Winter/sneeuw vliegen.

Wij (femmo & ik) gaan `t zometeen proberen. Kijken of onze vingers er niet afvriezen... ;)
Femmo met een watervliegtuig en ik met de Hellcat zonder landingsgestel.

Groeten, Ramses

ik ga ook maar eens hoog.

heb onder de delta 400 eens voor de gein een ski er onder geplakt eens kijken hoe dat gaat op een vliegende vleugel :-)

Prachtig wit sereen landschap! Soms zit het mee,....

Sneeuw-01.jpg

.... en soms zit `t tegen! Alweer thuis. ;) Femmo z`n carburateur zat vast en wilde niet los en mijn Hellcatje wilde na een uur proberen nog niet starten. Toch iets te koud voor m`n oude OS'je:

Sneeuw-02.jpg

Ach ja, volgende keer beter, wel een lekkere frisse neus gehaald!

Veel plezier voor degene die `t ook gaan proberen (en kom nou niet aan met electro doet `t altijd etc... ;) )

Groeten, Ramses

Vandaag was voor mij de eerste keer sneeuwvliegen en tot mijn verbazing was ik de enige op de hei.

6817059799_5929c86839_b.jpg

Ik had van Coroplast ski's gemaakt en dat werkt perfect moet ik zeggen. Aanvankelijk was ik bang dat die lappen nogal van invloed zouden zijn op het vlieggedrag, maar hij vliegt nog beter dan met wielen. Rustiger in elk geval.
6817064343_fde9ef09c6_b.jpg

Wel vreemd dat zich op de rechter ski steeds een bergje sneeuw ophoopt en op de linker niet. Geen idee hoe dat komt.

En nog een toegift voor de drifters.

Laatst bewerkt door een moderator:
leuk filmpje,
bij ons licht nog minder dan 1 cm sneeuw:(
toch maar morgen proberen te vliegen met mijn twister met grote piper wielen er onder:cool: om door het kleine beetje sneeuw te komen en hopelijk iets minder van de hobbels in het veld last te hebben:D

ik ga straks met de funcub vliegen, eens kijken hoe dat bevalt in de sneeuw.

Ik ben ook met de funcub geweest....

Alleen zat niet mee. Als eerste totaal geen vermogen. Minder dan de helft. Batterijen waren warm voor vertrek. Bleek dus de ESC de kou niet zo fijn te vinden. Dus met wat bubbeltjes plastic aan de gang geweest om de boel warm te houden, maar echt lekker ging het niet.

Dan liet overal het klittenband los (camerabevestiging). Kennelijk vindt de lijmlaag de kou niet zo fijn.

De camera's hadden er na 1 minuut ook geen zin in. En het isolerende doosje dat ik had gemaakt besloeg aan de binnenkant, waardoor wazig beeld.

En ook sneeuw tussen de flaps, dat zorgde dat de flaps niet helemaal gelijk sluiten na take-off...

Oja met die grote wielen ging mooi. Je moet wel flink gas geven, maar verder leuk om te doen. Alleen een keer met taxieen kwam hij ineens uit de sneeuw en schoot hij zo een meter de lucht in. Had ik niet op gerekend, en kwam de prop dus op de grond na de landing (take-off doorzetten was geen optie omdat ik terug aan het taxieen was richting hek). Dus door de kou sloeg er ook gelijk een stuk van de prop af (APC).

Zal kijken of ik wat bruikbaar beeld materiaal toch heb...

@ramses, electro doet 't altijd :mrgreen:

jammer dat je niet even lekker hebt kunnen vliegen.

Met de funcub 3 vluchten gemaakt van elk minstens een kwartier, half gas met flaps uit rondjes op 1 meter hoog boven het veld. opstijgen uit de sneeuw zoals verwacht volkomen probleemloos.
we waren vanmiddag met 3 funcubs en 1 parkzone corsair, het was gezellig en het clubhuis lekker warm :thumbsup:

ik heb vandaag ook de hele dag gevlogen bij de schaatsbaan bij oudega. hier alvast een screenshot, ik maak vanavond een filmpje die zal ik hier ook wel even posten.

sneeuwfotooudega.png

Eindelijk sneeuw.

Vandaag mooi rustig weer om te sneeuw te vliegen.
De sneeuw was erg los. Dus een startbaan gemaakt.

full

De vloot.
Je kunt zien dat de skies te ver in de sneeuw zakten.

full

En een mooi landing.

full

Met de Cessna ging het wat minder goed. Een sneeuwhoopje geraakt net toen de kist los was.,
Dus vanavond een een nieuw motorschotje freubelen.;)

ja dat was zeker leuk!

ik ben ook maar eens geweest en lekker met mn delta opsekop streepjes trekken met de staart tot ik de grond raakte en geen staart meer had:p

wat rond gevraagt maar uiteindelijk kwam het op dat je heeeeel mischien zo kon vliegen dus ik denk hup gooien! blijkt dat dat ding nog gewoon goed vliegt! wel als je te veel stuurt gaat hij zwabberen maar verder gewoon goed :-)

verder met mijn angel s30 heerlijk gevlogen en lekker met de skie's gevlogen/ gespeeld :-)

23811.jpg

het beeld van vorig jaar dit jaar waren er nog meer rondjes:cool:

Ook in op het veld van "De Sticks" in Keldonk konden vandaag de nodige sporen in het veld worden getrokken.
Hierbij een paar foto´s vandaag gemaakt.

IMG_0883.JPG

IMG_0863.JPG

IMG_0848.JPG

IMG_0811.JPG

IMG_0818.JPG

IMG_0877.JPG

IMG_0846.JPG

Groet,

Mario

Ook ik heb thuis even weer gevlogen met toeschouwers

full

Toch wel lekker zo'n stukje grond bij huis...
full

full

En het eerste van de 2 filmpjes, deze is kort volgende word wat langer. Op het moment van deze vlucht was het -13, eigenlijk te koud maar ik moest en zou even proberen :) die handschoenen gebruik ik voor het kitesurfen normaal, gewone surfhandschoenen zijn het en ik heb de hele dag geen koude handen gehad! Omdat ze relatief dun zijn en goed strak zitten kon ik het vliegtuig er goed mee besturen.

Vandaag voor het eerst weer dit jaar 4x gevlogen van af de sneeuw met mijn
shockflyer met drijvers het opstijgen en landen ging goed echter door dat er eigenlijk
niet genoeg sneeuw lag en daardoor een beetje hobbelig was ging een landing en
doorstart(opstijgen)niet goed maar voor de rest ging het echt goed.
Tijdens het viegen hoorde ik op de achtergrond(2x weiland verder)
de muziek van het schaatswedstrijdje georganiseerd door de
Oranjevereniging van Hei- en Boeicop.
Wat het alleen vliegen in de polder toch een stukje leuker maakt.

Back