yak 3

serge pot

Forum veteraan
tekeninggevonden van een yak op het zeer ruime www.
deze op een stick gezet en laten printen .

100_2813.jpg

100_2814.jpg

na een studie van wat avondjes ,is het vandaag begonnen met uitknippen en op balsa plakken zodat we de onderdelen kunnen uitsnijden cq zagen .

100_2812.jpg

Dit gaat een leuk kistje worden, heb er zelf een 1:48 model van (Revell bouwkitje:mrgreen:). Ik wens je succes met de bouw, ga deze volgen:wink:.

Tim

en weer ietsje verder.

100_2815.jpg

plakken en zagen ,hopla er uit .

en dan denk je mwoh even passen .

100_2816.jpg

en oeps

100_2818.jpg

dasn doe je toch meer als gedacht

de personen die om de tekening gevraagd hadden hebben deze dus ook via mail gehad .

en zowaar vandaag een beetje geprutst .

100_2942.jpg

dat wordt een hoop schuren

Tja de toekomst zal dat uitwijzen.
Ook ik heb hem binnen en nog bedankt voor het toezenden.
Er ligt nog wat op de bouwplank dus mij zul je nog niet zo snel zien.
Succes met de bouw ik volg het draadje.
Ton

even wat stof afvegen hiero :D

101_0736.jpg

101_0737.jpg

de laatste kopspanten zitten er op .nu gaat de romp aan de kantom de vleugel eerst klaar te maken .

101_0738.jpg

indekking is gemaakt

101_0739.jpg

de 1e ribben staan

Serge,

Even een beginners vraagje.
Waarom maakje de indekking vooraf dat doe je toch pas als de ribbenvleugel klaar is.
Of heb je het met overmaat gesneden.
Ton

Serge,

Even een beginners vraagje.
Waarom maakje de indekking vooraf dat doe je toch pas als de ribbenvleugel klaar is.
Of heb je het met overmaat gesneden.
Ton

zo is de beplanking al klaar namelijk en idd iets op overmaat. ik heb de beplanking dus ook al tegen elkaar gelijmd . en zoals je ziet lopen de nerven schuin en geven op deze manier het meeste draagkracht en kost het minste hout wat je verspilt .

en de andere helft van de vleugel is ook opgezet , liggers in vorm gbogen mbv midden spant ,water en lijmklemmen.van de liggers en ribben een doosconstructie gemaakt.

102_0070.jpg

en de onderste indekking zit al verlijmd .

102_0071.jpg

de doosconstructie .

en idd alles lekker ouderwets met witte houtlijm en bruislijm .deze lijmnaden zijn flexibeler dan cyano .

oei oei poei winter dagen ,weinig vliegen ,dus stof happen .

100_0088.jpg

richtingsroer afgetekend en alvast een dun streepje uitgesneden zodat straks na indekken je niet hoeft te gokken binnezijde is 50mm diep en buitenzijde is 20mm diep .

aangezien ik de tekening grofweg als gids gebruik en ik dus veel zelf moet uitdenken ,maakt dit best wel leuk.
ook maar het besluit genomen om geen landingsgestel te gebruiken ivm vorige ervaringen dat dat toch net te zwaar wordt .

100_0084.jpg

100_0086.jpg

dan wordt dit de oplossing btw het triplex wat ik gebruik komt vande gamma vandaan 3mm triplex (goed geschikt voor figuur zagen stond er op ) het voelde goed aan en lekker licht

alleen dat er een strookje mist in het midden is mijn fout ,maar dat is straks een kwestie van opvullen .komt toch een 15 grams matje in het midden ivm buiklandingen .

Back