Wren MW-54 Turbine voor hydroplane

My MW54

Hello Rik and other colleagues,

Reading your topic and other builders encouraged me to build my own microturbine. ;)
I am also building a MW54. :D
This weekend I made some pieces, which show you. 8-)
I have some doubts, it is a little tricky when you have nobody around here who wants the joy of building, ju st fly! :(
Thus surrender myself to learn with you.
Should I open a new topic? :confused:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Edimar

sure you can open a new topic :) We will al help you there, and then you will have your information regarding your turbine together in one topic. I don't mind writing either in english or dutch, it's quite the same for me. I assume you prefer english? ;)

your turbine shaft looks sweet :)

Best regards, Rik

Vrijdag heb ik het turbinehuis afgemaakt, en een nieuwe turbinemoer gemaakt. De oude had slinger:
b213.JPG

b214.JPG

b215.JPG

komende zaterdag is het tijd voor een bezoek aan Sint Maartensdijk :). Eens kijken of we dat ding samen aan de praat krijgen Martin ;)

Gr. Rik

Hee Rik,

dat is goed nieuws.
Ben benieuwd hoe de draaitest zal verlopen maar jullie zullen er samen zeker wel uitkomen :yes:

Grt,
Berto.

haha, tnx heren:)

eehm, aanvraag? moet ik even kijken hoeveel tijd het me kost:p
onderdelen ga ik wel maken, zoals diffusor, branderkamer e.d.;)

Maare hoezo? interesse? :p

Gr. Rik

Vandaag ben ik naar collega turbinebouwer Martin (Frema) geweest in Sint Maartensdijk. Na even voorstellen en een gezellig bakje koffie, zijn we snel aan de slag gegaan aan de turbine. Na lang bezig te zijn geweest met nog wat onderdeeltjes afwerken en balanceren, konden we de turbine voor het eerst testen :). Helaas zijn we (ofja, Martin he, ik heb toegekeken tijdens het balanceren ;)) door de tijd er niet helemaal in geslaagd de turbine perfect te balanceren. Hieronder de foto's en uiteraard een filmpje:)

Dokter martin aan het slijpen :) :
b216.JPG

b217.JPG

b218.JPG

b219.JPG

we kunnen dus terugkijken op een succesvolle dag :)

Gr. Rik

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk kijk weer en stap verder :yes:

Gefeliciteerd man, geeft toch altijd weer een extra boost als het geen wat je gebouwd hebt ook nog loopt.

Succes met de complete afbouw.

En ook van mij nog gefeliciteerd natuurlijk.
jij hebt em gebouwd en met je eigen disign diffusor ,vond ik dat ie super mooi liep .
niet boven de 470 graden geweest.
en heel snel opstarten.
die onbalans krijgen we er wel uit.
ik denk dat je de spacer van de compressor nog eens na moet kijken , en ook de zittingen van beide lagers of die parallel staan.

Mvg,

Martin.

oh ja en die olie is Mobil DTE light.
dan kun je daar naar vragen bij de groot handel.
5 procent mengen met kero of petroleum , duss een bus van 20 liter kero ,daar moet je een liter olie in gooien.
succes.

Martin.

bedankt iedereen :D
Ja limme, dat voelde hardstikke goed natuurlijk ;)

Martin, hoe zou ik kunnen checken of de lagerpassing evenwijdig staat? en wat moet ik precies nakijken aan de spacer van de compressor? :p

Die olie zal ik eens navragen inderdaad, bedankt;)

Gr. Rik

Wren MW -54

Gefeliciteerd Rik.
Hij loopt gelijk de eerste keer al vrij netjes .
Misschien moet je de lager passingen iets polijsten zo dat de lagers kunnen glijden . ze blijven nu hangen
Even polijsten meestal is het dan oke.
Goed gedaan.
gr Gerrit Jan.

Back