Wil meer herrie!

• Topicstarter Topicstarter Andries
  • Startdatum Startdatum
ron van sommeren zei:
4WD zei:
... Ik voor mij kan af en toe in de wijk rijden, omdat ik weet dat er niemand is die zich er aan stoort ...
Iedereen in jouw buurt denkt dan dat modelvliegtuigen eenzelfde soort geluid produceren, dat is nu net de clou.

En niemand stoort zich eraan, dus dat is dan toch een win-win situatie? :wink: In feite heb ik bij mij in de wijk dus zieltjes gewonnen voor het hele verbrandingsgebeuren.

Even serieus nu, dat iedereen bij mij in de wijk nu denkt dat modelvliegtuigen hetzelfde klinken is natuurlijk helemaal niet de clou van dit verhaal. Het is voor mensen in mijn omgeving namelijk helemaal niet relevant om te weten wat voor geluid vliegtuigen maken.
De clou is, en dat is niet persoonlijk voor Ron bedoeld natuurlijk, dat iedereen goed na moet gaan wat de stand van zaken in zijn omgeving is. Als je weet, denkt, of zelfs maar vermoedt dat mensen er aanstoot aan nemen, doe het dan niet en breng jezelf en anderen niet in diskrediet. Als je door omgevingsfactoren of hele begripvolle wijkgenoten zeker weet dat het wel kan: veel plezier.
Het gaat natuurlijk veel te ver om te zeggen dat mensen die auto's horen langskomen, denken dat vliegtuigen per definitie ook zo klinken en vervolgens naar de gemeente bellen om hier beklag over te doen. Wees er echter zeker van dat je niemand tot last bent, natuurlijk, want voorkomen is een absolute must, het is, en dat ben ik zeker wel met de vliegjongens een, niet meer te genezen. I rest my case.:teacher:

Ten slotte, Arjen, dit is nu juist een discussie waarin m.i. met het nodige respect een stevige discussie wordt gevoerd, niets om je aan te ergeren lijkt me.

@ 4WD

Ik geloof dat ik niet helemaal goed gelezen heb, maar naar mijn idee voelen de vliegers zich te snel aangesproken.
Nartuurlijk is het jammergenoeg zo dat de meest mensen die het geluid van een nitro auto horen denken dat het om een vliegtuig gaat, en dan gaan klagen (daarom rij ik nooooit bij mij in de omgeving, daar zijn het allemaal geitenwollen zokken figuren :lol: )
Maar het ging mij meer om de toon van de discussie, die ik dus niet begrepen heb...

Dus even voor de vliegers... het was maar een opvatting :oops: dus helemaal niks ten nadele van jullie!
Overigens heb ik erg veel respect voor de vliegers, ik heb het namelijk een heer geprobeerd, maar dat vergt veel controle! een fout... weg vliegtuig.

Groet,

Arjen

meer herrie simpel het uitlaatje op de uitlaatpoort een beetje uitvijlen scheelt veel in geluid en weinig in kostten. heb dit zlef diverse malen gedaan met tamiy tg10 en tgx uitlaatjes enz waarschijnlijk kan het ook nog zijn dat er een demper in de uitlaat zit dit is een kwestie van het uitlaatje openschroeven en dat gedeelte verwijderen zal hier op de zaak is even een evo-3 erbij pakken en kijken of het kan.

Back