Wildvliegen in Twente

Hallo Gerrit en Arjan,

wel jammer,maar het maakt niet zoveel uit dat jullie niet kunnen komen in Saasveld.
Het is ook wel kort dag en 2 keer achter elkaar naar Twente komen is wel veel gevraagd...

Tot 3 juli dan!

Groeten,

Paul.

Nou, ik kan zeker op 3 juli. Saasveld de 26e gaat niet lukken denk ik.

1: R.c. Paul 35 Mhz, kanaal 80. Alle datums. 3juli ok.
2: Rc Nick 2.4 Ghz. Alle datums. 3juli ok.
3: Japie.G 2,4ghz. 25/26 Juni 3 juli ok.
4. JHvdK 2,4 Ghz liever zondag 26 juni, 3 juli ok.
5: Serge Pot 2,4 ghz vliegt met metrick topflight en condor evo 4 alle data behalve 18 juni. 3 juli ok.
6: Gerald doornbusch 2,4 ghz,Airfish en eventueel Cirrus,alle datums. 3 juli ok.
7: Jacob Bos, 2,4 GHz, 3 juli is OK!
8: snijders vintage pilatus b4 bingo kan 72, en evt ucelino kan 78, 26 juni (3 juli)
9: MaartenX, 2,4 Ghz / Kan 62, Cirrus, Sagitta 900 wellicht Flying Cloud? 25 juni kan wel, liever 26 juni. 3 juli ok.
10: PH_AJH Minimoa?, Ka-8b, HAI, 2,4 GHz. 3 juli ok.
11:Rick R, Kan 77,66;Mosquito, Riser, Cirrus, Cirrus75, Wite: Alle data schikken mij wel! 3 juli ok.
12:Buzz, 2.4Ghz; Draco, Cirrus, StrongT. 3 juli ok.
13:Terence. kanaal 72 of 78, misschien 2,4 ghz, Hegi kalif, Spirit,3 juli lukt, ok.
14: Hendrik, 2,4 Ghz en kanaal 61 (kan kanalen wisselen wisselen). Bunte Huhn, Hai 1, Hurricane _ 3 juli ok.
15: Ed pot 2,4 ghz epsilon,mini relax .(denk ik )
16: Gerrit_E. 2,4 GHz; Bird of Time, Elipsoid, Electrische lier.
17. svelzen, 2.4ghz; kleine Brilliant-v

Update.......

Gras is nu een kleine 10 cm lang en de mest is uitgereden.
Zoals ik kan inschatten zal het gras nog wel een 5 cm groeien tegen 3 juli aan en dan zullen kleine wieltjes toch problemen gaan krijgen.
Het zal wel niet zo hoog komen dat we er niet meer op mogen komen maar ook niet hoog genoeg dat hij gaat maaien.
Ik zal midden volgende week even bij hem langs gaan en mocht er nieuws zijn dan laat ik dat wel even weten.

Groeten,

Paul.

Ik zal mijn best doen Jacob :-).
De man doet doorgaans niet zo moeilijk en vind het prachtig dat wij daar geregeld vliegen.
Misschien.....

Groeten,

Paul.

Ik zou zeggen, regelen!

Volgens mij wordt het helemaal top als we een sleper los kunnen laten.

En woont hij zelf in de buurt? Doen we er ook nog een video met luchtopnamen bij toch?

Jacob

ach we kunnen vliegen . 2 lijntjes leggen (fiets en electro lier )

en iedereen heeft wel wat te vliegen ,het zij echt zweef of electro.
als het maar een leuk dagje wordt ,en dat was de bedoeling volgens mij.

Prima idee om hem wat te geven, daar is hij nogal gevoelig voor. Zijn graslanden zijn zo groot dat er met regelmaat luchtballonnen landen en dat vind hij prima zolang hij er maar iets voor krijgt :-).
Hij woont op zichtafstand van ''ons'' veld, zo'n 500 meter er vanaf. Ziet dus ook alles wat er gebeurd.
Zoals gezegd zal ik mijn best doen maar kan niets beloven. Mocht het niet lukken dan hebben we inderdaad altijd de lieren nog en de elektro toestellen.

We zien wel......

Groeten,

Paul.

Update..

Vanmiddag er even heen gereden en met dit mooie weer groeit het gras wel heel hard, te hard..
Maar een veld ernaast is vandaag net gemaaid, het zou ideaal zijn om zondag daar te gaan staan. Enigste minpunt is dat ik die eigenaar wel ken maar niet zo goed als die andere. Toch wil ik morgen even naar hem toe rijden om te vragen, het zou mooi zijn als dit lukt.....

Word vervolgd :-).

Update..

Vanmiddag er even heen gereden en met dit mooie weer groeit het gras wel heel hard, te hard..
Maar een veld ernaast is vandaag net gemaaid, het zou ideaal zijn om zondag daar te gaan staan. Enigste minpunt is dat ik die eigenaar wel ken maar niet zo goed als die andere. Toch wil ik morgen even naar hem toe rijden om te vragen, het zou mooi zijn als dit lukt.....

