Wild hawk vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter jsk
  • Startdatum Startdatum
klopt, je camera moet precies op het zwaartepunt zitten om geen invloed te hebben op het vlieggedrag. Ook wordt het vliegtuig een stuk zwaarder en zal dus wat lastiger en sneller vliegen. Ik zou voorlopig even met de camera wachten als ik jou was!

Gisteravond heb ik in de polder (Oud-Alblas) tot zonsondergang les staan geven, was heerlijk in het late zonnetje!

Ik ga ook even wachten eerst maar even goed kijken hoe het toestel vliegt en reageerd en meschien dan met gewichtjes vliegen van 110 gram en dan pas de camera. Met een beetje geluk en als ik het morgen kan op de club sta ik maandag lekker op het weildand te vliegen in me eentje

Nee nog niet morgen naar de club voor de maiden. Als er morgen niemand is wil ik het zelf gaan proberen zo duur zijn onderdelen ook weer niet en het is makkerlijk te reapareren.

zorg wel dat je een goede zonnebril hebt met dat lage zonnetje, want als je er geen een hebt en je vliegt even voor de zon langs is het snel gedaan...
komt wel goed met dat lessen, ik schat 2/3 lessen voordat je m zelfstandig kan vliegen en landen.;)

Maarten:cool:

tnx. Morgen om 2 uur even gaan en dan vragen of ik volgende week nog eens mag en dan moet het wel lukken in me eentje. Allen ik vind het nogal irri dat ik gewoon moet langskomen na 2 uur inplaats van een afspraak ik denk telkens stel dat er morgen niemand is.

tsja dat lijkt me ook vervelend, is er niet iets van een forum of gastenboek op de site van de club? dat je kan vragen wie er zijn? of vraag een keer wat de gebruikelijke tijd is, of dat er iets van een clubavond is, misschien is dat er wel.

Maarten

De AFC heeft wel een website met een forum en dergelijke, maar hier wordt niet bepaald actief op gekeken. Toch zijn er op een willekeurige zaterdag met lekker weer altijd wel mensen aan het vliegen daar, dus je hoeft je geen zorgen te maken of er geen mensen zijn.

Ik ga gewoon vanmidag over anderehalf uur en dan ziet we het wel. Allen ik denk dat het nu iets te hard waait voor een maiden maar ik ga er gewoon heen dan kan ik altijd nog even vragen. Ik heb ovgrens de afc gebeld en mailtjes gestuurd en daar zeiden ze dus ook dat op een mooie zaterdag na 2 uur altijd wel mensen zijn. Dus ik hoop dat mijn vliegtuig de lucht in gaat

Ik ga straks naar de club. Ik heb er erg veel zin in. Allen als ze niet kunnen vliegen met de wind ga ik vanavond nog eens als het wat zachter waait.

Ik ben alweer terug. Me vliegtuig is nog niet in het luchtruim geweest. Zoals ik al dacht vliegen ze dus met mode 1 (Gas links) en vroegen ze zich af hoe ze het me moesten leren ze kwamen er achter dat als je de zender op zijn kop houd het meschien wel kan. Ook had iemand een vliegtuig van conrad zo'n mustang die had de zender mode 1 van gemaakt die wilt hij meschien wel aan mij verkopen voor en klein prijsje. Maar die man had zo iets van mode maakt niet echt uit want je vliegt toch bijna altijd volgas. Ook zeiden ze dat dit wel makkerlijk vliegt allen de zender wisten ze niet wat ze niet wat ze er mee aanmoesten. Me vader zij meschien moet je het als het windstil is lekker zelf proberen je hebt al een beetje evaring en ze zeiden dat het makerlijk vliegt. Dus ik denk dat ik vanavond het zelf ga proberen

?? mode 1 is toch gas rechts ??

Vreemd dat ze op die club geen ervaring met mode 2 hebben... en dat zij dus niet in staat zijn zo'n simpele Wild Hawk (nota bene een beginners vliegtuigje) de lucht in te knallen, ondanks dat de throttle aan de ander kant van de zender zit :confused:

Maar goed het zij zo... ik zeg gas erop en tegen de wind in voor je uit werpen dat ding! Als jij je huiswerk enigzins gedaan hebt (en dan bedoel ik met de simulator geoefend hebt) zou het best wel moeten lukken. Dan heb je dus die vliegclub niet nodig.

Maaaaaaarrrrr ik zie dat je het "maar gewoon" gaat proberen, zelf denk ik dat ie zeker vroeg of laat toch ernstig de grond gaat raken met alle gevolgen van dien. Ik weet het, hij kan tegen een stootje, maar hij wordt er niet beter op.

