Wolf K10 Hydro

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Nadat ik van een goede "sponsor" de bouwdoos gekregen heb van de Wolf K10 hydro ben ik deze maar in elkaar gaan zetten. Dit model is netjes verzorgd en verpakt in een mooie doos. alle schuim onderdelen zitten erbij en het benodigde koolstof, het triplex voor de roerhoorntjes en het motorspant ontbreekt jammer genoeg. De staart en de roeren zijn van depron en de rest is van EPP. Alle onderdelen moeten bespannen worden met oralight. Omdat op EPP dit soort spul niet echt blijft zitten moet je dit eigenlijk met een spuitbus lijm bewerken. Ik heb alle EPP onderdelen met 50% verdunde houtlijm ingesmeerd en dat werkt ook heel goed ipv de spuitlijm. Het vleugel deel is voorzien van een profiel en moet dan ook nog op het dikste deel voorzien worden van een koolstof ligger aan de boven en onderzijde. Deze kun je gewoon met secondenlijm in de voorbereide gleufjes lijmen.
Het insmeren van de EPP delen met die witte houtlijm is daarna heel snel gedaan, alleen moet je daarna echt wachten totdat de lijm uitgehard is. Daarna kun je alle delen gaan bespannen. Dit bespannen gaat dan redelijk snel.
DSCF0021.JPG

Markeer voordat je gaat bespannen wel de delen die later weer vrij gemaakt moeten worden om de onderdelen aan elkaar te lijmen. De 2 grote gaten moet je maken ivm het zwaartepunt, het is alleen jammer dat er nergens in de beschrijving de maten staan van die gaten. Het bespannen van de depron onderdelen is iets moeilijker maar zodra je de goede temperatuur hebt gevonden gaat het wel goed. Tot nu toe heb ik net geen 2 dagen gespendeert aan dit model. in de komende week zal ik er de motor en de andere zaken inbouwen en dan misschien volgend weekend invliegen als het weer het toelaat.

DSCF0034.JPG

DSCF0032.JPG

DSCF0029.JPG

Leuk! En een mooi kleurcombinatie, dit kitje van 60 euro lijkt me een aanrader....

Het wordt tijd voor sneeuw of lenteweer ;)

Tip: EPP verlijmen met doorzichtige bisontix, deze lijm blijft net als het EPP flexibel

Dat is een goede tip, ik heb voor het verlijmen van de EPP delen Jamara-por gebruikt, dat werkt iets makkelijker dan UHU-por.

sorry voor de ietwat slechte foto's maar mijn fujifilm finepix 2300 is aan vervanging toe. sponsors kunnen zich gratis aanmelden 8)

en... is het echt zo stevig als ze zeggen? Kun je em gewoon op z'n voorkant laten vallen zonder dat de 2 drijvers kapot / scheuren?

gr,
Martijn

JA, gisteren als demo toevallig voor enkele clubleden gedaan. gewoon vanaf hoofd (180cm) hoogte omlaag gegooid met de punten op de grond en niks nada schade, nog niet eens gekreukt.

nee dat zit er nog niet op. Maar ik denk dat dit helemaal niets uitmaakt.

Vandaag de Wolf Hydro voorzien van servo's en alle stuurstangen op maat gemaakt en verbonden.
Nu alleen nog eens kijken welk model ik ga verlossen van een ontvanger zodat deze in de Hydro ingezet kan worden. En ook nog eens kijken welke motor ik erin ga zetten. Een typhoon 6/20 heb ik nog liggen maar dan moet ik een "zware" 35 ampere regelaar en een relatief zwaar accu pakket gebruiken. Een betere optie zou misschien die fietsbel motor zijn aan mijn phoenix 10 die hier nog werkeloos rond ligt te zwerven.

Het gewicht op dit moment is 215 gram, dus zonder ontvanger, regelaar, motor en accu.

Wie heeft het verbruik van die fietsbel opgemeten en weet hoeveel ampere deze motor gebruikt met welke prop.

Theo je bent weer goed en druk bezig zie ik, hoop alleen dat je ons clubproject niet verwaarloosd je moet nog zo'n 50 vleugels snijden denk ik :D

:offtopic: druk, druk, druk, druk, druk.
Nee hoor dat clubproject loopt aardig, ben nu die piepblokken op maat aan het maken en als dat klaar is ga ik alvast voorsnijden. Met 24-25 deelnemers zijn het toch al snel veel vleugels, en sommigen willen er 2.
:ontopic:

Hi Theo,

Met een 7x4 blijf je wel onder de 10 A met de fietsbel, en dat is power zat voor de Hydro ;)
Misschien wil Derk 'm wel even indoor vliegen, moet kunnen....

