ik ga straks met de funcub vliegen, eens kijken hoe dat bevalt in de sneeuw.
Ik ben ook met de funcub geweest....
Alleen zat niet mee. Als eerste totaal geen vermogen. Minder dan de helft. Batterijen waren warm voor vertrek. Bleek dus de ESC de kou niet zo fijn te vinden. Dus met wat bubbeltjes plastic aan de gang geweest om de boel warm te houden, maar echt lekker ging het niet.
Dan liet overal het klittenband los (camerabevestiging). Kennelijk vindt de lijmlaag de kou niet zo fijn.
De camera's hadden er na 1 minuut ook geen zin in. En het isolerende doosje dat ik had gemaakt besloeg aan de binnenkant, waardoor wazig beeld.
En ook sneeuw tussen de flaps, dat zorgde dat de flaps niet helemaal gelijk sluiten na take-off...
Oja met die grote wielen ging mooi. Je moet wel flink gas geven, maar verder leuk om te doen. Alleen een keer met taxieen kwam hij ineens uit de sneeuw en schoot hij zo een meter de lucht in. Had ik niet op gerekend, en kwam de prop dus op de grond na de landing (take-off doorzetten was geen optie omdat ik terug aan het taxieen was richting hek). Dus door de kou sloeg er ook gelijk een stuk van de prop af (APC).
Zal kijken of ik wat bruikbaar beeld materiaal toch heb...