World of tanks

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door marcelvries, 11 feb 2011.

  1. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ze hebben laatst een update doorgevoerd en de tanks rijden nu een stuk realistischer ipv als formule 1 auto's. M'n Tiger rijdt ook maar max 25km/h in het veld en vlakke weg met moeite 35km/h. Arcade mode is het allemaal wat onrealistischer dat klopt, maar zodra je realistic of simulator mode speelt is het vele malen beter. Verbetering is altijd nodig uiteraard maar ik vind m top :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Tsja, dan kan je weer zien dat WOT een spelletje is met niet al te accurate gegevens, in real life was het eerder aan de orde dat 1 goed gecamoufleerde Tiger I 13 "tommy toasters" op een rij afschoot vanuit b.v. een bosrand o.i.d. de 76 mm gun was volstrekt ongeschikt om een Tiger I kwaad te doen, zelfde probleem als de T34/75 had. Minder pen betekent ook dat je gevaarlijk dichtbij moet komen om de ander schade te berokkenen, Tigers schoten een Jumbootje al vanaf 2,5-3 km aan puin dus een hachelijke zaak.
    Pas met de introductie van de firefly op 6 januari 1944 werd het riskant voor de Tiger I om zo'n tankje tegen te komen. Speciale HVAP munitie compenseerde wel wat maar hiervan had men ten hoogste 5 per Jumbo. De Pershing tank zou zowiezo niet op tijd geleverd worden laat staan in Europa verschijnen, had men de hiervoor ontwikkelde 90 mm gun op de Jumbo's gezet dan waren veel Amerikaanse levens gespaard gebleven. Zoals bekend werd de T34 pas een serieuze tegenstander met het 85 mm kanon.
    Enfin, lees het uitvoerige Engelstalige stuk hier eens na zou ik zeggen :) M4 Sherman at War - Michael Green, James D. Brown - Google Boeken

    [​IMG]
     
  3. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb ook een tijdje War Thunder gespeeld naast World of Tanks, maar ik kon absoluut niet wennen aan de speelstijl.
    De mentaliteit van spelers in WoT is af en toe alles behalve prettig, maar in WT vond ik dit nog vele malen erger, afgeschoten worden en regelmatig door een groot deel van je team voor "noob" en "idiot" en weet ik het wat nog meer uitgemaakt te worden heeft mij na een kleine maand alweer doen stoppen, had er gewoonweg geen zin meer in met dat gescheld en geruzie elke keer weer.
    In WoT heb je dit ook wel, maar lang niet zo extreem als dat ik ervaarde in WT.

    In WoT nu sinds een tijdje de SU-100M1 in mijn bezit, en wat een geweldig apparaat is dat zeg.
    Rond de 120 gevechten ermee gedaan en al bijna de SU-101 vrijgespeeld.
    een win rate van 61% en gemiddelde schade per gevecht van 1100.

    Sinds de laatste patch ook de KV-85 in mijn bezit, ook een prima tank, ikzelf vind het bijv. geen achteruitgang t.o.v. de KV-1S, doe het zelfs beter in de KV-85 dan in de KV-1S.
     
  4. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    De KV1S had wat mij betreft een belachelijk lange richttijd, ik verbeeld mij dat de KV85 toch iets sneller schiet. Gisteren even 1 keer mee gereden rij zelden tier 6 maar ok.
    Het ligt dan weer voor de hand dat ik nog liever de Duitse VK 3601 H tier 6 neem want die schiet gewoon snel en zuiver, het panzer is dan weer minder dan bij onze vodka drinkende vrienden :p.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2014
  5. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    @Bram, Iedere Tank heeft zijn voors en nadelen daarbij zijn alle tanks in WoT goed mits je er mee overweg kan.
    Waar de ene tank snel gaat en weinig bepantsering heeft zo heeft de andere het weer andersom.
    Zo geld dit dus ook voor het kanon dus voors je een tank koopt leg ze eens naast elkaar zodat je het extra goed kan bekijken.
    Hier een link voor de mensen die dit leuk vinden om te onderzoeken.
    LET OP hij is al ingevuld maar je kan dit zo wijzigen.

    T-150 vs. M6 vs. M4A3E2 Sherman Jumbo - World Of Tanks Tank Compare

    PS alle tanks van update 9.3 staan er ook al in.
     
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Grappig Boi, nog nooit gezien de WOT koopgids. Spelen via de testserver sprak mij dan weer meer aan, want daadwerkelijk spelen zegt mij meer dan cijfers alleen. Maar mooi dat er zo'n consumententool op de site van WOT aanwezig is. Verder luister ik ook altijd naar de bevindingen van clanleden, die uiteraard nog al eens kunnen verschillen als het om 1 en dezelfde tank gaat :)
     
  7. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    En zo is het maar net, ik heb ook z'n een stom geloof.
    Ik rij het liefst in een Amerikaan en als het kan een medium.
    Maar een licht tank vind ik ook zeer plezierig als ik maar soepel kan blijven bewegen dan zit het goed.
    Natuurlijk vergeet ik de centurion niet die ook gewoon lekker speelt.
    Ik zeg maar zo, ieder zijn plezier.
     
