Hey Bert,
Dank voor je uitleg. De compensatie is zeker onvoldoende bij mijn Protos dus heb de DMA behoorlijk opgeschroefd naar 60. Is nog niet helemaal geweldig maar als de rpm minimaal 2800 rpm moet zijn zal dat daar zeker mee te maken hebben. Ik heb op 2760 rpm veel trillingen, is goed te voelen op de staartboom zonder bladen. Het display golft dan helemaal. Heb er een extra foamlaagje met metalen plaatje tussen geplaatst. Dat gaat nu een stuk beter maar ik heb het idee er veel precisie door kwijt te raken. Vergeleken met een vbar, die ik er eerst op had, vind ik um nog erg fel reageren en behoorlijk instabiel in wind. Dat wordt nog redelijk wat experimenteren ben ik bang.....
Dank voor je uitleg. De compensatie is zeker onvoldoende bij mijn Protos dus heb de DMA behoorlijk opgeschroefd naar 60. Is nog niet helemaal geweldig maar als de rpm minimaal 2800 rpm moet zijn zal dat daar zeker mee te maken hebben. Ik heb op 2760 rpm veel trillingen, is goed te voelen op de staartboom zonder bladen. Het display golft dan helemaal. Heb er een extra foamlaagje met metalen plaatje tussen geplaatst. Dat gaat nu een stuk beter maar ik heb het idee er veel precisie door kwijt te raken. Vergeleken met een vbar, die ik er eerst op had, vind ik um nog erg fel reageren en behoorlijk instabiel in wind. Dat wordt nog redelijk wat experimenteren ben ik bang.....
Hey Maurice,
Welke kant breekt de staart uit? Als je tail-in vliegt: gaat de staart naar rechts en de neus naar links? Als dat zo is kan je proberen de DMA wat te verhogen.
Welk toerental draai je? We hebben gemerkt dat de staart eigenlijk niet meer uitbreekt vanaf 2800rpm en 14graden pitch. Bij lagere toerentallen is de werking van de staart niet voldoende om zoveel pitch tegen te gaan.
Voor de parameter file zou je Chiel even kunnen PM-en.
Bert