En weer een dagje vliegen in Buzau zit erop. Het spel is in volle hevigheid begonnen. De zwitsers hebben een reflight voor de vlucht van gisteren van Patrick afgedwongen, nadat hij de safetyline gepaseerd was. Volgens hen stond de peilinrichting niet gelijk met de paal bij B en daarmee kregen ze hem toegewezen...vreemd want verder had niemand een probleem..
Het gaf heel wat discussies tussen de diverse teammanagers, verhitte gezichten en reglementenboeken die opengeslagen werden.
Na de reflights van Patrick en Karl Waser begon de dag. Het was frisjes vanmorgen, T-shirt, jasje en 2e jasje waren nodig om het behaaglijk te houden. Joris begon met wederom een degelijke 40, wat in de taaie ochtendlucht niet slecht was. Zonder landingspin glijdt zo'n wurm nogal ver door, van neerzetten voor de kleine cirkel, door de hele kleine cirkel heen, tot jammer genoeg toch weer in de 2e cirkel. Ik was als laatste voor de korte pauze onderweg, begon lekker, tot de 5e set waar ik spontaan ipv een 6 een 4-rakker vanaf 6-rakker hoogte vloog. Dat verstoorde de boel zodanig dat ik uiteindelijk eigenlijk voor een 7-had moeten gaan, maar datniet doorkreeg, 46 op de klok, met nog 10 seconden over, jammer het had makkelijk 47 geweest..Na de pauze deed Willy een degelijke 46, Luc alweer (!) een 48 en Hugues een hele mooie 49(!).
Spectucalir was het nieuwe Japan record van Ogawa Kazunori, met 49 rakken. Het laatste rak wou hij zo graag dat hij het model net na het b-rak in de grond drukte...De toppers waren net na het middaguur aan de buurt, blijkbaar was het weer snel, Christian vloog 50, Wolf en Piermario wisten er een 51 uit te vissen en allemaal de volle duurvlucht.
Zo in de loop van de dag werd het comfortabeler, de korte broek kon weer aan, jasje weer uit.. De gemoederen waren ietwat gekalmeerd. In de middagpauze van 13:00 tot 14:00 hebben ze hier iedere dag een lunchbox met een smakelijke maaltijd met iedere dag ander vlees, polenta of aarduppelpuree oid, salade of zoals vandaag een chocoloadecakeje en dan nog een 2ltr fles water. En als je wat anders wilt, bestel je een pizza voor een paar Lei. Prima verzorgd hier, we hoeven zeker niet te verhongeren..
In de middagpauze werd de nieuwe Neu-telemetrie-limiter gedemonsteerd, inhakend op de nieuwe reglementen. Nu is live op de grond te zien hoeveel Wmin iemand verbruikt en verbruikt heeft. Interessante techniek die vrees ik wel door zal zetten, wat voor wedstrijdorganisaties extra kosten zou betekenen. De tijd zal het leren hoe dit doorzet..
De middag verliep zonder al te dramatische zaken, die 50-rakkers worden al een beetje saai.. Inmiddels zitten we weer aan tafel in een leuk tentje, natuurlijk weer met het BE pylon team en Marcel Schlage en Franz Koukol.. hoofdgerecht komt nu dus ik stop ermee....