Xray XB8-R

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Rienk Jan, 19 aug 2007.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Praktijk wijst uit, dat dit allemaal wel meevalt,
    De extra olie is puur voor wat minder wrijving....

    Stel dat je gelijk zou hebben, over de olie laag, waarom zou men dan speciaal "inloop" brandstof maken, die en een lager nitro percentage heeft, en en extra olie ??? (tornado running in fuel).

    Tuurlijk kan je met je normale brandstof inlopen (evt. extra oie toevoegen), echter is deze brandstof duurder, en en heb je niets aan het nitro, want prestaties verwacht je toch niet van je motor.
    De boel staat zo rijk dat je bijna de brandstof door de motor spoelt, iets wat daadwerkelijk ook de bedoeling is.....

    Ik heb voor de test mijn motor ingereden met mijn normale brandstof, en wat extra olie in de eerste 7 tanjes. Het was dezelfde motor als ik daarvoor gebruikte, een .25, ik kon tot op heden niets ontdekken , qua verschilllen....

    Zoals veel geschreven zijn er tal van inloop procedures....

    De veel geprezen WOT methode, heb ik ook toegepast, daarna een gewoon rustig ingelopen, ook hier eingelijk weinig tot geen verschil......

    Dus ja dan doe je het op DIE manier waarbij jij een lekker gevoel krijgt ;)
     
  2. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    ja inderdaad het zal altijd een discussie punt blijven.
    Iedereen doet het uiteindelijk op de volgens hem beste manier.

    komen er nog in-action pics? :wink:
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Neem toch wel aan dat Rienkje, de schans gaat pakken de we gemaakt hebben! En ja dan sta ik wel klaar met mijn digicam voor wat actie pics....
     
  4. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Tuurlijk gaan we die schans op, alleen is ie al voor de 2de keer gemaatk :wink: .....
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Bijna.. :wink:

    Wat offtopic inside info, wel geheim houden..
    De buurman krijgt een nieuwe buggy....
     
  6. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Vandaag weer 3tankjes erdoor heen gereden (nat los gras...smerig). En de eerste jumps gemaakt, van een grasveld verhoogd (1m), op gras/grind (landplek was net op het grindpaatje:(. Maarja, eerst ging het niet helemaal lekker...... maar toen even denken oja, gas voor de sprong loslaten :wink: . Toen ging het goed! :wink:

    Alleen thuis afterrun olie erin gedaan, en toen wou ik het even doorspoelen door aan de trekstarter te trekken.........en toen zat de boel vast :|
    Ben bang dat ik hem vergeten ben op het dode punt te zetten :bad-words: :oops: :cry: :oops: :hammer: .

    En nu.......verwarmen?

    RJ :cry:
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ja...

    Anders kan je ook nog een schroevendraaier pakken en hem zo er doorheen trekken.....

    Let wel op dat je niet de verkeerde kant optrekt!!
    Dan blokkert de oneway en sloop je dat gedeelte ook nog.....

    Goed warmstoken met de fohn, en desnoods met de schroevendraaien hem er doorheen trekken...

    Schijnt dat er met deze handeling nouwelijks schade ontstaat, hoewel het een vreselijk lijkend eoperatie is. Het kan nog wel eens pipeen en kraken.., Controleer altijd bij een vrij niewe motor of de boel na het lopen niet op het bdp staat, liever op het odp, maar alles is beter dan het bdp (bovenste dooie punt).

    Suc6, en anders kom maar lang doe ik het wel voor je....
     
  8. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    gewoon plug losdraaien, komt ie echt wel door het punt heen........
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Lijkt me sterk...
    Anny way , het kan naturlijk geen kwaad deze te verwijderen, dan heb je iig geen (onnodige)compressie meer natuurlijk...
     
  10. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    dus je hebt dat nog nooit geprobeerd en gaat meteen met een schroevendraaier aan de gang? :roll: Daarnaast is het niet onverstandig om ook een plens afterrun door de plugopening in de koelkop te gooien (tevens door de carb.). Dus kop schoonmaken / blazen, plug eruit, afterrun erin, paar keer aan je trekstarter trekken, plug er weer in en wegzetten.
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    De motor is al ingereden, en zit nu waarschijnlijk vast op bdp.

