Beste Rick,
Een centergat draai je niet uit maar boor je met een centerboor.( te koop in diverse maten).
Meten van nauwkeurig werk doe je eerst met een schuifmaat daarna met een micrometer beide al dan niet digital.
De door jouw beschreven M6 beitel is, een standaard plaatje of hardmetalen beitel welke over de gehele breedte 60 graden is geslepen.
Deze is dus niet specifiek voor M6 maar voor alle metrische draden.
Verder zou IK persoonlijk zelf alles in een spantang draaien.
Anders op de manier van Gerald in de klauwplaat....... maar even voor de duidelijkheid,
draai het center wat in klauwplaat komt...PAS als deze ingeklemd is in de klauw.
DUS.....eerst stukje rond (zilverstaal) in de klauw.... schuine zijde draaien.......en dan je as er tussen plaatsen.
NIET MEER HET CENTER UITNEMEN!
Natuurlijk heb je voor de benodigde draaing van het werkstuk TUSSEN de centers een MEENEMER nodig.
Waarschijnlijk het aluminium ding op de foto van Gerald.
Deze uitvoering zorgt ook voor onbalans (trillingen).
Probeer een ronde uitvoering te maken o.i.d.
succes verder. mvg Rene
PS Jaap, ik voel mij persoonlijk enigsins aangevallen door jouw niets toevoegende laatste bericht.
Ik probeer hier een positieve bijdrage aan te geven........
En denk dat dit alleen via Martin of Gerald kan????
Een centergat draai je niet uit maar boor je met een centerboor.( te koop in diverse maten).
Meten van nauwkeurig werk doe je eerst met een schuifmaat daarna met een micrometer beide al dan niet digital.
De door jouw beschreven M6 beitel is, een standaard plaatje of hardmetalen beitel welke over de gehele breedte 60 graden is geslepen.
Deze is dus niet specifiek voor M6 maar voor alle metrische draden.
Verder zou IK persoonlijk zelf alles in een spantang draaien.
Anders op de manier van Gerald in de klauwplaat....... maar even voor de duidelijkheid,
draai het center wat in klauwplaat komt...PAS als deze ingeklemd is in de klauw.
DUS.....eerst stukje rond (zilverstaal) in de klauw.... schuine zijde draaien.......en dan je as er tussen plaatsen.
NIET MEER HET CENTER UITNEMEN!
Natuurlijk heb je voor de benodigde draaing van het werkstuk TUSSEN de centers een MEENEMER nodig.
Waarschijnlijk het aluminium ding op de foto van Gerald.
Deze uitvoering zorgt ook voor onbalans (trillingen).
Probeer een ronde uitvoering te maken o.i.d.
succes verder. mvg Rene
PS Jaap, ik voel mij persoonlijk enigsins aangevallen door jouw niets toevoegende laatste bericht.
Ik probeer hier een positieve bijdrage aan te geven........
En denk dat dit alleen via Martin of Gerald kan????
Laatst bewerkt: