World of tanks

• Topicstarter Topicstarter marcelvries
  • Startdatum Startdatum
@Synasthesia: probeer de KV-1 S ook erg solide en met tier 8 gun zelf net gekocht omdat mijn clan hiermee compagnie rijdt...uiteraard full option gemaakt dan heeft hij veel vuurkracht voor een tier 6.
T 34-85 is ook een leuk wendbaar tankje maar wel veel kwetsbaarder en minder fire power.

Hij word generfed, oftewel er worden 2 tanks van gemaakt. een KV85 en een KV122..

Hij word generfed, oftewel er worden 2 tanks van gemaakt. een KV85 en een KV122..

Van Welke bronnen heb je dit vernomen?
Volgens de vorige roddels van update 8.9 zou de KV1-S al generft worden maar dit bleek niet zo te wezen.

Even over een andere tank:
Toevallig bij jou al bekend wanneer de Sherman Firefly in de Britse lijn word toegevoegd?

Mijn ervaring betreft Amerikaanse tanks:
Ieder natuurlijk zijn eigen smaak maar niet overweg kunnen met de M4 Sherman is mij een raadsel.
Dit is toch de meest veelzijdige en makkelijkste medium tank die er is en heb hem zelf nog steeds.
Daarbij is de M4A3E2 Sherman Jumbo een mega tank waar ik nog steeds erg verknocht aan ben.
Ben zelf nu al aardig onderweg naar de Chaffee, gewoon omdat ik hem wil hebben. :D

Heb nu in mijn bezit:
M5 Stuart, M7 Desertrat, M4 sherman, Sherman Jumbo, T32, Pershing, M103, T25 AT, M41, Pz IV Schmalturm, Crusader, T150, KV 3,

Laatst bewerkt:
Van Welke bronnen heb je dit vernomen?
Volgens de vorige roddels van update 8.9 zou de KV1-S al generft worden maar dit bleek niet zo te wezen.

Het is bekend dat het gaat gebeuren, de vraag is alleen wanneer.
Ik hoorde pas wel (op clan TS) dat het nog wel een paar patches gaat duren. In ieder geval niet de eerstvolgende.

Ah, hierzo:
- KV-1S will not be split in 8.10
Bron: hier.

De KV-1S split laat wel op zich wachten, maar de SERB( uuhm head nogiets) is niet blij met de tank zoals het nou is.

Wanneer de Firefly er komt is ook nog maar de vraag en als hij er komt, word hij hoogstwaarschijnlijk ( naar forum roddels) een T6 premium TD.

Amerikaanse tanks zijn idd erg leuk. Voor de gold ammo HEAT nerf was de M4 erg leuk om te spelen omdat je eigenlijk alles in 1 schot kapot schoot. Zijn opvolgers de M4a3e2 en de E8 vond ik een stuk minder in dat opzicht. De heavy lijn daarintegen is echt een joy om te spelen :D

*ik laat me maar niet uit welke tanks ik allemaal heb aangezien ik er 20 in de garge heb staan :P *

@ nieles90: laten we hopen dat WOT weer niet teveel blauwdruk tanks over ons heen gooit. Een KV 1 S heeft tenminste echt bestaan en die fantasie autoloaders t71 t69 t 57 vind ik een gruwel en veel te over powered net als de T59 destijds. Meeste Ammy's zijn i.d.d. redelijk leuk, al is de Duitse Leo proto A voor mij de leukste gezien snelheid en wendbaarheid. Een T 30 die met een x gun een aantal keren op bv de zijkant van een IS-7 bounced daar word ik toch even niet goed van, WOT! Die moet daar gewoon dwars doorheen gaan bij een basis penetratie van 207-345 zijpantser IS7 is slechts 150 :P

Laatst bewerkt:
Maar bouncen is natuurlijk bepalend door de hoek waar de shell het armor raakt. Bij een bepaalde hoek is het een standaard bounce.

Maar ben het wel met je eens, het bounce en pen gedeelde.

Niet egt met het OP zijn van autoladers (sommige TD niet meegeteld dan). Autoloaders zijn vervelende tanks maar niet zozeer OP.

Wacht maar tot je de T57 tegenkomt. Deze heeft een DPM van 3200 wat heel erg veel is.

De hoek waaronder je je armor zet is heel belangrijk, te groot of te klein en ze komen er doorheen. Deze ervaring komt met je aantal gespeelde games. Hierbij helpt als je veel Tank compangies speelt om te het te leren van andere goede spelers

Zelf heb ik pas rond de 5800 games maar ben goed genoeg voor de meeste grotere clans. Pak het snel op en er gaat een wereld voor je open.

@Bram. De T30 is een tank met een wapen die veel firepower heeft. Hier tegen aan hangt een lange reload tijd ( wat ipc niet uitmaakt als je hull-down of vanuit cover vecht ) Maar het armor van de IS7 is gewoon erg goed. Om er zeker van te zijn dat je hem penetreerd moet je op zijn tracks aan de zijkant schieten. Zijn upper-side armor is niet erg dik maar staat wel onder een grote hoek. Heb je sowieso advies nodig bij bepaalde tanks of tactieken vraag het hier maar en ik heb 99% zeker een goed antwoord voor je ;)

