Wren MW-54 Turbine voor hydroplane

CNC frezen

Nou Jeroen,

dan houd je stoel maar goed vast :p

Vandaag heb ik de diffusor ruw cnc gefreesd. Uiteraard heb ik foto's van het proces gemaakt.Het freesproces bestaat uit 5 processen.

Allereerst de opstelling:

b99.JPG

b100.JPG

Het eerste proces is het ruw wegfrezen met een 7 mm flat mill:

b96.JPG

b97.JPG

b101.JPG

b102.JPG

b104.JPG

b105.JPG

Het tweede proces is het ruwfrezen aan de binnenkant met dezelfde frees, geen foto's, wel filmpje (volgt nog)

Het derde proces is het ruw nafrezen met een 4 mm flat mill:

b106.JPG

b107.JPG

Morgen foto's van het finishen, dat zijn proces 4 en 5. Proces 4 finished de wiggen en de binnenkant, 5 finished de radius van de wiggen zodat de diff netjes in de frontdeksel past. Binnenkort maak ik een compilatie van de video's, en dan pleur ik dat op youtube.

proces tijden:
proces 1: 1:32 h
proces 2: 0:04 h
proces 3: 1:13 h

Groeten Rik ;)

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Rik, tja er zijn van die rakkers die jou blijven volgen, maar of ze het kunnen volgen, is wel een ???, maar maakt niet uit jij laat tenminste zien hoe je het maakt, dat is helemaal TOPPIE natuurlijk en zo hoort het ook hier op het forum.

Gr Japioooooooooo

@Rik

mooi gemaakt zo

sommigen hebben alle machines in huis en presteren het nog niet om zoiets te maken
hebben alleen maar een grote mond dat ze alles kunnen

niets ten nadelen van jouw bedoeld Rik, vind zeer goed gemaakt

groet john

Laatst bewerkt:
Ziet er erg goed uit hoor, petje af!
Als ik jou zo bezig zie gaan mijn handen al jeuken!
Helaas moet ik op dit moment andere prio's stellen...

Ik heb nog een frees tip: die goudkleurige frezen zijn minder geschikt voor alu; spaantjes blijven sneller plakken. Je kunt beter gewoon hss gebruiken, of vhm natuurlijk (duur). Meestal doe ik ruw met hss, en finish met vhm.
Vhm is echt een genot als je hss gewend bent. Beetje wd40 erbij... spiegeltje!

Laatst bewerkt:
Zo, proces 4 en 5 ook klaar. ik post zometeen wat foto's, ik ga nu eerst de gaatjes boren in de wiggen, en misschien nog achterop gaatjes voor de verbrandingskamer.

Gr. Rik

Rik ik zie dat je Mach3 gebruikt, heb jij de versie zonder of met een licentie, omdat de versie zonder licentie maar een beperkt aantal regels aan kan.

Laat de foto's maar komen.

Gr Japioooooooo

Zo, verslagje van vandaag.

Proces 4 heeft de wiggen gefinished in 1:30h:

b108.JPG

b109.JPG

b110.JPG

en Proces 5 heeft de radius van de wiggen gefinished in 1:50h:

b111.JPG

b112.JPG

b113.JPG

b114.JPG

Dit geeft me uiteindelijk het volgende resultaat:

b115.JPG

b116.JPG

b117.JPG

b118.JPG

b119.JPG

b120.JPG

Zo, verbrandingskamer er tussen, huis erom en vlammen maar 8)

Gr. rik

Nogmaals, petje af hoor. Erg Cool.
Wel cad-cam pakket heb je gebruikt voor het genereren van de g-code? Ben ik erg benieuwd naar.
Is het de bedoeling dat die trapjes op de ronding tussen de wiggen zo blijven? Ik kan me voorstellen dat de luchtstroom daar minder laminair van wordt, maar als ik het goed herinner is dat op die plek niet per definitie een probleem...

mooi gedaan hoor Rik.

Nou ,hup , de kamer maken en dat huis ,dan kan ik hem uitbalanceren ,en dan kan je in April met de interstage beginnen ;)

Hoi,

ik gebruik mastercam x3
voor die trapjes verwacht ik geen probleem, omdat de lucht naar buiten wordt geslingerd. De oppervlakte van de frontdeksel is wel smooth

volgend weekend maak ik de diffusor af, maak ik de spacers en mischien cnc ik (boren) de verbr. kamer.

Gr. Rik

Laatst bewerkt:
vandaag is het mislukte gat deels hersteld. Als je op de foto kijkt, zie je dat een groot gat scheef geboord zit, dat komt omdat de boor wegliep, ondanks voorboren met centerboor.

We hebben het gat verder opgeboord met 5mm, M6 erin getapt. Daarna van een blokje alu een schroefdraad eraan gemaakt en deze met epoxylijm erin gelijmd. Deze vijl ik netjes glad af, en dan frees ik er een nieuw gat in, op de juiste plek.

Gr. Rik

cnc

Ziet er goed uit Rik.
Komt vaker voor als je 1 stuks maakt net dan ene dingetje shit komt bekend voor .
met loctite zet ik meestal een propje er in
succes met je hobby . Gr Gerrit Jan

Back