warmte!
Je kunt er om lachen (of niet) je mag er alles van vinden, maar ik heb electrisch verwarmde sokken in mijn zendertent liggen.

Werkt prima.
Ik wil ook niets direct op of aan mijn handen hebben. Met vliegtuigen gebruik ik wel van die handschoenen waar de duim en wijsvinger van afgeknipt zijn, maar met de heli kan ik hier niet mee sturen.
Ik heb zo'n zendertent uit china. Klein beetje gemodificeerd. Het gat van het nekkoord heb ik verder naar voren gemaakt, de tent heeft nu meer vrijheid boven mijn handen zodat de tent niet op mijn handen ligt. (heb een kleine handzender). Heb een stokje aan mijn nekkoord gemaakt zodat de tent lekker hoog blijft hangen. Aan de ingangen voor de handen heb ik (eeuh..,bedankt ma) een stukje van de mouwen van een lekkere slobbe trui vastgestikt, dit voorkomt tocht. Dit is maar een klein stukje met een ruime doorgang waardoor het nog lukt om je hand er gauw in te steken als een handstart maak met een zwever of een schuimpje. Voor het zweefvliegen (1:1) gebruik ik electrisch
verwarmde sokken van Gerbing, deze heb ik voor € 69,- gekocht op de motorbeurs. Deze sokken heb ik onder mijn zender op de bodem van mijn tent liggen. De sokken sluit ik aan op een NiMH accu pack van 12V 3,5Ah. Dit accupack zit in een buideltasje dat om mijn middel zit en aan mijn rugkant zit. De sokken worden ongeveer 40graden (21W) en geven net voldoende straling om geen koude vingers te krijgen (tenminste zolang je je handen in de tent houd, sjeezus wat was het koud vanochtend). Het raampje van de tent beslaat wel en het piepje van de timer is slecht te horen, maar ik kan wel lekker doorvliegen van de winter. Vanochtend 5 vluchtjes gemaakt en ik ben gestopt omdat ik het geheel koud kreeg, maar niet omdat mijn vingers echt te koud waren. Mijn heli had het ook koud, kapje bevroren (-2,5) dus voorzichtig losmaken, hoorde de accu (Turnigy 6s 2650 40C) lekker inkakken tijdens vol pitch bij high speed looping (56A). Het was vannochtend -3. De accu en de motor waren na de vlucht 13 graden, de tippen van de bladen waren -6 !?, zou dit komen door afkoeling door de luchtvochtigheid? (Tippen (500) gaan toch zo'n 470km/h)
Afijn, ik kom de winter wel door met mijn sokken
Groet,
Patrick