Xray T3 topic

je veranderd de wiel vluchten tijdens het in en uitsturen. door ringetjes er bij of af te halen.
Gr RVG

Daarnaast wordt de lengte van je link korter. In achteraanzicht wordt de scharnierpositie aan de binnenkant verlegd. Dit beide zal de IC punten verleggen, dus ook de wielvlucht veranderen, beide veranderingen hebben een andere invloed op de curve van camberverandering bij wielvlucht. Hierdoor verandert ook de curve bij in -en uitveren als gekeken wordt naar de ligging van het rolcentrum.
Dat de link (bovenaanzicht) schuin komt te staan heeft geen invloed, omdat alleen de onderste draagarm dragend is in 2 richtingen.

Wat het verder doet, testen....je zou het met een dynamisch krachtenspel kunnen berekenen. Maar gewoon testen lijkt me beter.

Ik ben ook op de ETS wedstrijd van afgelopen weekend geweest. Reed zelf met de T3 en had ook problemen met de wegligging. Pas in de laatste finale was de auto na de zoveelste verandering maar vooral een andere body fatsoenlijk te rijden.

Er gingen heel wat nieuwe T3-11 Xray's goed en evenveel gingen niet goed. Het is niet altijd de auto maar ook de mechanicien en rijder. Als er iets in dit samenspel niet klopt kun je wel de beste auto hebben of een heel goed rijder zijn maar kom je er niet aan te pas. Afgelopen weekend heb ik daar genoeg voorbeelden van gezien.

Ik ben ook op de ETS wedstrijd van afgelopen weekend geweest. Reed zelf met de T3 en had ook problemen met de wegligging. Pas in de laatste finale was de auto na de zoveelste verandering maar vooral een andere body fatsoenlijk te rijden.

Er gingen heel wat nieuwe T3-11 Xray's goed en evenveel gingen niet goed. Het is niet altijd de auto maar ook de mechanicien en rijder. Als er iets in dit samenspel niet klopt kun je wel de beste auto hebben of een heel goed rijder zijn maar kom je er niet aan te pas. Afgelopen weekend heb ik daar genoeg voorbeelden van gezien.

Hoi ik ben ook net terug van de ETS, wat Frans zegt is helemaal waar er gingen er veel goed mee rond en er gingen er net zo vel minder goed mee rond.
Ik zelf heb ook gewoon nog met de oude versie T3 gereden en moest ook lang zoeken naar de juiste setup.
Op vrijdag steeds maar weer iets anders doen in zin van kleine dingen aanpassen zodat hij steeds beter ging.
Op zaterdag reed ik dan ook netjes 27 ronden maar en de 28 ronden die zaten er ook makelijk in maar we konden net dat ene niet vinden om te doen.
Toen nog maar een aanpassing gedaan nou dat was het niet want toen haalde ik er nog maar 26 ronden mee.
Na zeer veel denk en lees werk op zaterdag avond in de nacht nog de gehele auto omgebouwd naar iets waarvan ik dacht dat het misschien wel zou kunnen werken.
Zondag morgen om 7 uur op de baan testen en testen en testen resultaat het werkt auto betere bocht snelheid meer grip achter en sneller door de dubbel S chicane.
1e finale gewonnen met close racing en onderdruk maar toen wel 29 ronden gereden 2e finale 4e geworden doordat ik zelf 2 foutjes maakte maar ook weer makelijk 28 ronden op de klok.
Dus al met al testen en leren van de auto blijf belangrijk.

Op naar de volgende ETS

Groeten Patrick

wat ik zag was dat als je het gaatje is de saver een lager maakt en de servo een ringetje naar achteren legt het probleem verholpen is. mail even naar rc Connect. Bart had het snel klaar.hij reedt daar 9.800 en de top ook. zonder er me te trainen zo uit de doos dus hij doet het echt wel ;) en het is natuurlijk ook nog wel een beetje modelbouwwww;).

een groot voordeel vond ik wel dat er geen lood meer bijgeplakt hoeft te worden. hij hangt precies recht :)
Schrok al...... dank voor de gerustelling Richard..... maar wat een genot om dit te bouwen zeg......... alles past zo mooi..

1e finale gewonnen met close racing en onderdruk maar toen wel 29 ronden gereden 2e finale 4e geworden doordat ik zelf 2 foutjes maakte maar ook weer makelijk 28 ronden op de klok.

Volgens mij had iedereen wel wat gevonden zaterdagnacht.....het hele veld reed een rondje meer dan op zaterdag.......of zou het komen dat het eerste rondje tussen 0.5 en 3 seconden duurde tijdens de finales??? :-)

groet,

Eric

Volgens mij had iedereen wel wat gevonden zaterdagnacht.....het hele veld reed een rondje meer dan op zaterdag.......of zou het komen dat het eerste rondje tussen 0.5 en 3 seconden duurde tijdens de finales??? :-)

groet,

Eric

LOL!!

