Wing failure

Ik zie eigenlijk alleen maar dat het nep is aan het feit dat het toestel, nadat het een vleugel verliest, de verkeerde kant op roteert. Juist omdat het nogal onscherp is en niet zo goed gevolgd maakt het een heel authentieke indruk.

tja, dat is hetzelfde filmpje dus. Wel met wat slomo erin, zodat me nu opeens een verschil opvalt tussen het toestel dat je ziet vliegen en dat aan het einde landt; kijk naar de plaats van het onderstel. Lijkt erop dat het vlieg-gedeelte een model is (bij modellen zit het landingsgestel vaak veel verder naar voren dan bij 1:1) en de beelden van de landing zullen geshopt zijn. Geen enkel landingsgestel zou overigens zo'n landing overleven.

dat kan togeen eens dan verliesd hij tog gewoon druk onder 1 vleugel?
ik heb het ook een keer gehad met een EZ.
ik had hem gespoten en de vleugels waren daardoor flink zwabberig geworden.
toen de vleugel er af brak ging het ding als een speer de grond in.

Jouw EZ heeft geen ailerons, dat scheelt al een boel.
Bovendien wordt bij een toestel als de F15 een belangrijk deel van de lift gegenereerd door de romp. Als je het zo bekijkt was-ie misschien 25 à 30% van zijn totale vleugeloppervlak kwijt, en bij lange na niet de helft.
Evengoed een sterk staaltje.

ja, met een 3D toestel word het tog anders maar dan nog....

leuk, maar een beetje off topic.

Bied jij je aan met je kist Bertus? :2gunfire::sniper:

En deze dan, een heli die zonder draaiende rotor vliegt?
Dit snap ik niet.
YouTube - imposible )))
Als je wat omlaag scrollt kan je de verklaring lezen. De beeldfrequentie van de camera en de snelheid van de rotor zijn precies synchroon; waarschijnlijk is een camera gebruikt waarmee je dat kan instellen.
Je kent dat wel, je ziet soms op TV de wielen van een koets de verkeerde kant op draaien, of een vliegtuigprop die op toeren komt lijkt even van draairichting te veranderen.
Maar, sterk staaltje, erg leuk om te zien.

Back