Xray T3 topic

Halewijn mijn T3 2011 is het zelfde als de jouwe, zit een sticker op met specs 2011.......hadden gewoon dozen over van de 2010 versie en dit is goedkoper dan nieuwe dozen laten maken...

Dan heb jij wel een hele speciale Stephan. De mijne heeft namelijk geen sticker, maar is gewoon zo bedrukt.

Voor de liefhebber, mijn locale modelbouwwinkel Foxmodelbouw.nl heeft er nog eentje liggen.

Halewijn

PS hoe gaat het met bouwen Stephan?

hallo iedereen ik ben gisteren ook trose eigenaar geworden een t3.
omprecies tezijn de t3 eu rubber spec 2010.
maar ik had hem op marktplaats gekocht het was echt een super deal.
ook gewoon nog zo goed als nieuw.
maar ik vond de aandrijving al zo zwaar gaan dus ben ik gaan zoek naar het probleem.

er bleek roest op mijn lagers tezitten sommige lopen gewoon een beetje stroef. en bij andere lijkt het wel of er een korreltje zand in zit.
en met een kwastje de bruine aanslag wel aan de buiten kant weg kunnen borstelen. maar natuurlijk is dat niet genoeg en blijft het zwaar gaan.
ik had wel iets gehoort van als je de lagers in een tril badje doet dat je het zand er uit trilt. maar stel er zit een beetje roest in mijn lagers kan ik het denk je op deze manier er uit hallen. en welke vloeistof moet er in het trilbadje? want volgens mijn kan het ook aan de olie liggen die er in zit dat daar iets fout mee gegaan is dat hij meschien de foute olie heeft gebruikt.

zelf dacht ik gewoon proberen en op nieuw olieen. en kijken of het dan beter is. meschien bij sommige wel en bij sommige niet dan heb er toch nog een paar kunnen redden.

maar hebben jullie meschien andere ideeen op dit probleem te verhelpen.
want voor de rest is er niks met de auto en is die gewoon nog in een top staat.
en stel ik moet nieuwe lagers halen waar kan ik die dan het beste halen?
is er een winkel die echt uit springt als het om lagers gaat of maakt het niet uit?
en maakt het uit of ik gesealde haal( met zo'n kunstof ring er in)
of dat ik beter gewoon helemaal staalen haal. want met het laaste heb ik hele goed ervaringen dus ik ben geneigt voor die.

gr mike

Laatst bewerkt:
Dan heb jij wel een hele speciale Stephan. De mijne heeft namelijk geen sticker, maar is gewoon zo bedrukt.

Voor de liefhebber, mijn locale modelbouwwinkel Foxmodelbouw.nl heeft er nog eentje liggen.

Halewijn

PS hoe gaat het met bouwen Stephan?
Ben benieuwd naar jou doos dan....

Maar bouwen gaat uiteraard perfect... moet alleen nog de dempers bouwen elktra erin en rijden maar..... wacht nu nog op de zomer....... :-)

hallo iedereen ik ben gisteren ook trose eigenaar geworden een t3.
omprecies tezijn de t3 eu rubber spec 2010.
maar ik had hem op marktplaats gekocht het was echt een super deal.
ook gewoon nog zo goed als nieuw.
maar ik vond de aandrijving al zo zwaar gaan dus ben ik gaan zoek naar het probleem.

er bleek roest op mijn lagers tezitten sommige lopen gewoon een beetje stroef. en bij andere lijkt het wel of er een korreltje zand in zit.
en met een kwastje de bruine aanslag wel aan de buiten kant weg kunnen borstelen. maar natuurlijk is dat niet genoeg en blijft het zwaar gaan.
ik had wel iets gehoort van als je de lagers in een tril badje doet dat je het zand er uit trilt. maar stel er zit een beetje roest in mijn lagers kan ik het denk je op deze manier er uit hallen. en welke vloeistof moet er in het trilbadje? want volgens mijn kan het ook aan de olie liggen die er in zit dat daar iets fout mee gegaan is dat hij meschien de foute olie heeft gebruikt.

zelf dacht ik gewoon proberen en op nieuw olieen. en kijken of het dan beter is. meschien bij sommige wel en bij sommige niet dan heb er toch nog een paar kunnen redden.

maar hebben jullie meschien andere ideeen op dit probleem te verhelpen.
want voor de rest is er niks met de auto en is die gewoon nog in een top staat.
en stel ik moet nieuwe lagers halen waar kan ik die dan het beste halen?
is er een winkel die echt uit springt als het om lagers gaat of maakt het niet uit?
en maakt het uit of ik gesealde haal( met zo'n kunstof ring er in)
of dat ik beter gewoon helemaal staalen haal. want met het laaste heb ik hele goed ervaringen dus ik ben geneigt voor die.

gr mike

Hey mike,

Gefeliciteerd met je T3 en veel plezier ermee! maar dat gaat wel leuken denk ik met een T3 hahaha

Er zijn lagershakers in de verkoop. Dat is een busje met een zeefje erin die wat kleiner is dan het buitenste busje. Hierin doe je de lagers. Daar giet je een olieremover bij, dop erop en schudden maar. Goed laten drogen en daarna weer behandelen met lagerolie. Iedere rc shop kan je hieraan helpen.
Maar je kan natuurlijk ook 8 keer een nieuwe lager kopen voor een paar euro per stuk. Let wel op dat het er 8 zijn;).

Ben benieuwd naar jou doos dan....

Euhhhhhh..... Stephan toch... ;)

Maar bouwen gaat uiteraard perfect... moet alleen nog de dempers bouwen elktra erin en rijden maar..... wacht nu nog op de zomer....... :-)

Weleens gedacht aan alu dempers van Xray of Tamiya erop te zetten? Of misschien een andere diff?