Hier heb je wel een goed punt Frans! De combi auto en rijder zegt ook veel! En eerlijk is eerlijk; de T3 '11 heeft de Pro Stock werkelijk gedomineerd! Alles gewonnen wat er gewonnen kon worden en veelal ook met afstand! Feit is natuurlijk dat de auto een paar dagen voor de ETS was geintroduceerd! Knappe mensen (niet teamrijders doel ik dan op) die in die korte week de auto in elkaar zetten en ook nog eens uitvoerig testen voor de ETS. Denk dat de ETS juist de 1e echte testcase was voor de meeste T3 '11s. Tja, dan is het niet zo raar dat er wellicht dingetjes naar bovenkomen die met afstelling, bouw of rij-eigenschappen te maken hebben.

Wat Richard aangeeft klinkt me wel erg goed in de oren! Geen lood plakken, althans niet voor de balans! Iemand nog een T3 uit 2010? Ik heb nog een zeer nette!

Goed bezig Halewijn, moet me echt inhouden met die paypal button...

Hahaha,

Ik geef alleen de aanleiding of beter gezegd "verleiding" :rolleyes:, maar je moet toch echt zelf drukken hahaha.

De vraag is of 2 keer een T2'009 hetzelfde is als een T3'11. Gezien je prestaties van afgelopen einde seizoen denk ik niet. Sterker nog, ik denk dat je sportief moet zijn om GEEN T3'11 te kopen om zo de rest nog een eerlijke kans te geven komende jaar hahaha.:cool:.

Halewijn

Vol verwachting klopt mijn hart, de sint komt vroeg dit jaar....

Over verleiding gesproken; ik heb hem vandaag besteld en kan hem begin volgende week ophalen bij mijn lokale shop:yes:

Vol verwachting klopt mijn hart, de sint komt vroeg dit jaar....

Halewijn

Ik overweeg ook om een T3 2011 aan te schaffen.
Ik heb alleen nog een vraag:
Hoe zijn de rijeigenschappen t.o.v. de T1 FK'05 waar ik nu mee rij.
Ik rij met 12 turns EzRun brushless set en foam banden op low grip tapijt zonder bandensmering.

Bij voorbaat dank, Bert.

Ik overweeg ook om een T3 2011 aan te schaffen.
Ik heb alleen nog een vraag:
Hoe zijn de rijeigenschappen t.o.v. de T1 FK'05 waar ik nu mee rij.
Ik rij met 12 turns EzRun brushless set en foam banden op low grip tapijt zonder bandensmering.

Bij voorbaat dank, Bert.

De T1 FK'05 is vervangen door de T2. De T2 is inmiddels weer vervangen door de T3. Deze is recent weer vervangen door de T3'11.

Een model wordt vervangen als er een update is van een vorige model. Dus tov de T1 FK'05 is hij inmiddels 5 keer ge-update. 5 keer zijn er aan het model al meerdere aanpassingen geweest. Maar nu komt de vraag of je/jij dat merkt qua rijeigenschappen. Geen idee! dat heeft alles te maken met jouw rijkwaliteit en kwaliteit als monteur (lees bepalen van juiste set-up en onderhoud). Als je daar geen aandacht aanbesteed zou ik zeggen blijf lekker rijden met je vertrouwde carretje. Maar als je denkt; "ja mijn kwaliteiten zijn oké" dan zou ik de afschaf zeker overwegen, want dan ga je het echt merken. Koop dan wel de US spec, want je rij op Foam lees ik.

Maar ik denk dat je ook wel verschil merk bij een T3('10). Deze kan je al voor een veel gunstigere prijs 2e hands op dit forum kopen. En het verschil tussen de T3 en de T3'11 is minim. Ik durf zelfs hier hard op te beweren dat het maar 0,3 sec zal zijn. Maar ja, 21 ronden a 0,3 sec is winnen of verliezen...

Succes!

Halewijn

Ik heb twee jaar terug nog een stukje met een FK'05 mogen sturen....wat was ik blij met mijn toenmalige eigen auto, de FK'05 is echt niet te vergelijken met de huidige generaties chassis.

Halewijn geeft inderdaad een goed advies, koop één van de vele T3 2010-auto's die nu voor weinig te krijgen zijn, zal je geen spijt van krijgen.

groet,

Eric

Zo nu ik effe...... ik heb ook met een Fk05 gereden en heb nu een T3 en die gaat toch een stukkie beter........ maar toen reden met nihm cellen die veel zwaarder waren dus echt vergelijken is lastig maar de T3 stuurd super makkelijk......

Ik heb ze gehad vanaf de T1FK05,T2,T2007,T2008,T2009 en tot nu T3-10 en de T3-11 komt soon.
Alle auto,s kwalitatief goed niks mis mee rij eigenschapen vanaf 05 tot heden T3 auto,s zijn steeds beter te besturen gaan worden.
Ook steeds weer wat meer afstel mogelijkheden erop erbij enz enz.
En doordat je hier steeds meer je eigen kwaliteiten in weg kunt leggen ga je ook steeds beter rijden.

Verschil tussen T3-10 en de T3-11 zijn niet zo zeer groot maar ook daar kun je jezelf misschien weer verder in vooruit brengen.

Back