  8. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    M24 Chaffee

    Na een lange tijd te zitten denken welke kleuren ik zou aanbrengen op mijn 1/35 M24 Chaffee heb ik de keuze gemaakt om WoT als voorbeeld te gebruiken.
    Na de laatste update is de chaffee eindelijk zijn lelijke koepel kwijt en ziet hij er uit zoals het hoort.
    Ik neem aan dat jullie de verschillende camo kleuren wel kennen en mijn keuze is gevallen op een dessert kleur.
    Natuurlijk heb ik er een eigen draai aan gegeven en komen de kleuren niet allemaal overeen met het spel maar het patroon klopt wel.
    Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    ziet er goed uit dat tankje :)
     
  10. luuk rijd traxxas bandit

    luuk rijd traxxas bandit

    Lid geworden:
    6 jan 2012
    Berichten:
    139
    Locatie:
    berlicum ( vlakbij den bosch )
    Erg mooi! je hebt er talent voor ;)
     
  11. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Thunder 4 Life!
     
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Nieuwe Fury premium actie
    [​IMG]
     
  13. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Het is een must have tank..... Maar veel te duur naar mijn mening.
    In het voorgaande nieuws op FTR zou hij 15 euro gaan kosten, maar om wat meer geld te maken hebben ze de prijs dubbel gemaakt met wat extra's.
    Daarbij stond er in het nieuws dat de tank uitgerust zou worden met een Gunrammer, ventilator en stabilisator maar die zie ik er niet bij staan.
    Tevens is deze premium tank slechter dan de bestaande M4A3E8 en je kan in een hand omdraai er een fury skin op zetten.
    Kortom een een betere tank met een gratis Fury skin is dubbel zoveel pret voor minder geld.
    Dus over het algemeen een redelijk leuke actie. doe mij maar de standaard E8 ik heb toch al een tier 8 premium tank.

    PS ik ga wel naar de film toe.
     
  14. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    @Boi, same here..
    €15 had ik er wel voor willen betalen, maar meer ook niet, ben toch al niet zo van de amerikaanse tanks.
    €15 zou dan gewoon de tank + slot zonder het extra goud zijn, want het is nu gewoon ong. €15 aan extra goud erbij zonder de keuze een pakket zonder extra goud te kunnen aanschaffen.
    Erg jammer dat ze deze keuze gemaakt hebben

    Maar ga wel donderdag de film bekijken :)
     
  15. Nick1976

    Nick1976

    Lid geworden:
    20 sep 2014
    Berichten:
    29
    IK rij nu rond in de eerste sherman , full optie , ik ben nu aan het spelen voor de volgende sherman , ik weet enkel welke nog niet te kiezen er zijn er 2.

    grtz
     
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Ik denk dat de prijs meevalt als je zoals ik voor verlengen van premium altijd € 9,95 voor 2000 goud uitgeeft dan is die 4200 goud zeker 21 euro waard. Komt nog bij 1 slot van 300 goud en 100% training normaliter 5 x 200 goud of € 4,95 dus je koopt 'm feitelijk voor 5 euro. Wat WOT met de packages wil is uiteraard omzet in advance binnenhalen. Ik heb al een M4A3E2 dus ga 'm niet kopen. Gisteren met de tier 6 ATL TD al een paar Fury's afgeschoten. Hij schiet wel snel, maar de damage is rond de 115 per schot.
     
  17. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Ik verbeter je niet graag Bram maar doe het toch even.
    Voor 10,- euro krijg je 2500 goud en voor 20,- euro krijg je 5500 goud.
    Een maand premium kost dan ook 2500 goud.

    Wat wel klopt is dat de bemanning 200 goud per stuk kosten om 100% te halen dat is dan 1000 goud ook wel 4.25,-
    Garage idd 300 goud.
    4200 goud in het pakket
    Dus kort gezegd zijn deze dingen bij elkaar 5500 goud waard dus 20,-
    Kost je tank dus 10,- en heb je de 5 barakken gratis.

    @Nick, Beide Sherman tanks zijn goed en leuk om mee te spelen.
    In feite zijn het bijna de zelfde tanks op het kanon na want die zijn het zelfde.
    Ik heb beide tanks gespeeld en de M4E3E2 is beter bepanserd en rijd als een heavy daar in tegen is de M4A3E8 sneller en lichter bepanserd.
    Het is dus maar net hoe je met een tank wilt spelen.
    Wens je succes met je keuze.
     
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Bedankt voor het narekenen Boi, enfin geen onredelijke prijs voor een tier 6 maar de totaalprijs door de verplichte aanschaf van goud valt dan weer tegen.
     
  19. Nick1976

    Nick1976

    Lid geworden:
    20 sep 2014
    Berichten:
    29
    @ Boi thanks voor de info.
    Ik denk voor het groter kanon de Jumbo. Daar ga ik beter af mee zijn.
    Denk .....
     
  20. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Neh,
    Ik speel WoT graag maar ik heb er nog geen stuiver voor betaald.
     

Deel Deze Pagina