Wildvliegen in Twente

Is het handig om wat laders etc mee te nemen, hoe zit het met stroom?
Ik wil ook graag mijn Conrad hoogstart uitproberen maar heb nog geen grondpen, heeft iemand er nog een liggen? deze kan dan ook gelijk gebruikt worden door anderen.

tot zondag

Ik neem wel een extra grondpen mee. Geen probleem!

Ik wil ook graag mijn Conrad hoogstart uitproberen maar heb nog geen grondpen, heeft iemand er nog een liggen?
Deze kan dan natuurlijk ook gelijk gebruikt worden door anderen.

tot zondag

Is dit de Maxi of de Standaard hoogstart van Conrad? Ik heb altijd veel gevlogen met de standaard en ben wel benieuwd hoe deze verschilt van de Maxi. Is er een mogelijkheid dat ik ook een startje maak met je hoogstart? Ben ook wel benieuwd hoe hij presteert tegenover mijn nieuwe hoogstart.
En ik neem voor mijn eigen hoogstart ook een (honden) pen mee, we kunnen altijd wisselen;)

Groeten Rick

Laatst bewerkt:
HHMMM ,

ik lees deze draad nu pas, dit had me wel leuk geleken om mijn Cirrus 75 weer eens het luchtruim in te sturen. Helaas hebben we deze dag geprikt om de verjaardag van onze kinderen te vieren met de familie en kennissen.

Wordt er hier vaker gevlogen met vintage zwevers?

Steven

Tot voor kort WAS ik ook een groentje, voornamlijk omdat ik lang geleden wat blauwtjes heb opgelopen met hoogstarten. Ik begrijp nu soms niet meer waarom ik een torretje in de neus heb gebouwd. Komt helemaal goed met de hulp die je gaat krijgen! Belangrijk is een conservatieve plek voor je starthaak: 20 graden vanuit het zwaartepunt naar voren heb ik toegepast en dat werkt goed.

Groet,

Jacob

Tuurlijk helpen we je!
En zoals Jacob wel kan beamen is het een kwestie van doen;) Met wat tips ben je al een eind op weg. Maar pas op! Het is ongelofelijk verslavend..

Groeten Rick

Hmm het weer lijkt ook met de dag minder te worden. Hopelijk blijft de voorspelling zoals nu en wordt het niet erger. Regen kunnen we niet gebruiken!

Dit zegt Weeronline:
Ook zondag zijn er veel wolken, maar valt er niet veel neerslag. Als er al iets valt zal dit een beetje lichte regen in de oostelijke delen van het land zijn. De temperatuur valt iets hoger uit met 17 graden op de Wadden tot 21 in het zuiden.

Moet kunnen!

Groet,

Jacob

HHMMM ,

ik lees deze draad nu pas, dit had me wel leuk geleken om mijn Cirrus 75 weer eens het luchtruim in te sturen. Helaas hebben we deze dag geprikt om de verjaardag van onze kinderen te vieren met de familie en kennissen.

Wordt er hier vaker gevlogen met vintage zwevers?

Steven

Hallo Steven,

er word hier inderdaad vaker gevlogen met vintage toestellen. Jammer dat je niet kunt maar mocht je een andere keer willen komen vliegen dan mag je me altijd bellen. Mijn nummer staat in dit draadje :-).

Dan nog even een kleine update.......

Ik zag tot mijn schrik dat ik een spelfout in de straatnaam heb staan. Het is Zonnenbergweg in plaats van Zonnebergweg. Nu zal het voor de navigatie niet veel uitmaken denk ik maar toch..
Dan hoop ik net zoals jullie dat de weergoden ons gunstig gezind zijn zondag, vooralsnog lijkt het mee te vallen.
Duimen maar...

Groeten,

Paul.

Hallo Hendrik,

gras is echt te hoog, je komt volgens mij niet fatsoenlijk weg.
Ik heb vanmiddag ook nog even gekeken op het gemaaide stuk en dat is net een knollenland, zoveel bobbels. Gaat daar ook niet lukken vrees ik.
Maar voor de rest ziet alles er super uit :-).

Groeten,

Paul.

Mochten jullie nog behoefte hebben aan een toeschouwer, ik heb wel zin om 's ochtends te komen kijken.

Groeten Bert.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd ! :thumbsup:.
Je bent van harte welkom.

Ons clublid Frans die zondag ook komt vliegen heeft nog een aardig stukje op onze clubsite gezet, is nogal een opsteker voor alle VGG érs.

GroteFoto-ZBREVVLH.jpg

Groeten,

Paul.

Oeps... ik was nog vergeten mijn frequenties te vermelden: kanaal 74 + 2,4 GHz.
Vanavond (1 juli) nog even heerlijk gevlogen iets hogerop op de Zonnenberg. Paul en Nick uiteraard ook van de partij. Als het weer zo blijft, dan wordt het echt genieten zondag. Verwachting: 16 graden, windkracht 3 uit het westen, bewolkt, dus geen zonnebrandolie nodig op de Ootmarsumse "bergen"...:cool:
Tot zondag,
Frans.

Back