Wordt er nog gevlogen in Den Haag?

Hey Bert,

Dank voor je uitleg. De compensatie is zeker onvoldoende bij mijn Protos dus heb de DMA behoorlijk opgeschroefd naar 60. Is nog niet helemaal geweldig maar als de rpm minimaal 2800 rpm moet zijn zal dat daar zeker mee te maken hebben. Ik heb op 2760 rpm veel trillingen, is goed te voelen op de staartboom zonder bladen. Het display golft dan helemaal. Heb er een extra foamlaagje met metalen plaatje tussen geplaatst. Dat gaat nu een stuk beter maar ik heb het idee er veel precisie door kwijt te raken. Vergeleken met een vbar, die ik er eerst op had, vind ik um nog erg fel reageren en behoorlijk instabiel in wind. Dat wordt nog redelijk wat experimenteren ben ik bang.....

Hey Maurice,

Welke kant breekt de staart uit? Als je tail-in vliegt: gaat de staart naar rechts en de neus naar links? Als dat zo is kan je proberen de DMA wat te verhogen.
Welk toerental draai je? We hebben gemerkt dat de staart eigenlijk niet meer uitbreekt vanaf 2800rpm en 14graden pitch. Bij lagere toerentallen is de werking van de staart niet voldoende om zoveel pitch tegen te gaan.
Voor de parameter file zou je Chiel even kunnen PM-en.

Bert

And God said, Let there be light: and there was light.
And God said, Let there be wind: and there was...an Easystar :confused::confused::confused: WTF??!!:)

DSC00999.JPG
DSC01001.JPG
DSC01002.JPG
DSC01003.JPG
DSC01004.JPG

...there is a god!!!
Ha ha, de neus heb ik nog. Beetje UHU Por en hij kan weer :D:D

A Million thanks Marfdaman!

Ik ben echt zo benieuwd wat er nog heel is van de electronica ;).

@Zambezi: De lipo was al gelijk mee naar beneden gekomen toen de neus er af scheurde.

@Marfdaman: Zou ik 'm ergens de komende dagen misschien op kunnen halen bij je?

Hoi,
Arthur.

Haha, een paar vleugels zouden het vlieggedrag zeker ten goede komen denk ik zo :)
Geef maar even een belletje, dan kijken we wat het beste uitkomt.

voor als er iemand vanavond nog zin heeft.....tenzij het nog harder gaat waaien.
Ik ga vanavond mijn laatste aanwinst zijn maiden geven.

993561698_5_bvM_.jpeg

een echte parkvlieger !!

Waar?
p4 van ado op het forepark, zo rond een uurtje of 8, half 9 (ingang via de tiber)

nu hoop ik alleen dat ado vanavond niets heeft gepland..........

Daar heb ik zo ondertussen wel ernstig behoefte aan. Goed om de aandacht weer even terug te leggen bij de 500 en dat probleempje 'even' op te lossen. Verder nog een aantal EC5's aan accu's en ESC bakken. Ik ga dat vanavond aanpakken.
Morgen kan ik dan later op de dag.

Als het weer het morgen toelaat ga ik vliegen op het standaard veldje.
mijn 450 zou nu goed moeten zijn.
komen er nog meer uur of 8???

wel mazzel dat je easystar terug is, mijn junior heeft er weken gehangen en was plotseling verdwenen.

Grrr ga het weer niet redden... veel plezier guys!

Marf, ik bel je idd wel even over de Easystar.

Hoi,
Arthur.

Back