wintermeeting terlet

op zoek naar een discus-trainer?

Misschien toch eens te raden gaan bij de lokale atletiek club...
Een collega (ex-top vijfkampster) had wat op en aanmerkingen op de werptechniek van Peter Aanen.....
En ik maar beweren dat ie best hoog gooit!
Voetenwerk in het laatste kwart van de draai was niet optimaal. Het ene been moest later strekken en het andere weer anders....
'Oefenen jullie nooit met een soort slingerstok met precies dezelfde massa als die vliegtuigjes?', vroeg ze nog.
'Maak die een stuk of twintig en smijten maar. Dan haal je ze later allemaal tegelijk op...'

Zei ik ook meteen...
Zij zei:'Ja maar met je 'vliegtuigje' durf je niet zomaar radicaal van techniek te veranderen en iets nieuws te proberen....
Nu zal de ideale worp van een discuswerper anders zijn dan de maximale worp van een DLGer.
Disus moet onder een heok smijten om hoogte te krijgen. Peter werpt met preset...
Vlakker smijten lijkt optimaler/ voor een DLG noodzakelijk omdat je anders tipstrikes e.d. krijgt...
Wie weet eens kijken of ik een trainer kan vinden die de beelden eens wil bekijken...

Ben er van overtuigd dat we nog veel kunnen leren van lui die iets weten van bewegingsleer. Wellicht een idee om met een deskundige op dit gebied een sessie aan te gaan.

Ik wou net zeggen, een discuswerper kan weinig onze techniek zeggen, aangezien deze totaal van elkaar verschillen... trouwens, je moet dan al een stok in de vorm van een dlg vinden want anders is de gewichtsverdeling niet hetzelfde....
Trouwens, laat hun zelf eens een dlg gooien voor ze spreken? Ik ga me alvast niet mengen in de werptechtniek van een 5kamper! ;)
Het enige waar we mss lessen uit kunnen trekken is het voetenwerk, waar, wanneer we moeten draaien.

Laatst bewerkt door een moderator:
nou ja, ik stond deze zomer op het strand in de vande (FR) te zwiepen, en ik heb van de trainer van het frans olympisch team discuswerpers die daar aan het wandelen was toch wel wat handige tips gekregen. En hij had nog nooit een dlg zwiepert gezien.

Ik bedoel maar.

nou ja, ik stond deze zomer op het strand in de vande (FR) te zwiepen, en ik heb van de trainer van het frans olympisch team discuswerpers die daar aan het wandelen was toch wel wat handige tips gekregen. En hij had nog nooit een dlg zwiepert gezien.

Ik bedoel maar.

Ja, dat was een mooi verhaal.
Bofkont!

Wintermeeting 2014

De datum voor de winter meeting op terlet is zondag 23 november. Uitwijkdatum in het 1e weekend van december.
Het preciese schema volgt nog.

Back