Zelf had ik het toch anders aangepakt, maar goed... vergeet in ieder geval geen fimpje te maken van je maiden :mrgreen:. Dat willen we natuurlijk allemaal zien!

Tot slot: "bezint eer ge begint" en ga je eens te raden voordat je zelf ook overgaat naar mode 1. Kijk eens rond op dit geweldige forum en lees de ervaringen over modes 1 en 2. Wellicht dat je tot andere conclusies komt. Als je eenmaal een modus hebt aangeleerd is het verdomd moeilijk deze weer af te leren. Niets is onmogelijk, maar het zal zonde zijn van de inspanningen.

Laatst bewerkt door een moderator:
raar dat ze hem niet even ingevlogen hebben voor je. Zo'n vliegtuig is zonder al teveel moeite te vliegen in de verkeerde mode.

Toch lijkt het me wel handig als je een 'normale' zender koopt en daarmee leert vliegen ipv het gas op zo'n schuine schuif.

Het vliegtuig zelf maidenen is te doen als je het zwaartepunt goed hebt liggen en veel hebt geoefend op de simulator. Wat je ongeveer moet doen:
Driekwart gas geven
Je vader bijvoorbeeld moet dan het toestel omhoog gooien. Omdat het toestel voor het eerst vliegt is het handiger om een aanloopje te nemen zodat het toestel harder de lucht ingaat. Het toestel moet een heel klein beetje omhoog gegooid worden, maar dan dus wel een KLEIN beetje.
Jij moet goed opletten dat het toestel niet te diep duikt. Je moet dus al klaar staan om 'up' te geven. Gaat het toestel eenmaal wat hoger dan kun je wat minder gas geven en rondjes gaan draaien.

En doe de maiden met rustig weer en weinig wind.
Vandaag was er veel te veel wind voor een beginner.
(ik heb ook schade gevlogen :hammer:)
Vliegen met windstil weer is echt veel makkelijker voor een beginner

Succes Willem

Ik ga ook vliegen als het windstil is dus meschien vanavond om 8 uur afzo dan waait het amper. Maar zoals ik al vaker aangaf kan ik allen op de sim oefenen met toetsenbord en ik denk dat het niet helpt. Ik ga allen vanavond proberen te vliegen en dan maar een andere zender kopen. Maar met die zender was wel makkerlijk want die man die pakte uit mijn zender mijn crystal deed hem in een andere zender en hij deed het op mijn vliegtuig dus dat werkte wel heel makkerlijk. Zelf waren er dus ook mensen die niet durfden te vliegen vandaag wegens de wind dat was ook een rede waarom ik geen maiden deed niemand durfe het echt aan met deze wind

weet je toevallig het merk van de zender van die man? Was het Graupner, Multiplex of Robbe/Futaba?

Ik zou haast zeggen: wacht nog even met de maiden en kom dinsdag rond de middag naar de Red Eagles in Dordrecht. Hier is allicht iemand die het toestel wil maidenen. Ik kan in ieder geval een graupner zender en een futaba zender meebrengen op mode 1 waarmee we het zouden kunnen proberen.

Oja ik ben helemaal vergeten hoe ik het vond op een club.

Ik vond het geweldig dat wel het was heel cool om te zien hoe heli's stijgen en trucs doen. Ook gingen er vliegtuigen in de lucht dat was ook heel cool om te zien het ene vliegtuig komt met gemak door de wind terwel de andere vliegt als een gans die geen kracht heeft. Het was ook wel leuk om met de mensen te praten over van alles soms haakte ik wel even af met wat ze nou bedoelen maar alles is een stuk duiderlijker nu. Mij lijkt het geweldig als ik er over 1 jaar ook zou staan met mooie modellen die 4-ch zijn. Zelf waren er wel mensen die een maiden maakte maar dat ging dus ook vaak niet goed er is geen vliegtuig echt gecrast ofzo maar het vliegen zag er niet echt uit. Het leek meer of de roeren een eigen wil hadden omdat het vliegtuig allekanten op ging.

Het is wel grappig toen ze mijn zender zagen gelijk met een hele groep er om heen van een raar dingetje. Ook werd mijn vliegtuig goed nagekeken ze vonden wel dat de vleugels er raar inzaten volgends hun niet stefig genoeg en kon ik met klakband of met maganetjes het laten vast zetten.

Het was van reely het zit er bij zo'n mustang bij (Op conrad is die mustang nu 90 euro ofzo) hij vond het meschien wel makkerlijk om mij er op te leren vliegen (Ik heb het over de zender niet het vliegtuig). Ik zal even overleggen met mijn ouders over de red eagels of ik daar dinsdag heen mag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan de komende 2 weken niet naar de red eagels gaan helaas dus ik denk dat het niet gaat lukken

Back