Peter

Zo zie je maar dat als je iets bouwt en dat hier "bespreekt" krijg je ook nog tips en info van de verkopende partij.
Zo gaf ik aan in mijn eerste post dat de triplex onderdelen voor de roerhoorntjes en het motorspant ontbreekt, en daar wordt aan gewerkt. Verder kreeg ik te horen dat de prijs blijvend in prijs is verlaagd naar 59 euro en voor de kerst tijdelijk zelfs tot 55 euro. En de gaten die ik gemaakt heb in de vleugel blijken niet direct nodig te zijn voor het zwaartepunt maar schelen wel enkele grammen.

Zo zie je maar dat bouwverslagen, kort of lang door de Nederlandse/Belgische winkeliers/leveranciers gelezen worden en dat ze dan met de geschreven info ook iets doen. Soms zonder dat we er iets van merken, maar nu mag ik jullie die info doorgeven.

stuurstangenkermis aan de achterzijde. Jammergenoeg zijn door het bespannen met het folieboutje de roeren iets vervormd. Die fout is mijn eigen schuld, had ik maar op een proefstukje de temperatuur moeten uitproberen.
DSCF0038.JPG

inkijkje naar de servo's
DSCF0039.JPG

achterzijde van boven gezien.
DSCF0042.JPG

motorspant, de koolstof stokjes moeten nog ingekort worden.
DSCF0046.JPG

acculuikje ook hier heb ik een bespanfoutje gemaakt, door als eerste de buis te bespannen en deze daarna pas op maat te maken.
DSCF0048%20%28Small%29.JPG

servo en ontvangerluikje
DSCF0049%20%28Small%29.JPG

zijaanzicht
DSCF0051%7E0.JPG

Het moest er maar eens van komen. Afgelopen dinsdag middag het model helemaal vliegklaar gemaakt. Als motor toch maar gekozen voor de Typhoon 6 die ik op mijn kleine Kangke trainer had zitten. Als accu een 3s1p kokam 1500 pakket dat er net in past. Als prop zolang maar de 7x6 prop die al op de motor zat. In het begin nog wat kleine probleempjes vanwege het hoge gras, maar ineens ging het model er als een speer vandoor over het gras. Toen ik dacht dat de snelheid hoog enoeg zou zijn om los te komen van de grond maar eens langzaam hoog gegeven en toen ik vol hoog had kwam het model met een ruk los van de grond. Het model klom vrij snel en begon ook gelijk om vanzelf een bocht naar rechts te maken, en bleef ook constant naar rechts wegdraaien. Dit kreeg ik met de uitslagen die ik had staan niet weggestuurd waarop ik besloten heb om het gas dicht te trekken en het model maar zo snel mogelijk neer te zetten. Helaas gebeurde dit iets harder dan ik bedoelt had. Het model knalde vanaf een behoorlijke hoogte nog vol op de neus. De beide drijvers hebben de klap heel goed opgevangen. Wel zijn ze op verschillende plaatsen gebroken en is de folie losgekomen. De breuken zijn dusdanig dat ze heel goed te lijmen zijn en ik weer snel kan gaan testen. Als alles meezit wil ik zaterdag middag op de club nog eens opnieuw gaan proberen. Maar eerst effe alles uitmeten of er niet iets scheef zit en of ik de motortrek iets kan aanpassen ivm motorkoppel.

Zo eindelijk de boot weer gerepareerd. Tijdens het opnieuw vastzetten van de folie kwam ik tot de ontdekking dat de motorbuis niet goed zat en heel licht naar links wees. Tijdens het vastlijmen er duidelijk op toegezien dat die iets naar rechts stond, maar ik denk dat tijdens het droog proces er hier iemand tegen gestoten heeft en hij nu net verkeerd om stond. De voorste motorbuis dus weer los gesneden en opnieuw verlijmd in de juiste positie. Ook heb ik nog 2 koolstof steunen naar de drijvers geplaats zodat de motorbuis iets stijver is en niet meer tordeerd door het motorvermogen. Hopenlijk stopt het vanmiddag effe met sneeuwen dan kan ik het model opnieuw uitproberen.

Back