Hi scalefans,
Voordat het jaar voorbij is wilde ik toch mijn WK verhaal nog even beëindigen.
Wellicht dat er in de toekomst nog wat plaatjes volgen, maar die staan dan los van het F4C gebeuren.
Het vliegersgala aan het eind van de WK met daarin de prijsuitreiking en … lekker eten.
Het gala werd gehouden in een oude fabriekshal, hetgeen een mooi contrast vormde met de prachtig
aangeklede tafels. Ieder land had z’n eigen plekje en tussendoor waren de juryleden gepland, maar die
gingen uiteindelijk toch bij elkaar zitten. De nodige officials en andere lieden voerden het woord en de
diverse volksliederen werden gespeeld, terwijl de bijbehorende vlaggen werden gehesen.
De winnaars: 1e Andreas Lüthi (CH); 2e Max Merckenslager (D); 3e Peter McDermott (GB)
De winnaar: Bücker Antares
Nummer 2: Grumman F7F Tigercat
Nummer 3: Sopwith 7F-1 Snipe
Dat moet wel een fantastisch gevoel zijn als je daar staat en jouw nationale hymne wordt gespeeld.
Toch wel een brok in de keel als voor jou het volkslied wordt gespeeld.
Later op de avond werd het allemaal wat meer relaxt. Zo was er een spontaan optreden van de Fransman
Roger Nieto, die drie verschillende vliegers imiteerde. Het waren een Engelsman, een Italiaan en een Duitser.
Ze waren in een airrace of in een luchtgevecht bezig en Roger voegde er allerlei life geluiden aan toe.
Dit zorgde voor de nodige hilariteit. Mij werd verteld dat deze man elk evenement wel iets liet zien.
Zelfgemaakte vliegtuigjes en piepende ballonnen vulden het decor en zo ontstond er ondanks de dure drank
toch een gezellig feest. Zelfs de Japanners kwamen los en gingen compleet uit hun Japanse dak bij een
fotosessie door de hal, waarvan ik ook het slachtoffer werd. Er stonden Japanse tekens op de doek die om het
hoofd werd gebonden. Mijn Japans is niet zo goed, dus moest ik navraag doen bij de Japanse insiders.
Maar … zijn die lui te vertrouwen? Er zou op geschreven staan: “Blijven oefenen.”
Maar omdat de nummer zes uit het klassement, Gerald Rutten ook gefotografeerd werd vertrouw ik dit niet zo.
Maakt niet uit. Onze Japanse vrienden hebben genoten die avond.
Al met al een evenement om niet te vergeten en hopelijk kan ik mij in de toekomst nog eens plaatsen voor een EK of WK.
Blijven oefenen dus.
Tot slot nog de groepsfoto en drie vliegfoto's van het Nederlands team.
Gerald landt zijn F-15C Eagle
Gerard landt zijn Beech TC-45 Model 18
Bert landt zijn Piper J-3
Allen prettige Kerstdagen en een vliegrijk 2007 toegewenst.
Bert van Eijk