X-24

Erik, ik weet niet of het je specifiek om Dirk's methode gaat, mocht dat niet het geval zijn, in dit draadje staan inmiddels de nodige links
Bekleden met papier

Dirk, wat/waar zie ik eigenlijk op onderstaande foto? Kan het niet plaatsen.

Ron, het mysterieuze stuk zit achteraan de motorgondels, het was niet echt duidelijk maar hier op de tekening kan je het ook zien
1006 by vonw004, on Flickr
en voor alle duidelijkheid heb ik snel een fotootje genomen.
X-24 gilette001 by vonw004, on Flickr
de balsastukjes dien om de kantjes mooi scherp te krijgen en tevens maakt het die ook sterker en zit er niet na de eerste tik een kap in.

Ron, ik heb de link van jouw eens snel bekeken, daar hebben ze het over een houten constructie bespannen met papier en spanlak. Dit heb ik vroeger ook nog gedaan maar mijn manier is niet echt dezelfde. Dit moet je ook niet proberen want de styrofoam is helemaal niet compatibel met spanlak, die vreet de styrofoam gewoon op en weg is je mooie model.

Hoe ik te werk ga zal ik in een apart draadje onder bouwtips zetten maar hiervoor zul je wel een paar dagen geduld moeten hebben.

Dirk

@Dirk -> geweldig dat je dat wilt doen. Je bouwwijze spreekt mij enorm aan! Eenvoudig (okay, je hebt wel een draadsnijder en kennis van tekenen nodig) en met een prachtig en vooral ook uniek eindresultaat. Ik hoop dat er ook nog een filmpje gaat komen :-).

@Ron -> de reden dat ik de vraag stel en niet de zoekfunctie gebruik is juist dat er tegenwoordig veel verandert op het gebied van materialen en toepassingen ervan.

Hier enkele foto's van vorige zaterdag, de eerste vluchten met afgewerkte motorgondels.
Ik weet het is nog steeds geen filmpje, we hebben een zeer goede fotograaf op de club die bijna ieder weekend zijn toestel bij heeft, vandaar de vele mooie foto's. Een cameraman moet ik wat verder zoeken maar die vind ik wel maar dan moet eerst het model in kleur staan.

Dakota IMG_6729 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_6802 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_7025 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_7213 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_7219 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_7308 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_7347 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_7369 by Von Bibberstick, on Flickr

von W

nu met een kleurtje

De kleurencombinatie is misschien niet ieders meug maar ik heb er zin in,
X24 502 by vonw004, on Flickr
Deze vond ik vorige week in de lokale gereedschappenwinkel, nieuw in zijn gamma, te verkrijgen in 251 kleuren.
X24 505 by vonw004, on Flickr
X24 501 by vonw004, on Flickr
X24 504 by vonw004, on Flickr
X24 507 by vonw004, on Flickr
X24 508 by vonw004, on Flickr
De verf dek fantastisch en droog nog sneller, het lijkt wel of ze droog uit de spuitbus komt.
Tussen de eerste foto van de vleugel (oranje tippen) en deze hier boven zit maar anderhalf uur!!! en als je zorgvuldig spuit volstaat 1 laag.
X24 701 by vonw004, on Flickr
X24 703 by vonw004, on Flickr
De Romp staat klaar om te spuiten maar helaas is het buiten donker geworden, morgen dagje vrij dus dat zal mijn eerste job worden

Dirk

Ik ben bepaald geen fan van oranje, in elke betekenis van het woord, maar dit ziet er wel tamelijk subliem uit.

Nu ik het geheel zo zie, maak ik me wel een beetje zorgen om koellucht voor de motoren Dirk.
Deksel van accu-compartiment springt er een beetje uit. Je zou wat extra paneellijnen aan kunnen brengen om dat te camoufleren.

Laatst bewerkt:
Voila, de kleur zit er op, nu nog wat stickers en striping zodat er wat meer leven in het model komt.

Hoi Dirk, de kroon op je werk, op dit draadje, zou zijn; nog een paar foto van het uiteindelijke resultaat.
Ik ben erg benieuwd hoe het er nu uit ziet.
De laatste pagina van dit draadje was ik uit het oog verloren, maar wat is dit een schitterend bouwwerk geworden!

Mvg,

Pascal.

Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat de stickers tot nu toe nog niet tot op de X-24 geraakt zijn. Ik had eens een offerte gevraagd om stickers te laten maken maar daar is nooit geen schot in de zaak gekomen. Maar ondertussen heb ik zelf een folie liggen die geschikt lijkt te zijn om stickers te printen, laat het me een goed voornemen zijn voor volgend jaar :-D

Dirk

Back