Halewijn

Laatst bewerkt:
Omtrend de lagers,

Wat ik altijd doe is ze helemaal uitspuiten met remmenreiniger en dan het liefst met 1 schiltje er van af.
Wel opletten als je dat doet dat ze heel blijven en niet krom gaan en bij terug plaatsing voorzichtig aandrukken en niet te diep.

Maar als ze na het uitspuiten met remmenreiniger al soepel gaan kun je ze ook in een badje WD40 leggen 1 nacht. daarna eruit controle ofdat ze nog soepel zijn en dan in de auto plaatsen.

Gr Patrick Jongenelis

Ik moet zeggen dat WD40 echt super werkt hoor al denken daar veel mensen anders over.
Ik heb ook altijd lager olie gebruikt tot ik een tip kreeg om dit te doen de auto loopt super licht ermee.

Gr Patrick Jongenelis

Met de demper die bij de kit zitten de orginele, ik heb de alu geprobeerd maar vondt het niks.
Kreeg er steeds te veel rebaund mee.

Gr Patrick

Hey mike,

Gefeliciteerd met je T3 en veel plezier ermee! maar dat gaat wel leuken denk ik met een T3 hahaha

Er zijn lagershakers in de verkoop. Dat is een busje met een zeefje erin die wat kleiner is dan het buitenste busje. Hierin doe je de lagers. Daar giet je een olieremover bij, dop erop en schudden maar. Goed laten drogen en daarna weer behandelen met lagerolie. Iedere rc shop kan je hieraan helpen.
Maar je kan natuurlijk ook 8 keer een nieuwe lager kopen voor een paar euro per stuk. Let wel op dat het er 8 zijn;).

Euhhhhhh..... Stephan toch... ;)

Weleens gedacht aan alu dempers van Xray of Tamiya erop te zetten? Of misschien een andere diff?

Halewijn
Dempers van X-ray zijn perfect en Alu dempers voegt niks toe. Tamiya dempers zijn wel eens een optie om te proberen.

Omdat ik nu nog maar 1 keer gereden heb met mijn T3, ben ik er over na aan het denken om eens langs de Mach in Haarlem te gaan.
Zijn er mensen bekend met de Final gear ratio aldaar?
Die van mij is op het moment 4,30 met een 13,5T.

Omdat ik nu nog maar 1 keer gereden heb met mijn T3, ben ik er over na aan het denken om eens langs de Mach in Haarlem te gaan.
Zijn er mensen bekend met de Final gear ratio aldaar?
Die van mij is op het moment 4,30 met een 13,5T.
Kom gezellig langs er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen. gearratio moet rond de 7 zijn.

he bedankt voor de tips.
van de wd-40 dat doe ik al jaren.
werkt perfect maar die rubberen ring die kan je er kus gewoon uit wippen.
ik ga eens aan het werk en proberen.
daar horen jullie het nog.

maar ik zie er is ook een discussie over de dempers wat is daarmee?

volgens mij zijn de standaart wel goed lijkt mij want xray test een hoop.
kan me niet voor stellen dat die fout zijn.

Ik vind de kunstof demper het best.
Rijd altijd met de kunstof dempers sinds met de T1FK05 heb 1x alu geprobeerd kreeg ze niet goed.
En idd alu dempers voegen niets toe aan het rij gedrag van de auto.

Tamiya dempers licht er aan welke want soms zijn ze te kort.

Gr Patrick

met een schroever draaier de kunstof ringen er uit halen was een stom idee achter af want de kop was tedik. had ik me vooraf ook wel kunnen bedenken:rolleyes:.

ik heb een stuk staaldraad dun geslepen en wou toen wel redelijk.
van sommige heb ik de ring er tever in geduwt en die lagers kan ik weg gooien. maar toen ik ze allemaal op had was het geene waar ik bang voor was is waar. er zat roest in de lagers in de eene net iets meer dan de ander.
maar er zat ook helemaal geen olie in tot mijn verbasing dus warschijnlijk is die de lagers vergeten in te olieen.
anders weet ik ook niet waarom er geen olie in zat. maar daarom zijn ze warschijnlijk ook gaan roesten.
ik heb besloten toch maar nieuw tehalen ik heb uit gerekent dat ik op zo'n 17,50 kom dus dat valt nog wel mee.

maar moet je persee bij die gesealde lagers telkens de rubbere ring er af halen om ze tekunnen olieen. en zelf met wd-40?
of kan ik het er ook gewoon in spuiten?

Laatst bewerkt:
want dat hoeft niet met die metalen.
dan ga ik toch liever voor die want ik heb geen zin om ze de steeds uite moeten halen. maar ik gewoon eens proberen en zelf testen.

Nee hoeft echt niet altijd hoor die schiltjes eraf.
Maar alleen als je ze echt een keer helameel grondig schoon wil maken.
Maar als er roest in zat is er misschien mee in de regen gereden?

Ik zou als ik jou was voor nieuwe nu gaan en dan als het kan met een metaal schilt.
Die kun je nog veel makelijker open krijgen 1x per jaar.
En als je ze nieuw hebt gelijk uitspuiten met remmen reiniger(zonder open te maken) en daar na gewoon inspuiten met WD40.
Dit doe je zo eens na 4a5 races te hebben gereden en ze blijven dan oke.

Gr Patrick

oke bedankt ik ga vandaag proberen ze tebestellen.
ligt een beetje aan het weer.
maar die rem reiniger zorgt er dus voor dat je de oude olie oplost en er uit loopt he? maar als vast bedankt voor al je andere andwoorden.:D

Back