die dan ook nog in een actiecomité zat voor het behoud van het vogelbestand) vond dat wat wij deden niet strookte met zijn visie. Wij zien overal clubs hun deuren sluiten en denken dat overkomt ons niet, tot jou eigen club aan de beurt is. Ik ben dan wel Belg maar ik denk dat het bij jullie stilletjes aan ook die kant op gaat (zie draadje over vrijvlucht op de heide). Als dan iemand een tip vraagt om meer herrie te maken dan komen, sorry, mijn nekharen overeind. En ja, ook in het vliegwereldje zitten cowboys die denken dat hun club voor altijd zal blijven bestaan en die vinden dat ze geen investering moeten doen om hun toestellen stiller te maken. Onverschilligheid is een dooddoener!!!!! Het is zeker niet de bedoeling om een hetze te starten tussen de vliegtuigpiloten en de autofreaks op dit forum want uiteindelijk doen we allen het zelfde.

de vliegtuig jongens zijn ook komen aangestormd :lol:

@f3rdy: ik denk dat je niet alles hebt doorgelezen, dan had je wel gemerkt dat het toch wat grotere gevolgen kan hebben dan : och dat beetje lawaai meer...
Ik weet dat sommige mensen (niet de modelbouwers, die hebben ALTYD gelijk :wink: ) soms overdrijven met geluidsoverlast, maar als zo eens bij voetbal deden dan denk ik dat er snel geen voetbalwedstrijden meer zouden zijn, maar helaas krijgt de minderheid (in dit geval de modelbouwers) altyd de schuld en kijken de mensen die met hunne vinger wijzen niet naar zichzelf... tis triestig....

En ik denk dat ik de vliegtuigjongens trouwes weer hoor aanstormen :lol:

Stevo zo is het.
wat vogels betreft hebben wij geluk er broed ieder jaar in ons grasmaaier hok een zwaluw.
Maar het doe mij inderdaad een beetje zeer, omdat ik zoveel geld uitgeef, om mijn vliegtuig stil te krijgen.
En dat een ander een vraag stelt, hoe je meer herrie kunt maken.

@f3rdy

luisteren naar Black Fox en draadje helemaal lezen

@ blackfox

Kunt gij da nog horen met al da lawaai van die auto's? :wink: :lol:

Hypocrytie rond geluid zal altijd blijven bestaan.

Kijk eens naar de gemiddelde vliegshow.
Een model met leuke prestaties of een goede piloot zal gewardeerd worden, maar vooral door de enners. De aandacht van het publiek zal toch echt door het meest lawaaige toestel getrokken worden.
Al komt dit alleen maar in een vlakke vlucht voorbij zonder verder spectakel.

Dit verhaal doet me ergens aan de kids op scooters denken. Uitlaat eraf, hop meer herie. Door het hardere geluid lijkt het scootertje nu harder te gaan, terwijl de teller langzamer aangeeft......

Zit hem deels in de manier waarop we dingen waarnemen. Als iets meer herrie maakt, moet het wel harder gaan. Gelukkig is dat tegenwoordig niet meer zo.

Gerben

ja maar dat is voor ieder zijn doel dan toch weer verschillend ?
ik rijd brommer en wil daar ook en lkr geluidje in hebben.
en sommige opa's op snorfietsjes willen zo weinig mogelijk geluid.

tim zei:
ja maar dat is voor ieder zijn doel dan toch weer verschillend ?
ik rijd brommer en wil daar ook en lkr geluidje in hebben.
en sommige opa's op snorfietsjes willen zo weinig mogelijk geluid.
En wat denk je hier bij over de kwaliteit van je oren?
Ik moet op mijn werk dure aangepaste oordoppen in.
Om gehoorbeschadiging te voorkomen en dan zou ik het in het weekend weer verpesten.

