yak 54 van phoenix

raymon

Forum veteraan
Heren,

vrijdag naar de beurs gegaan, hij zat me steeds aan te kijken, al van af ik binnen was gekomen.
aan het einde toch maar mee genomen
met motor en regelaar 2 props 178 euro
motor moet een 3d model van 1.5kg nog goed kunnen trekken.
dus dit model moet hij ook wel trekken, heb hem nog niet gewogen maar denk rond de 650gr

Img_0242.jpg

Img_0241.jpg

Img_0239.jpg

Img_0240.jpg

er ziten GWS 120BB servo`s in
gewicht nog onbekent

Ik had he ook maar mee genomen omdat ie zo lief keek :wink: :P
vandaag al ingevlogen en vliegt zeer goed lkkr rustig en langzaam ,
of knoer hard en lkkr 3d alles kan
ik ben dik tevreden ookal was die van mij zelfde set 20 euro geodkoper :wink:
gr peter

ja zekers om 15.00 ingevlogen 0m 17.00 naar huis,
om 19.00 weer terug en om 19.15 de neus er al af hebben liggen door,
de prop te groot was en dus vloog de prop er af ( brak los)
de sleurde op een of anderen manier de motor ook mee <
hier een foto

In het begin ging het echt goed , de prop zat presiecs in het midden. eerst vlucht van 9 minuten op een lipo 2250 mah 3s
Maar toen kwam het:9( had ik dat maar niet gedaan) :-)
Ik was een beetje met props aan het spelen,
tot ik er eentje pakte niet denk ik net iets te groot was .
De prop kwam los en de motor ook , de motor kwam 10 cm verter te liggen .
En vijftien seconde er naar hoor de ik de prop neerkomen ver achteraan de parkeerplaats z'n 25 meter verder haha.
had ik even pech , maar alles is weer gerepareert ( en ik denk zelf dat het nu nog sterker is dan eerst)
dus tot komende zondag weer, met 'm'n yak .
En meschien is m'n Graupner Micro Showflyer dan ook wel klaar.
Gr Peter van de Riet

Ik heb er ook eentje meegenomen, ik zei tegen die man, ik heb maar 220 euro :lol: kun je geen setje maken, met Accu, regelaar, moter, servo's en vliegtuig. De set kostte eigenlijk 260 euro, ik heb m voor 220 mee gekregen, ben er erg blij mee, de folie is bij mij goed hoor, tis echte oracover, bijna geen lucht, alleen op de romp op sommige plekken.
Weet iemand hoe de aansturing van de roeren moet?
Als je dat dingetje hebt wat in je servo hevel geschroefd moet worden hebt, moet dat hele ding dan draaien op de servo hevel? of moet het boutje vast zitten en alleen het tonnetje draaien(kogelkop) ik heb nu dat alleen het tonnetje draait, maar er zit nogal wat speling op....... :cry:

Je kunt hem toch ook wel lijmen met 5min epoxy he? mijn ca is op :oops:

hmm ik heb heb er heel weinig speling op, heb de 2 moertjes tussen de hevel geklemt.

je kan tuurlijk ook met epoxi gebruiken, maar wel zwaarder
en langer wachten:P

Zit bij jullie het landings gestel ook niet helemaal vast?
bij mij waren de vastzet klipjes zelfs te groot, moest er een stukje afvijlen.
Weet iemand een manier om gewoone servo's stekkers, ed. in een graupner ontvanger te krijgen of moet ik al me kabeltjes gaan vijlen.....

Alexzzz zei:
Hoe groot je prop ook is, je motor hoort niet los te komen :?

Grt.

Wel als je alles belachelijk overmotoriseert. Hij geeft aan dat hij een motor gebruikt die een 3D kist van 1,5kg nog goed trekt, dat zal dan dus zo'n 450 watt moeten zijn.

Daar is het motorschot van een 600 gram parkflyertje niet echt op gebouwd.. dan een grotere prop --> meer trekkracht --> motorschot eruit..

het ging super!!
vlieg ongeveer kwart gas
het cg mag nog iets naar achteren
ik draai een 10x4,7 apc sf, nog geen ampere gemeten
hij hangt nu aan de lader, heb 7,3min gevlogen
als ik klaar ben met werken ga ik kijken hoeveel er in is gegaan

Zo, roeren verlijmt, rolroerservo's geplaats, rolroeren afgesteld op nieuwe zender ( pfffff moeilijk, het lijkt allemaal hetzelfde)
Moter in gelijmd, ontvanger geplaats...
Hoe hebben jullie de accu liggen?dat hij niet bij een harde landing door de bodem kaatst?

Back