Je hebt in ieder geval 1 fles Jouster BB te vergeven ;)

Jacob

:-), in orde Jacob :-).
En ja, nog steeds hetzelfde adres. Het is daar eigenlijk zo wijds dat het niet uitmaakt waar je staat, je bent overal te zien..

Groeten,

Paul.

Update..

Hallo,

ik ben er geweest en heb goed bericht.
Enigste minpuntje is dat ik nu met een dilemma zit.. Eerst maar even een foto hoe de situatie is:

GroteFoto-7LYO87U7.jpg

We hebben toestemming van eigenaar A. Dit is de man die ik het beste ken en waar ik vaak sta te vliegen. Dit veld had ik in gedachten om de meeting te houden ( de onderste A). Het is meer dan 700 meter lang en gemiddeld 500 meter breed. Nadeel hier is dat het gras vrij hoog is zoals ik eerder aan gaf.
Het veld van eigenaar D is net gemaaid en het gras is eraf gehaald. Dit zou dus ideaal zijn.
Van eigenaar B heb ik normaal gesproken ook toestemming om te vliegen maar voor de meeting heb ik hem niet gevraagd. Nu denk ik niet dat het een probleem wordt als we op zijn land lopen, dus daar kunnen we ook terecht als het moet.

Ik ben vanmorgen bij eigenaar A en D geweest en van beide hebben we groen licht, mooi dus. Maar omdat ik met A veel meer van doen heb en hij er eigenlijk op rekent dat we bij hem staan wil ik hem niet graag teleurstellen. Ik kijk ook naar de aankomende jaren en wil graag een goed relatie met hem houden.
Ook heb ik hem gevraagd om een stuk te maaien voor ons, dat was normaal geen probleem geweest maar zijn zoon die de boerderij runt is op vakantie en hij moet alles alleen doen. Het is hem teveel werk en gedoe om dat te doen, begrijpelijk vind ik..

Mijn idee is nu dit:

Wij vliegen op één van de A's.. ligt een beetje aan de windrichting. Mochten er mensen zijn die graag een keer willen slepen dan kan dat op veld D. Het is dan wel een eindje lopen/ rijden maar de mogelijkheid is er in ieder geval.

Kan iedereen zich hier in vinden? Mochten jullie andere ideeën hebben dan hoor ik die graag.

Groeten,

Paul.

Loat den boer maar de cyclomaaier met trekker in de wei zettn.Dan veur ik wa ne keer rond met dat ding.

Liek mich ne onmeunig good plan

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)

niet helemaal mee eens detoestellen bgevlogen vanaf a kunnen dus ook boven d en vice versa . nu krijgt een piloot op veld a een probleem boven d en zijn toestel stort neer ,hoe wil deze man de mensen op veld d waarschuwen .

niet dus . ik zeg verwerpen en iedereen op een veld ,of de mensen uitdrukkelijk de grenzen vertellen

mensen op d komen niet boven c en mensen op a komen niet boven b , maar dan nog is een neerstortend toestel een ongecontroleerd vrij vliegend projectiel wat alle kanten op kan en is waarschuwen nog steeds geen optie .

ik blijf er bij alle mensen bij elkaar op 1 veld

Is inderdaad sterk van de windrichting afhankelijk welk veld het best gebruikt kan worden lijkt mij. Hoewel veld AA (het originele veld) altijd gebruikt kan worden, voor non-sleep starts.

Maar ik wou vooral even een bericht plaatsen over een eventuele FREQUENTIE BOOM!! Is het mogelijk dat we er een kunnen regelen (Willem P?) of maken? Enne, wil iedereen de deelnemers lijst up-to-date maken? Vind het altijd wel leuk om te zien wat iedereen mee neemt;)

Heb d'r zin an!

1: R.c. Paul 35 Mhz, kanaal 80.
2: Rc Nick 2.4 Ghz.
3: Japie.G 2,4ghz.
4. JHvdK 2,4 Ghz
5: Serge Pot 2,4 ghz, metrick topflight, condor evo 4.
6: Gerald doornbusch 2,4 ghz,Airfish en eventueel Cirrus.
7: Jacob Bos, 2,4 GHz,
8: Snijders, vintage pilatus b4 bingo kan 72, en evt ucelino kan 78,
9: MaartenX, 2,4 Ghz / Kan 62, Cirrus, Sagitta 900 wellicht Flying Cloud?
10: PH_AJH Minimoa?, Ka-8b, HAI, 2,4 GHz.
11: Rick R, Kan 77,66;Mosquito, Riser, Cirrus75, Wite,E-Kadett.
12: Buzz, 2.4Ghz; Draco, Cirrus, StrongT.
13: Terence. kanaal 72 of 78, misschien 2,4 ghz, Hegi kalif, Spirit.
14: Hendrik, 2,4 Ghz en kanaal 61 (kan kanalen wisselen wisselen). Bunte Huhn, Hai 1, Hurricane
15: Ed pot 2,4 ghz epsilon,mini relax .(denk ik )
16: Gerrit_E. 2,4 GHz; Bird of Time, Elipsoid, Electrische lier.
17. svelzen, 2.4ghz; kleine Brilliant-v

Back