Winter/sneeuw vliegen.

er zit bij mij geen wielstop op en ik heb dat vorig jaar geprobeert met een ander vliegtuig maar ik soldeer niet goed ofzo ik weet het niet maar dat ding ging telkens los

er zit bij mij geen wielstop op en ik heb dat vorig jaar geprobeert met een ander vliegtuig maar ik soldeer niet goed ofzo ik weet het niet maar dat ding ging telkens los

Je moet het verenstaal goed blank schuren. Een druppeltje S39 of het ouderwetse soldeervet.?
Maar in principe moet het met harskernsoldeer ook gaan. Wel een wat zwaardere soldeerbout gebruiken en eerst het verenstaal en het gaatje "vertinnen".
Met een 15 watt boutje gaat bijna het niet.
Verwarmen met een aansteker lukt ook wel.

Ik heb hier nog een foto voor de juiste constructie.

full
ja maar ik kan geen manier bedenken om dat op mijn mpx mentor te maken en veel mensen doen het wel met elastiek. ik had nog niet eens gevlogen. ik had hem in de ochtend gemaakt en in de middag brak het elastiek opeens.

Laatst bewerkt door een moderator:
hier in zwitserland elke dag na het skieen heerlijk kunnen vliegen met mijn cloudsfly, opstijgen en landen op de piste;) helaas kwam ik er achter dat ik het laadkabeltje van me zender niet mee heb, en dus na een aantal keer vliegen over met de pret....

hier in zwitserland elke dag na het skieen heerlijk kunnen vliegen met mijn cloudsfly, opstijgen en landen op de piste;) helaas kwam ik er achter dat ik het laadkabeltje van me zender niet mee heb, en dus na een aantal keer vliegen over met de pret....

Dat is wel zuur... Fijne vakantie verder!

Ik weet niet welke zender je hebt, maar kun je de batterij niet buiten de zender laden? Als het NiMH's zijn kun je natuurlijk gewoon niet-oplaadbare erin doen. En als het lipo is, misschien even creatief met wat stroomdraadjes?

Juist.... ;)

Misschien niet zo'n goed idee van mij om mensen aan te zetten te gaan experimenteren op vakantie... Je hebt natuurlijk niet je soldeerbout bij enzo om een goed verloopstekkertje in elkaar te zetten (daar doelde ik meer op).

heb al zitten kijken om(veilig) iets te knutselen maar lukt niet, en zit een vaste zender accu in. nog 2 dagen dan ga ik weer naar huis, dus nog ff balen..;)

Let it snow!!

Mooi dat gelukt is.

Ik zit al weken omhoog te staren naar die mooie sneeuwvlokken, ik word alleen maar nat van de regen.
Ja, in Frankrijk en Oostenrijk "claimen" ze alle sneeuw voor zichzelf.

Egoistisch he.

Mooi dat gelukt is.

Ik zit al weken omhoog te staren naar die mooie sneeuwvlokken, ik word alleen maar nat van de regen.
Ja, in Frankrijk en Oostenrijk "claimen" ze alle sneeuw voor zichzelf.

Egoistisch he.

IDD:D
Let it snow!!!!!
heb mijn skies een paar weken terug al gemaakt:cool:
maar er komt maar geen sneeuwwwwww!:(
dan maar stil hopen op toch nog wat sneeuw.:)

Groeten, Niek

ff wat leven in dit draadje blazen, vanmiddag lekker thuis in de sneeuw gevlogen!!

full

full

Was heerlijk toen het zonnetje er even doorkwam!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Sneeeeeuuuuuuuw

Ja hoor ook hier ligt ca 10 cm.
De accupacks liggen al aan de lader.

De sneeuw is wel erg grof en erg licht van structuur. Dus afwachten of de skies niet tever in de sneeuw zakken. Het is ook altijd wat he.;)
Maar er wordt gevlogen morgen..

Yes

Lukt het eigenlijk om met gewone wielen erdoor te ploegen?

Beetje 3D kist met power zou er toch zo doorheen moeten kunnen
knallen met wat up erop?
Alleen met het landen de staart wat lager houden zou ik zeggen?

Kan me voorstellen dat het met neuswiel dan niet lukt maar 3D kist?
Misschien ook eens maken voor de fun.

Ja maar klapt ie dan niet voorover? Je kunt wel power hebben, maar dan moet je bij lage snelheid voldoende lucht over je stabilo hebben om hem laag te houden. Gevaar is wel dat je dan met je up elevator plots onverwacht in de lucht zit en gelijk stallt met alle gevolgen van dien.

Zal wel van de kist af hangen, maar ik heb zo dus wel eens een vlucht van slechts 1 seconde gehad, en dat inclusief looping ;)...

Ik ga gewoon de funcub proberen morgen, met die grote wielen. Dat zou moeten lukken ;).

Back