Xray T3 topic

Hoi Kurtje, de Xray T3'11 is zeker geen slechte keuze, Ikzelf rij al 8 jaar met een Xray en dit jaar met een T3'11, gewoon omdat dit een zeer degelijke en niet te vergeten een veel voorkomende auto is. Bij ons in de club zijn we met zo'n 6tal Xray fanaten. Voordeel hiervan is als er iemand stukken rijd dat er iemand anders altijd wel de juiste stukken bij heeft, en je zo altijd kan blijven rijden. Andere merken zullen zeker niet slechter zijn dat hoor je me niet zeggen maar ik hou gewoon van de degelijkheid het sleutelgemak, de standaard stup die overal goed werkt.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes Werner

Hallo Werner

Dank je wel voor je antwoord!
Vanwaar ben je?

Ik zou eens bij ons in Genk en houthalen moeten gaan rondhangen om te zien welke modellen er veel rijden...
Nu 9/10 gaat mijne maat dezelfde auto aankopen, dus dan kunnen we al onderdelen uitwisselen...

Hoe zit het met de degelijkheid van de wagen? En van de riemen etc...

Groetjes
Kurt

Ok thanks
Dan ga ik normaal voor de T3 2011 gaan...

Welke motor en ESC kunnen jullie aanraden hiervoor?
Wat is bvb het verschil tussen de LRP SXX stock spec en de LRP SXX TC competition reeks?

Laatst bewerkt:
De SXX stock spec is vooral voor stock motoren, hier in Belgie bvb de 10.5 of 17.5 reeks en in Nl de 13.5 reeks deze regelaars geven meer software matige timing (boost) en de sxx tc spec is om modified te rijden (5.5turns of 4.5 turns) maar alhoewel er tegenwoordig ook met een stock programma modified wordt gereden (heb ik al eens gezien). Dit is wat ik er zowat van ken maar anderen kunnen hier misschien wel wat aan toevoegen. Ik zelf rij met een GM genius 120 regelaar met een Speed passion V3 10.5turns motor in het Belgisch kampioenschap en ben hier heel tevreden over. Deze is instelbaar met de PC maar als je 1maal de goede setup hebt hoef je niet veel meer aan te veranderen. Op deze regelaar kan je bvb thuis op voorhand al enkele verschillende programmatjes (modes) instellen zodat je op het circuit hieruit kan kiezen welke bvb het beste gaat en niet te warm wordt of ook al een modified programmatje klaarmaken zodat je kan kiezen welke motor je wil gebruiken.
Deze regelaar is updatable via internet (altijd nieuwste firmware).
De LRP is instelbaar via een set button en moet je het aantal lampjes tellen om te weten welke waarde je hebt ingegeven voor een bepaalde instelling. Werkt naar mijn weten ook zeer goed en deze regelaar is bij de nieuwste versie ook updatable via internet. Ga je deze enkel recreatief gebruiken of wil je hier ook wedstrijden mee gaan rijden?

Het is de bedoeling om eerst recreatief te gaan rijden, maar erna kunnen we wel eens wat clubraces meedoen of dergelijke...

Wat regelaar kan je dan wel aanraden? De GM? of... Qua motor zal ik bij de SP blijven, zoals in mijn offroad wagens...

Kan ik dan beter bij de modified regelaars blijven zodoende ik alle motoren kan aansturen of?

Even inpikken... Ben dus de kameraad van Kurt die eventueel ook mee onroad gaat rijden/proberen.

Ik krijg binnenkort uit RMA een splinternieuwe Nosram Pearl ISTC Version 2 Brushless regelaar terug. Dit is dan exact dezelfde als de LRP sxx tc spec.

Kan ik dan beter deze verkopen en een LRP SXX stock spec (of soortgelijks) kopen of deze gebruiken en er gewoon een 4.5, 5.5 of 6.5T motor aanhangen (zo goed als nieuwe LRP X12 octa 6.5T heb ik hier ook nog ergens liggen).

Weet dat de modified regelaars met ne 10.5T al heel hard gaan, kunde soortgelijke prestaties ook halen uit mijne nosram regelaar?

Wedstrijden rijden is niet echt mijn ding, maar kan uiteraard wel eens gebeuren. Kan die transponder nog eens gebruikt worden ;).

Inderdaad als een gewone ESC goed zou zijn, zou ik een SP gt2.0 pro kunnen nemen, anders een GT2.1 pro stock...

Iemand die er wat uitleg kan over verstrekken?

T3'11

Vanwaar ben je ?
Groetjes
Kurt
Ik ben van Oud Turnhout en doordeweeks rij ik 's avond indoor in vosselaar bij GTM rc club en als ik buiten rij ga ik wel eens bij de Baanbrekers in Rucphen rijden.
En in verband met de regelaars, met GM kan je zowat alle motoren rijden van23.5T tot 4.0 turns.
Maar met de nosram durf ik niet zo zeker zeggen dat je daar goed stock mee kan rijden, misschien heb je hier dezelfde boost niet mee als de stock versie,maar ik ben hier wel niet zeker van.

Laatst bewerkt:
vraagje over de anti roll bar.
De uiteindes moet volgens mij gewoon goed vastgezet worden. Gaat mij om het middelste gedeelte. Klopt het dat deze niet volledig vastgezet moeten worden. Dus vrij moet bewegen?

Ja klopt. In het midden moet je de imbusjes zo ver aandraaien dat de arb wel nog kan draaien, maar niet meer in andere richtingen kan bewegen. Als je de shocks losmaakt moet bij het optillen van de ene draagarm de andere mee omhoog gaan.

Mannen ik heb een vraagje

Ik was bezig aan het bouwen van mijn T3 2011.
Nu las ik ergens in een bouwverslag dat iemand het gemonteerde diff opnieuw open deed en opnieuw gebouwd heeft bij een T2.

Is dit nodig bij de T3 2011?
Moest dit zo zijn kan ik dit nog doen voordat ik verder dingen boven op het diff ga plaatsen :)

Grtz

Ik zou het diff altijd rebuilden. Alhoewel het volgens mij bij de T3'11 niet nodig is. Bij de T2 zat er wat weinig vet in het diff.

Ik heb ergens gehoord dat als je de suspension mounts vanvoor omdraait zoals de standaard setup aangeeft. Dus voorste achteraan plaatsen en omgekeerd. Dat je enorm veel grip zou krijgen op asphalt ? En omgekeerd op tapijt ?
Ik ben er zeker van dat ik het niet gedroomd heb :)

Mss een tip voor Stewie en Kurtje ;)

Dan laat ik hem voorlopig zo maar, anders moet hij weer een stukje uit elkaar :)

Nu je hebt de optie om de aandrijving hoog en laag te leggen...
Laag zou beter zijn voor grotere circuits en asvalt, hoog zou beter zijn voor kleine bochtigere en tapijt...

Best voor de eerste keuze gaan dan zeker voor ons?

Hey mannen

Vandaag gaan rijden met Olli op het circuit van de baanbrekers.
Zeker heel leuk gehad, echter met mijn GM Genius en mijn speed passion 6.5T zat er echt geen snelheid in.
Kan er mij iemand zeggen welke gearing ik ongeveer moet aanhouden (pinion / spur)

Heeft er iemand misschien ook wat tips voor het instellen van de regelaar voor een 6.5T en een 10.5T stock motor?

Back