    Vermoed niet dat dat op te lossen is door enkel de plug te verwijderen.....

    Denk dat Rienkje echt wel zo slim is geweest om de plug ene halve slag los te draaien.....

    Het feit dat ik persoonlijk dit nog nooit meegemaakt heb, wil net zeggen dat het niet slim is, dit is een beproefde methode om hem uit het bdp te krijgen....

    Ik heb het ook steeds over het uitgangspunt dat WAARSCHIJNLLIJK, vast zit op bdp, zoals hij ook denkt.
     
  12. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Ik had de plug gisteren al een halve slag losgedraaid. Toen hoorde ik tsssssss, als ik probeerde te trekken. Er zat wel wat beweging in, maar ik moest wel vreselijk hard trekken. Dus ben ik maar gestopt (voordat ik geen trekstarter(S) meer heb)

    Vandaag: Gelukkig, even met de fohn en de plug eruit. En hij was al los (ik kneep hem wel :wink: ).

    Matthijs: Maar ik gooi er altijd affterrun in :wink: Door plug en cab.

    Bedankt, RJ
     
  13. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Nog even wat foto's van die keer met de 'vastloper' :wink:

    Beetje vies:)

    [​IMG]

    Poetsen:)

    [​IMG]

    Intussen is er ook een schans ontwikkeld, moet nog getest worden :wink:

    [​IMG]

    Schans getest. Lande vaak met punt in de grond, voorkant kap is afgebroken :cry:
    En mijn luchtfilter vastgezet met tywrap, ging los :cry: :cry: :cry: , echt het allerergste............................ kut kut kut kut kut kut........
    Reed op straat/gras.........

    En nu? Motor uitmekaar halen?
     
  14. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
    Yup helemaal uit elkaar halen en goed doorspoelen met nitro.Je kan beter teveel spoelen als te weinig.Voel of je lagers nog goed zijn en kijk of er nergens krassen zitten.
    Het hoeft niet zo erg te zijn,ik heb het ook gehad en de motor heeft al weer 2 liter gehad nadat het gebeurt is.

    Nu is hij in iedergeval goed ingelopen :p
     
  15. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Nou, ja dan haal ik hem deze week wel 'even' uitmekaar. Hij heeft volgens mij maar 10-15 seconden zonder luchtfilter gereden, maar dan kan er natuurlijk al wat binnen zijn gekomen.
    Trouwens als ik dat zol lees, gebeurt het best wel vaak bij meerdere mensen....

    RJ
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hmmz.. hopen dat het niet einde motor is!
    Een korreltje kan al fataal zijn , of goed gaan zo lijkt het, en dan is je levensduur behoorijk verkort...


    Op zich een mooie schans, maar hij is te lang in verhouding....
    Waarom kom je niet even langs, kun je de onze bekijken, die is erg goed, zowel op lage , als hoge snelheid.....

    Beter goed gejat dan slecht verzonnen...

    Vandaag ook even geragd met de autos, vies weer, maar goed er moest gereden worden, de wagen van de buurman deed het ook prima, lag goed op de weg, en was rap zat...

    De Xray is vies (met hoofdletter V),en wordt morgen weer schoongemaakt....

    De nieuwe uitlaat is op offroad een bom!
    De wielen vol met zand, echt alle 4, en plenty power, en dat met een .25 motor, nee ben DIK tevree over de jp2.
     
  17. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    dat is een schans om je auto naar de maan te katapulteren
     
  18. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
  19. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Oke, ik haal de motor wel uitmekaar (of had ik dat al gezegd :lol: ). Wel zonder van de kap, hij is net bij de voorste bodypost afgeknapt.....

    PS, hoe spoelen jullie de motor uit (niet die manier van een vat met diesel..)

    RJ
     
  20. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Oke, dan dus met een bakje waar de motor inpast, en lekker soppen..

    En veelvuldig de boel verversen (inhoud van het bakje)
    Desnoods kun je er op het eind nog een bus remreiniger op leeg spuiten, en even met wd 40 insprayen, of afterrun.

    Dan de lager horen en voelen, en hopen dat het nog niet het einde is van de lagers, en of je zuiger en cyl. setje...
     

Deel Deze Pagina