Xray XB8-R

Al eerder eens gevraagd ooit voor mijn enigma: wat is het voordeel dat de servo om te sturen plat ligt? Louter en alleen een fractie verlagen van het zwaartepunt of nog andere redenen? Het lijkt mij dat de servo zo meer onderhevig is aan stof en vuil tijdens het rijden?

Puur voor het zwaartepunt ja... en qua stof valt wel mee en de meeste kwaliteitservo's zijn ook stofdicht.

Hoe raad je het Emil :wink: ? :wink:

Nou, ik zal morgen maars wat foto's plaatsen, want Emil heeft Woensdag avond in het bijzijn van mij (ik keek toe hoe hij de dremel in de gloednieuwe Force 25 zette:)
de motor geplaatst. En er moest aardig wat gedremeld worden :wink: , morgen pics (hoop ik).

Graag gedaan hoor....

Ach, normaal zou het niet moeten passen, maar na veel werk, past de force trekstart motor, prima op de Xb8-r :)

Net als mijn mega zx26 trekstarter ook niet mocht passen, deze was zelf nog wat breder, en dieper dan de force...

Dagje later, maar goed hier zijn de pics!

dsc07059mediumda7.jpg

dsc07060mediumab1.jpg

dsc07061mediumph0.jpg

dsc07062mediumot4.jpg

Trouwens Emil, dat rubbertje dat je bij de tank ziet, waar de schroef 'op' zit is bij de andere kant afgebroken :wink:

Als je een klein ringetje op het rubber legt en dan de schroef erin draait,draai je de schroef niet het rubber in waardoor hij mindersnel kapot gaat

Ziet er netjes uit! Maar ik zou de brandstofslang tussen je tank en de carburateur een stuk langer maken. Als je buggy nu omrolt en op zijn dak komt, blijft hij maar heel kort lopen.

Toch zeker 10 tot 15 secs, voor mij iig lang genoeg....

Voor Rienkje blijkbaar ook, hij wou het het zelfde hebben, als ik.

:wink: nee hoor ken er nog 1. had het eerst ook zo kort maar nu voor het brandstoffilter 5cm en na 10 cm op gezet. Scheelt weer hoop ren en vliegwerk :wink:

Nee hoor, je bent echt niet de enige die de boel op het verste omduiveld,maar mischien heb ik een betere condtie ;), en zelf ben ik niet vies van een sprintje...
Tot nog toe slechts 1x meegemaakt dat ik te laat was... Dat was, dat we de vooravond een groot feest hadden,en ik iets teveel op had , dan goed voor me was....

Zo, vandaag (in)gereden met Emil :thumbsup: . :P

We begonnen natuurlijk met inrijden, tussen de weilanden op een geasfalteerd stukkie. Motortje was er makkelijk, sloeg niet vaak af. En het inlopen ging voorspoedig.

Daarna zijn we naar een offroad plekkie gegaan, daar hebben we nog even 2-3 tankies (benk alweer vergeten) gereden. En toen (nietsvermoedend :wink: ) naar huis gegaan.

En toen wouden we de auto nog even aan mijn moeder showen (rijdend).
Dus brandstof in de tank.
Zender aan, ontvanger aan
Gloeiplug driver erop en.......................de trekstarter was weg 8O . Waarschijnlijk is het touwtje doorgesneden, en is het handeltje eraf gevallen. Twas eigenlijks best wel humor :lol:
Het is alweer gefixt :wink:

Als Emil nog even de gemaakte filmpjes zou willen posten :P

PS: Kun je met een compressor je schokdempers/brekers schoonspuiten? Zonder dat de boel kapot gaat. En Emil... Was die ene nu lek?

Zal er niet met 8 bar op staan stampen, dat niet, maar met beleid wil het wel, mestal met een borstel alles afborstelen,en dan naspuiten met de compressor, hoeft echt niet met 8 bar, gewoon vanaf een afstandje , voorzichtig...

De schokdemper , leek me niet lek, enkel iets teveel gevuld, en wat gaan zweten, de werking is nu nog prima, hoor verders ook niets dat wijst op lucht erin......
Even afwachten, of je moet hem persee uitelkaar willen halen, dan houd ik je niet tegen, gok wel dat het goed is.

Nog even een liter op 10% met extra olie,en dan over op de 16% met 13% olie, en goed afstellen,zal der nog wel wat kracht bij komen...

mooi, ik rijd ook met de xray tq en ben hier zeer tevreden over. heb hem willen verkopen maar ga hem maar zeer wijs bijhouden. ik zou raar moeten kopen om deze te overtreffen kwa stevigheid.

grtz

Psygho (Emil) zei:
Nog even een liter op 10% met extra olie,en dan over op de 16% met 13% olie, en goed afstellen,zal der nog wel wat kracht bij komen...

Is dat wel helemaal lekker voor een 4 cc blokje?
Als je met een laag nitro gehalte inloopt word de conische vorm bovenin anders dan met 16% of hoger :|
Kan zijn dat je straks moeilijk lopend blokje krijgt. Compressie druk daalt snel doordat je met veel olie heb ingereden en later met hoger nitro gehalte en minder olie toevoeging vrolijk volgas gaat. oliefilm langs de zuiger is minder terwijl je wel meer nitro erin stopt. lijkt me geen ideale inslijtprocedure of wel?
Mischien zodra je overstapt op 16% eerst weer tankje of 2 even rustig aan doen...

Me .32 heb ik met gewoon met 25% ingelopen maar de eerste 3-4 tankjes wat olie bijgevoegd. daarna zonder toegevoegde olie verder ingelopen en na 6 tankje langzaam aan het gas er echt op. compressie is bijna nog hetzelfde als toen ik hem binnekreeg gelukkig.
naar mijn inzicht zou eht mischien beter zijn om gelijk met 16% te beginnen met extra olie toevoeging voor een beter slijt proces. :?: :!:

Back