@ tim

das juist tim hangt een beetje af van de leeftijd maar sluitingen van vliegterreinen hebben totaal niets met leeftijd of brommers te maken. Politiek geeft geen moer om het feit dat er 13-14 jarigen actief zijn in een club.

Ik moet altijd beetje lachen om die brommertjes die een allemachtige teringherrie maken, en nog geen 60 lopen. Tegelijkertijd vindt ik het gewoon triest.

Hoewel ik het niet goedkeur, geniet ik veel meer van een brommertje wat voorbij zoeft met 100km/hr.... is een veel grotere kunst.

Gerben

@ Gerben

ha ha ha lawaai heeft in dat opzicht ook voordelen, hoor je ze tenminste aankomen en knallen ze je niet van je sokkel :lol: :wink:

Greetzzz
stevo

haha :) nu moet ik je eerlijk toegeven dat mijn brommer hard rijd en niet veel geluid maakt, maar het is toch mooier dat er een beetje geluid in zit.
als je f1 aan het kijken bent en je zet je geluid uit dan is er echt niets meer aan hoor, is veel mooier met geluid er bij.
kan mijn mening zijn maar volgens mij is het wel zo.

@ bertus
op je werk kan ik dat wel begrijpen ja, maar als je met auto rijd of met vliegtuig vliegt dan is het niet steeds constand vlak bij, als het goed is dan sta je op 1 punt en laat je je voertuig bewegen en dan kan het niet zo veel kwaad denk ik.

Ik heb zelf geen auto maar ik heb er van dichtbij wel eens 1 horen lopen toen was ik blij dat ik mijn oren dicht kon doen.
Je moet dat ding toch ook starten?
maar het zijn je eigen oren.

f3rdy zei:
:? wat een huilies hiero zeg. ALs hij veel herrie wilt maken doet hij dat toch lekker 8O Lekker boeiend... Komt best triest over als iemand zegt : 'dan verpest je het imago van de vliegtuigjes :cry: ' (nofi hoor maar toch)

je snapt het ECHT niet he :?:
hoe kan ik het nou eens simpel uitleggen.
modelvliegers zijn verbonden aan regels en terreinen en vergunningen.
met een rc auto kan je overal even ergens gaan blazen.
clubs (vliegclubs) kunnen aangepakt worden voor hun geluidsoverlast en zelfs gesloten of opgeheven.
de rc auto piloot heeft daar geen last van want de meeste rijden toch maar wat wild.
als de rc jongens dan voor zoveel mogelijk herrie gaan verprutsen ze echt het imago van de (nitro) nmodelbouw opzich.

ik vind het snerpend hgeluid van een novamega op 45.000 toeren juist fantastisch, maar als er bij de gemeente allemaal klachten binnekomen van mensen die met autotjes overlast veroorzaken met het geluid, dan gaan sommige gemeentes het rc gebeuren aanpakken, en wie zijn er dan de klos ?
juist, niet diegene die ergens zo af en toe wat rocdtoeren, maar de georganiseerde clubs die ze wel aan kunnen pakken.

ik juich de hobby in alle vormen toe en gun iedereen zijn plezier, en daarom wil ik al mijn spul zo stil mogelijk houden en ga ik ook niet rijden hier in de straat.

tim zei:
en dan zeg 4wd niets meer :)

