Yankee 1:4 Cross Control M15 Beetle opknappen

Update: was net bij Peter van 2BrotherRC en met wat prullen kregen we goede vonken, remmenreiniger en smering in de kop... Alles vast en voila pruttel pruttel (heel kort natuurlijk)

Dus gelijk maar olie gekocht..

bu5eqede.jpg

Moest van hem 1:30 met Vpower mixen

Dus strax ff 5liter jerrycan scoren!
Ik hou jullie iig op de hoogte,
Als t dan niet werkt zou t volgens hem bij dit type carb. de membramen kunnen zijn
(daar had hij er nog een paar van)

1:30?
1:25 is normaal geloof ik?
Of draait deze motor meer toeren door het lagere aantal CC?

1:30 niet doen.. of je wil van je blok af.. !

1:20 of 1:25 minimaal gebruiken.

De verkoper had beter moeten weten !!

1:30?
1:25 is normaal geloof ik?
Of draait deze motor meer toeren door het lagere aantal CC?

1:30 niet doen.. of je wil van je blok af.. !
1:20 of 1:25 minimaal gebruiken.
De verkoper had beter moeten weten !!

ajoh ,rooktie lekkah John ;)

faaaakkk... ben al bij t tankstation geweest en heb dr 175ml olie eerst in de 5L jerrycan gedaan en vervolgens volgegooid :confused: dus nu ben ik de pisang??

of kan ik dit nog herstellen? en hoe weet ik wie gelijk heeft? :rolleyes:

trouwens helaas krijg ik em helaas nog niet draaiend,
met remmenreiniger wel maarja paar seconden uiteraard...

ik kan geen Frans, maar heeft iemand een id wat de basis carb. settings?
er staat daar trouwens made in Ireland op iig..

zal strax nog wat meer close-ups plaatsen...
en de trekstarter wil niet meer terug lijkt steeds verder te hangen :(

zou echt top zijn als iemand met veel kennis van deze blokjes contact met me op zou kunnen nemen, 065329[zes][een][een][vier] :cool:

das wel goed hoor ,?maar op 5 liter doe je 200 ml olie altijd goed ,

Dus ik doe er het beste nog wat bij dus?

Via PM de vermeende carb. settings gekregen H 1.75 slag L 1.15

Heeft iemand de exploded view van de carb. ik zou em graag uitelkaar halen en schoonmaken maar wil natuurlijk niks slopen

Compelte nitro motoren en carb. lukken ook altijd, naar dit heeft toch net wat meer delen

rijd nu ook al 5 tankjes met 1:30, dus minder olie.
Schone zuiger, nog volle compressie en gaat als de brandweer!

Maar tis natuurlijk ieders ervaring.

Maar wat @Ruud ook zegt, zou best kunnen dat deze motor wat meer toeren draait.
Dus ik zou er nog wat olie bij doen.

Oh btw het opvoeren van de brandstof, gebeurt dat door het membraam? En gaat dat door vacuum van motor op en neer? Kan/moet ik door de uitlaat dicht te houden en zonder bougiedop erop de brandstof oppompen? Of is er bij de eerste keer met lege leidingen een andere truuck/methode nodig? Thnx

rijd nu ook al 5 tankjes met 1:30, dus minder olie.
Schone zuiger, nog volle compressie en gaat als de brandweer!

Maar tis natuurlijk ieders ervaring.

Maar wat @Ruud ook zegt, zou best kunnen dat deze motor wat meer toeren draait.
Dus ik zou er nog wat olie bij doen.
nee das meer pannekoek ,1 liter benzine met 30 ml olie ipv 20 dus je rijd teveel olie

Oh btw het opvoeren van de brandstof, gebeurt dat door het membraam? En gaat dat door vacuum van motor op en neer? Kan/moet ik door de uitlaat dicht te houden en zonder bougiedop erop de brandstof oppompen? Of is er bij de eerste keer met lege leidingen een andere truuck/methode nodig? Thnx

het opvoeren van de brandstof gebeurd indd door het membraam in de carb door het vacuüm in de motor. door de choke dicht te doen en de trekstarter te bedienen zuigt de motor als het allemaal goed werkt brandstof naar de carb.
het kan zijn dat het membraam uitgehard is door het lange stilstaan. als jij zegt dat de carburateur Ierland komt is het waarschijnlijk een tilitson. misschien dat je via het type, op google wat vinden kunt.
succes!

groet Efrem.

het opvoeren van de brandstof gebeurd indd door het membraam in de carb door het vacuüm in de motor. door de choke dicht te doen en de trekstarter te bedienen zuigt de motor als het allemaal goed werkt brandstof naar de carb.

het kan zijn dat het membraam uitgehard is door het lange stilstaan. als jij zegt dat de carburateur Ierland komt is het waarschijnlijk een tilitson. misschien dat je via het type, op google wat vinden kunt.

succes!

groet Efrem.

T is iid een tilitson ofzo ik kon t niet goed lezen en toen ik foto wilde maken was mn sccu leeg *zucht* bedankt, zal zo even gaan zoeken :) ok goed om te weten maar de initiele opvoer van brandstof hoe moet ik de choke dan dicht doen? Of zou dat vanzelf moeten, dus niet zoals met nitro uitlaat dichthouden en rustig op trekken of juist wel

Btw zit er 1 membraam in of meerdere enig id wat die zoudeb moeten kosten? Zodat ik niet opgelicht wordt omdat ik er geen verstand van heb :) thnx

als het goed is zit er een extra hendel op de carb naast de gashendel. deze is voor de choke.
als je het luchtfilter er af haalt zie je goed wat er gebeurt als je de handels bediend.
zo'n membraam hoeft niet meer als een paar euro te kosten. probeer ff een foto te nemen, misschien heb ik nog wat liggen op de zaak.

groet Efrem.

Yankee 1:4|5 Cross Control M15 Bug Beetle opknappen

als het goed is zit er een extra hendel op de carb naast de gashendel. deze is voor de choke.
als je het luchtfilter er af haalt zie je goed wat er gebeurt als je de handels bediend.
zo'n membraam hoeft niet meer als een paar euro te kosten. probeer ff een foto te nemen, misschien heb ik nog wat liggen op de zaak.

groet Efrem.

Yup heb net even de filterdop eraf gehaald en daarna de filter elementen (die er overigens hagelnieuw uitzien) toen kon ik idd de choke valve zien er als ik aan t stelmechaniek tussen de filter en carb. draaien ging hij open en dicht etc.

Toen dus de afstelling van de H en L gedaan en rustig aan de trekstarter getrokken paar keer, echter toen sloeg t noodlot toe :(

Na de choke weer op te hebben gezet en flink te trekken brak de kabel op 15-20cm van de trekhendel, nu heb ik wel vaker trekstarters gerepareerd op nitro's dus zou t ongeveer t zelfde zijn met deze? Of moet ik ergens heel goed opletten...

Nu moet ik weg en kan de kap er niet afhalen maar vanaaf of morgen wel, grtn

Edit: extra zouden jullie adviseren om uit voorzorg t membraam bloot te leggen?
Kan ik daar makkelijk bij zonder alles los te halen en of pakkeningen nodig te hebben?

Back