T
Theo Coenen
Guest
Nadat ik van een goede "sponsor" de bouwdoos gekregen heb van de Wolf K10 hydro ben ik deze maar in elkaar gaan zetten. Dit model is netjes verzorgd en verpakt in een mooie doos. alle schuim onderdelen zitten erbij en het benodigde koolstof, het triplex voor de roerhoorntjes en het motorspant ontbreekt jammer genoeg. De staart en de roeren zijn van depron en de rest is van EPP. Alle onderdelen moeten bespannen worden met oralight. Omdat op EPP dit soort spul niet echt blijft zitten moet je dit eigenlijk met een spuitbus lijm bewerken. Ik heb alle EPP onderdelen met 50% verdunde houtlijm ingesmeerd en dat werkt ook heel goed ipv de spuitlijm. Het vleugel deel is voorzien van een profiel en moet dan ook nog op het dikste deel voorzien worden van een koolstof ligger aan de boven en onderzijde. Deze kun je gewoon met secondenlijm in de voorbereide gleufjes lijmen.
Het insmeren van de EPP delen met die witte houtlijm is daarna heel snel gedaan, alleen moet je daarna echt wachten totdat de lijm uitgehard is. Daarna kun je alle delen gaan bespannen. Dit bespannen gaat dan redelijk snel.
Markeer voordat je gaat bespannen wel de delen die later weer vrij gemaakt moeten worden om de onderdelen aan elkaar te lijmen. De 2 grote gaten moet je maken ivm het zwaartepunt, het is alleen jammer dat er nergens in de beschrijving de maten staan van die gaten. Het bespannen van de depron onderdelen is iets moeilijker maar zodra je de goede temperatuur hebt gevonden gaat het wel goed. Tot nu toe heb ik net geen 2 dagen gespendeert aan dit model. in de komende week zal ik er de motor en de andere zaken inbouwen en dan misschien volgend weekend invliegen als het weer het toelaat.
Het insmeren van de EPP delen met die witte houtlijm is daarna heel snel gedaan, alleen moet je daarna echt wachten totdat de lijm uitgehard is. Daarna kun je alle delen gaan bespannen. Dit bespannen gaat dan redelijk snel.
Markeer voordat je gaat bespannen wel de delen die later weer vrij gemaakt moeten worden om de onderdelen aan elkaar te lijmen. De 2 grote gaten moet je maken ivm het zwaartepunt, het is alleen jammer dat er nergens in de beschrijving de maten staan van die gaten. Het bespannen van de depron onderdelen is iets moeilijker maar zodra je de goede temperatuur hebt gevonden gaat het wel goed. Tot nu toe heb ik net geen 2 dagen gespendeert aan dit model. in de komende week zal ik er de motor en de andere zaken inbouwen en dan misschien volgend weekend invliegen als het weer het toelaat.