Gisteren de eerste keer met de auto gereden in Bredene (EPC wedstrijd 3).
M'n auto was enorm zenuwachtig en gevoelig. Shocks waren gevuld met 350 en 3 gaatjes open.
Ik heb snel al m'n shock naar binnen gelegd om de auto wat rustiger te maken en 2 gaatjes vooraan gebruikt. Ik had de verstelbare pistons er in zitten om snel te kunnen testen tot ik een goeie basis setup vind. De auto was al iets rustiger, maar nog steeds niet echt goed. Mijn expo heb ik dan maar op -15% gezet en twas terug iets beter.
Door mijn camber vooraan op 1° ipv 2° te zetten verloor ik een beetje stuur. Kheb de A finale gehaald en daar 5e geworden, maar de auto was moeilijk te rijden.
Volgende week zondag doe ik waarschijnlijk mee met de EPS warm up en dan zou ik graag die nervositeit er uit krijgen zonder met expo te moeten prullen en de auto wat stabilier maken. Ik kan vooraan mijn wielbasis nog 1mm langer maken en de shocks heb ik nu gevuld met 450 en terug 3 gaatjes. De gewichtsverplaatsing was echt overdreven vanaf dat je aan het stuur kwam.
Je reed met een behoorlijk slappe afstelling. Dan kan de auto zeer nerveus aanvoelen. Ik zou in de shockbrekers voor 50wt olie doen en achter 40wt bij weinig grip op tapijt en bij hoge grip 10 wt meer. Hardere stabies wil ook helpen ( 1.5 of 1.6 voor en 1.3 of 1.4 achter ) Ook heb je voor teveel gesmeerd. Begin eens met half voor smeren ipv 100%. Als je bovenstaande tips volgt kom je veel dichter in de buurt van wat je wilt met de Xray T3. Suc6 !
Frans