Wat Niels hier nu zegt klopt helemaal.
Zo heb ik me ook regelmatig verbaast dat mijn Pershing en T32 nog in leven bleven door een bounce op mijn fronthull door zowel een E100, E75, IS-3 als de IS-7.
Toch hebben deze 2 tanks niet een hele dikke bepansering aan de voorzijde maar de hoek waar op geschoten werd stonden in een goede angel.
Dus goed opletten hoe jij je tank tegenover de ander zet en ook ik ben nog maar een speler met 3500+ potjes
Wil je meer weten over penetratie kijk even naar deze link wie weet heb je er wat aan.

wq5S8CrsUig[/media] of Tanks. Explaining Mechanics - Penetration, Part 1 - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie response Nieles en Boi, waar ik aan refereer ik stond bijna loodrecht op de zijkant van de IS7 en ook nog binnen 50 mtr tsja dan wordt het toch wel opmerkelijk dat bouncen :P In straatgevechten een E-100 45 graden zetten staat garant voor bouncen van vijandelijk vuur, en uiteraard heb ik in clanverband al de nodige oefeningen hiermee gedaan met de tier 10 tanks. Juist daarom was ik zo aangebrand omdat het echt nergens op sloeg...normaal schiet je de IS-en met een T30 dwars door het front heen hoe gewelfd die vormgeving ook moge zijn. Enfin een Löwe kan dat met een IS-3 ook al gewoon precies op het midden richten en damage verzekerd :)

Bram ik denk dat je nog wel vaker je irritatie weg moet drukken.
Er zijn zoveel dingen waar we over kunnen klagen zoals een kogel goed op een tank richten en er vervolgens dwars door een tank heen gaan en in de grond achter hem inslaan.:confused:
gisterenavond liep ik nog vast op een inslag gat (kratertje) waar je normaal over heen springt.:confused:
enz.
tenslotte het blijft een spel maar het is net een haat liefde verhouding :D

Veel ontwikkelingen bij de Belgisch-Nederlandse clans verenigd in dit forum: BE_NL Forum - iClan Websites

Inmiddels is er een aparte groep geformeerd voor de clanwars onder de naam
Dus verliet ik Dutch Bad Company al vrij snel, wat meer klinkt dan het is, de meeste leden van DBAT1ST komen gewoon uit de DBC en de gelieerde clans. De andere participerende clans zijn NLBE Elite en NL.BE. Enfin erg gezellige clan, de eerste clanwars tier 8 al gewonnen, nog geen provincie veroverd maar gaat zeer binnenkort helemaal lukken. Iedereen is erg enthousiast. Overigens kun je een van deze clans ook joinen als je b.v. tier 5 hebt, voor clanwars is tegenwoordig tier 8 minimum (was tier 10), dus meld je aan bij onze clanleider France. Mijn 9 de tier 10 rolde gisteren in mijn garage, de T110 E4, en ik moet zeggen, een beest van een TD.

Bedankt voor jouw info thijsco19. Onze clanleiding heeft dit ontkend noch bevestigd dus ik wacht rustig af...enfin....tier 8,9 en 10 plenty dus slechts spannend voor diegenen, die geen tier 10 hebben. Vandaag na een half jaar niet gebruikt te hebben m'n E50M van stal gehaald en ziedaar, 4500 damage en 3 kills / 60.000 xp dus roesten doen ze niet die digitankjes lol.

Zoals het op de site staat eindigd de campaign 15 december. Nu is de tier limiet op de campaign map tier 10, op de normale voor zover ik weet nog steeds tier 8. Na de 15de zal de tier limiet op de normale weer normaal tier 10 worden.

Overigens zijn wij (GOT, Gathering Of Tanks) actief bezig met CW op de global map. We hebben op het moment 5 landjes daar (zuid afrika). Dus je kan wel zeggen dat we lekker bezig zijn.

Zelf bezig met de IS-7 grind, nu op de IS-8 met iets van 50k XP.

Haha no offense, maar Europe en mediteranen zijn voor de grotere clans en afrika is voor ons ( als betere spelers, wat niet neerbuigend bedoeld is ) meer als een sealclubbing iets bedoeld :P

Ja dat weet ik. Aangezien GOT geen echte CW clan is vinden we dit al een hele prestatie, vroeger konden we met moeite een vol team krijgen en nu hebben we er geregeld 2 stuks met genoeg reserve.
Vooral door het spelen met tier 8 is een goede training voor ons, wij worden steeds beter. We hebben al weleens redelijk goede clans verslagen (geen PTS/KAZNA/RELIC etc, natuurlijk :p) Dus er zit duidelijk een groei bij ons.

Trouwens wat is jouw WoT naam?

Bestaan er Nederlandse clans, waar je wel bij kunt komen.
Heb me al eens bij een clan via het forum aangemeld.
Maar kon daar niet inloggen, wacht nog steeds op een bericht zodat ik kan inloggen. En dat is al even geleden dat ik daar een account heb aangemaakt.
Op wot kom je weinig Nederlanders tegen merk ik, zijn meestal mensen uit het oostblok.

Eric

@ Thijsco: mooi dat jullie zo goed bezig zijn met de GOT clan, en de IS-7 was mijn 2de zehner 2 jr geleden, fijne CW tank. Maar soms is een IS4 weer beter.
Om landen te houden zijn afspraken tussen verschillende clans wenselijk, bv de 507 werkte onder de Enigma Allianz samen met 5 verschillende clans wat o.a. inhoudt dat je elkaars gebieden respecteert en ook eens voor elkaar verdedigt als dat zo uitkomt.
@Eric Dijkstra: DBC is een leuke clan bij voorbeeld (zie mijn vorige opmerkingen hierover)

Back