Nee, inderdaad, ik heb me hier al te vaak druk om gemaakt en ik denk dat mijn punt aan je is voorbij gegaan, maar ik kan me op mijn beurt erg opwinden over alle commotie die dit onderwerp steeds weer losmaakt. Het doet me denken aan de commotie die ontstaat als een nietsvermoedende rijder zicht weer eens een 35 Mhz zender in de maag heeft laten splitsen (overigens compleet terechte commotie).
Toch ga ik me even in de discussie mengen. Ik neem gelijk aan dat het een klein groepje is dat het verziekt voor de rest, maar het ongenuanceerde beeld dat sommige anderen erop nahouden snijdt geen hout en dienst slechts ter staving van de eigen argumentatie. Het is een generalisatie die gebaseerd is op incidenten.
We kunnen hier een boom over opzetten, dat is zeker boeiend en ik schuw de discussie ook niet, ik vind alleen dat de vliegjongens altijd als eerste moord en brand schreeuwen. Ze hebben er ongetwijfeld het meeste last van en wat dat betreft ook het meeste recht van spreken, maar zoals altijd, het is de toon die de muziek maakt.
Daarom, een wijze les van een jonge wijze man (zo werd ik elders in het forum genoemd en ik denk dat ik die naam maar even vasthoud..): Bekijk het per geval en bezorg zo min mogelijk mensen overlast. Ik voor mij kan af en toe in de wijk rijden, omdat ik weet dat er niemand is die zich er aan stoort. Ik rijd dan ook vaak naast een doorgaande weg, nooit langer dan een half uurtje en als ik dat wel wil ga ik ergens staan waar niemand last van me heeft. Ik houd rekening met mijn omgeving, rijd dus niet heel vroeg of enorm laat en ga op een zomerse zondag niet op het centrale pleintje rijden terwijl iedereen in de tuin zit te genieten van de zon.
Dus: autojongens: kijk uit dat je het niet verziekt voor de rest, denk aan je collega's en aan je buren.
Vliegjongens: Voorzichtig met het vingertje.

Je hebt volkomen gelijk :) . Ik snap nu ook wat het probleem is. :roll: . En ik hield er al rekening mee. Maar ik zal het nu nog meer doen. :P . En trouwens van dit soort dingen hoorde ik een maand geleden nog niet want toen zat ik nog nooit op dit forum :idea:

4WD zei:
... Ik voor mij kan af en toe in de wijk rijden, omdat ik weet dat er niemand is die zich er aan stoort ...
Iedereen in jouw buurt denkt dan dat modelvliegtuigen eenzelfde soort geluid produceren, dat is nu net de clou.

Dan zal ik mij ook nog maar even mengen in dit staartje :-)

Ten eerste... waarom kraken we elkaar zo af?
We hebben allemaal dezelfde zeer boeiende leuke spannende hobby, alleen de ene heeft een electro auto, de andere een nitro... zo heb je de vliegers en de weggebruikers.
Zo heb de liefhebbers van veel herrie en de liefhebbers van zo min mogelijk geluid...

Maar jah, ben je een liefhebber, dan heb je het i.p.c. over een mening.
Ik respecteer de mening van ander, wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben...

Overigens begrijp ik de link Auto met veel geluid :arrow: opheffen vliegclub niet helemaal (ook niet na het lezen van de vele uitleg hierover).

(even off topic...)
Zelf ben ik er een die liever een rustig geluid icm een hoge snelheid (ik had een brommer ... ok, je zou het beter geen brommer kunnen noemen maar een fiets... het was een puch maxi.
Deze ging over de 100 kmH (122 op precies te zijn) maar maakte zo minimaal geluid dat ik nog nooit van de weg ben gehaald... dat noem ik prestatie. zo had ik een vriend met een opgefokte scooter, die ging net aan 70 maar maakte een geluid van een f1 auto... tja het is dus maar wat je wilt)

En weer even on topic:
Als je een doffer of donker geluid wil hebben, maak je gewoon een potje aan het einde van je spruitstuk van je uitlaat, en klaar ben je.
Dat gaat niet koste van de kracht van de motor, en je dempt het harde geluid ook nog :-)
Alleen als je dan een muurtje pakt tegen de zijkant, ben je denk ik wel je complete uitlaat foetsie!

En beste mede forum bezoekers... Laten we nu allen in het vervolg elkaars mening gewoon respecteren en daar "objectief" op reageren!
Ik heb dit met enige ergenis zitten lezen...
Verder heb ik juist van die mensen veel geleerd, dus zal ik er niet te hard tegen in gaan :D

Groet

Arjen

Back