X-24

Ik overweeg om een houten blokje achter mijn throttlestick te steken om zo de snelheid in de hand te houden :-D

lol dan zit die zeker op 10% al 8O
maareh potverdikkie als je in de buurt woonde had ik graag bij de maiden willen wezen, zorg wel dat je goede camera mensen bij je hebt :cool:

Het is gebeurd,

De X-24 heeft zijn luchtdoop gehad en omdat hij vliegt als een scheermes gaat hij vanaf vandaag als "Gillette" door het leven,
Hier enkele foto's
Getankt en klaar om op scherp te zetten,
X-24 Gillette03 by vonw004, on Flickr
alles nog eens checken
X-24 Gillette05 by vonw004, on Flickr
Hier zie je dat de motoren gemixt worden met de richting, maar wie vindt de fout?
X-24 Gillette02 by vonw004, on Flickr
dan snel nog wat instellingen veranderen want zo kon het niet,
X-24 Gillette04 by vonw004, on Flickr
Taxiën naar de startbaan, het sturen op de grond werkt perfect met het mixen van gas en richting
X-24 Gillette23 by vonw004, on Flickr
Daar gaat hij dan
X-24 Gillette36 by vonw004, on Flickr
X-24 Gillette34 by vonw004, on Flickr
wielen binnen
X-24 Gillette30 by vonw004, on Flickr
eerst wat hoger
X-24 Gillette28 by vonw004, on Flickr
dan wat lager
X-24 Gillette29 by vonw004, on Flickr
dan enkele lage doortochten voor de foto
X-24 Gillette27 by vonw004, on Flickr
X-24 Gillette12 by vonw004, on Flickr
X-24 Gillette11 by vonw004, on Flickr
nog snel een looping,
X-24 Gillette16 by vonw004, on Flickr
gear down, klaar voor de eerste landing
X-24 Gillette33 by vonw004, on Flickr
X-24 Gillette25 by vonw004, on Flickr
checken dat het allemaal nog op z'n plaats zit en dan gauw laden voor de tweede vlucht.
X-24 Gillette37 by vonw004, on Flickr
Na vijf minuten stevig vliegen kon er 1300mAh in de accu, vliegtijden van 10 minuten zijn dus zonder problemen haalbaar met 6s en 5000mAh, dat is zoals bij al mijn modellen de doelstelling.
Nu nog de afwerking en hij is klaar voor het vliegseizoen.
Zoals steeds zijn er meer foto's te zien via volgende link
https://www.flickr.com/photos/113486539@N03/sets/72157639429452843

En natuurlijk duizend maal dank aan de fotograaf voor de grave foto's

Dirk

(het was fantastisch maiden weer deze avond)

Ik kan maar 1 ding zeggen: YEAH!

Super!

Al vind ik de term Gitlette veel te braaf. Ik dacht eerder aan "La guillotine" of "The Machete" :D

Bochtje naar links tijdens het taxiën wordt wel erg moeilijk op die manier :-)

Prachtig gedaan! Komen er nog motorkapjes op de motor gondels?

Inderdaad, ik wist wel best hoe het moest maar toch heb ik stoemelings verkeerd gemixt. Deed wel effe raar als ik wilde taxiën maar het euvel was snel verholpen en toen werkte alles zoals het moest ;-)

Natuurlijk komt er nog bekleding rond de motoren, hiervan ben ik net de te snijden stukken aan het tekenen.
X-24 gillette 001 by vonw004, on Flickr

Verder iedereen bedankt voor de complimenten, het moedigt aan om het verhaal hier verder af te maken dus nog wat geduld tot de kist afgewerkt is dan komen er beslist nog een pak mooie foto's.
Eigenlof stinkt zeggen ze maar na mijn P-300 van meer dan 10jaar geleden vind ik dit het graafste ontwerp dat ik getekend heb.

wordt vervolgd
Dirk

Dirk, POR scharnieren, ze zijn super, maar na twee jaar "verduren ze". Maar dat maakt het ook makkelijk, gewoon de delen van elkaar pleuren en opnieuw "porren".

Btw, schoon gerief, komt er eens mee langs bij ons, 21 juni 2014 : Fly-in te DMC, Schaffen.

Dat zou ik eigenlijk moeten doen, het is tenslotte maar een dikke vijf kilometer. De datum is alvast genoteerd.

Ik hoop dat de scharnieren onder de lak goed blijven want er zit nu al een laagje parketvernis over en hierover komt natuurlijk ook nog de lak. Dus kan ik ze niet zomaar even vernieuwen.
ik heb op de uiteinden van de roeren voor alle zekerheid een stukje blenderm geplakt zodat ze niet vandaar uit kunnen beginnen afscheuren. En de tijd zal dan wel uitwijzen hoelang de POR houdt.

Dirk

Wat ontzettend gaaf zeg! Gefeliciteerd met je mayden. Ik volg dit draadje met veel plezier!
Als ik de tekenskills zou hebben, dan had ik het ook wel geweten:D Met mijn cnc portaalfrees zou ik dan een mooi houtbouw model kunnen frezen.
Ik kan wel redelijk overweg met solidworks, maar modellen tekenen als dit is nog niet haalbaar voor mij helaas. In ieder geval een doel voor in de toekomst!
Succes met de afwerkingen!

Terwijl mijn snijder nog de laatste stukken van de motorbekleding aan het snijden is
X-24 Gillette 105 by vonw004, on Flickr
heb ik alweer een mooie puzzel samengesteld,
X-24 Gillette 102 by vonw004, on Flickr
hier zijn de bovenste stukken te zien, deze zijn eigenlijk niet zo mooi geworden maar nog zeer goed bruikbaar aangezien het maar kleine stukken zijn en de hele boel toch in model geschuurd wordt. De grote stukken voor onder en vooraan zijn dan weer heel goed gelukt met mooie scherpe kanten.
X-24 Gillette 101 by vonw004, on Flickr
En de spinners zijn ook klaar, hier moest de uitsparing voor de prop's nog voorzien worden, zo kon ik er eentje maken voor links en rechts draaiende props.
X-24 Gillette 103 by vonw004, on Flickr
X-24 Gillette 104 by vonw004, on Flickr

en zoals steeds
wordt vervolgd

Dirk

Beetje bij beetje

Hier snel nog wat fotootjes voor ik onder de wol kruip want morgen is het weer werkendag,
X-24 61 01 by vonw004, on Flickr
Snijwerk is gedaan, dan snel alles met wat tape aan elkaar plakken om toch al eens te kunnen zien hoe het wordt.
X-24 61 07 by vonw004, on Flickr
Spantje uitlijnen met de spinner
X-24 61 05 by vonw004, on FlickrX-24 61 08 by vonw004, on Flickr
en spantje vast lijmen
X-24 61 10 by vonw004, on Flickr
en tenslotte alles mooi in model geschuurd, de achterkant is ondertussen aan het drogen.

Dirk

Erg mooi! Graag wat meer info over de verwerking van papier. Papiersoort heb je al genoemd en de lijmsoort eveneens. Waar moet je op letten qua verhouding? Hoe opbrengen? En, hecht dat zo maar op Styro?

Tot slot, een filmpje zou erg op prijs gesteld worden :-).

Back