Yankee 1:4 Cross Control M15 Beetle opknappen

nee das meer pannekoek ,1 liter benzine met 30 ml olie ipv 20 dus je rijd teveel olie

als je 1:30 rijd heb je toch 1 liter olie vermengd met 30 liter benzine, en als je 1:20 rijd heb je 1 liter olie vermengd met 20 liter benzine. er zit dan toch meer olie in de 1:20 dan in de 1:30? volgens mij is 1:20 50ML per liter en 1:30 is 30ML per liter.

als je 1:30 rijd heb je toch 1 liter olie vermengd met 30 liter benzine, en als je 1:20 rijd heb je 1 liter olie vermengd met 20 liter benzine. er zit dan toch meer olie in de 1:20 dan in de 1:30? volgens mij is 1:20 50ML per liter en 1:30 is 30ML per liter.
1 liter benzine 40 ml olie ,2 liter is 80 ml olie ,3 liter benzine is 120 ml olie 4 liter benzine is 160 ml olie en 5 liter dus je jerrycan 200ml olie mixen

dus 1 liter benzine met 20 ml olie is minder olie zoals jij berekent?:rolleyes:

nee das meer pannekoek ,1 liter benzine met 30 ml olie ipv 20 dus je rijd teveel olie

1:25 is 1 liter mengsmering op 25 liter brandstof
1:30 is 1 liter mengsmering op 30 liter brandstof

1:25 is 200 ml op 5 liter brandstof
1:30 is 166 ml op 5 liter brandstof

1:25 is 40 ml op 1 liter brandstof
1:30 is 33 ml op 1 liter branstof

http://www.kreidler.nl/faq/mengsmering/mengsmering.html

Zo doe ik het altijd, kan je nooit een fout maken met deze website.

tja ,ikkuh niet ,ga van mijn jerrycannetje uit dus eerst benzine dan olie btw ik meng 5liter benzine met 150 ml olie goed zat?

tja ,ikkuh niet ,ga van mijn jerrycannetje uit dus eerst benzine dan olie btw ik meng 5liter benzine met 150 ml olie goed zat?

dat zou dan 5 gedeeld door 0,15
Op 33.3 uitkomen dus 1op33(1/3)

Maargoed ik ben geen expert ;)
Kortom ik moet nog klein beetje olie erbij

1 liter benzine 40 ml olie ,2 liter is 80 ml olie ,3 liter benzine is 120 ml olie 4 liter benzine is 160 ml olie en 5 liter dus je jerrycan 200ml olie mixen

dus 1 liter benzine met 20 ml olie is minder olie zoals jij berekent?:rolleyes:

wat jij nu berekent met 40ml olie per 1 liter benzine is 1:25 en niet 1:30 of 1:40.
en als je maar 20ml olie betekent het dat je 1:50 rijd :shock: en voor zover ik weet is dat veel te arm.

als je minder olie gaat gebruiken is het wel belangrijk dat je goeie olie gebruikt, volgens mij rijdt fastrockets ook niet met de goedkoopste olie

Gewoon 1/25 rijden dus 200ml op 5liter benzine.
En goede olie kopen. Dan heb je de meeste schik van je moter.
En voor de rest alles vergeten.
Ik rij met castrol rs.

Ok :) aangezien ik dus 175ml op 5L had gedaan, gooi ik er dus er nog 25ml in de jerrycan bij en doe de inhoud van het tankje wat dr nu in zit er ook bij... Dan schudden en t tankje weer vullen

Eerst gereden met castrol power 1 en power RS.
Nu ook motul 800 maar ik merk geen verschil ook niet qua temperatuur gewoon allemaal goede olie.

Eerst gereden met castrol power 1 en power RS.
Nu ook motul 800 maar ik merk geen verschil ook niet qua temperatuur gewoon allemaal goede olie.

Ok goed om te weten thnx...

Trouwens aangezien ik de wit/zwarte Beetle wil opknappen maar t liefst helemaal strippen wil en als de kans bestaat hem van binnenuit kanarie geel te maken (Ja idd wil ik mn 2 hobby's weer combineren aangezien ik ook gek ben van Transformers) zodat hij op Bumblebee van Generation 1 TF's lijkt...

Ik zal ook een sticker op maat laten maken aangezien op het dak altijd een heel groot Autobot logo zit, zodat ik deze auto ook bij mn stand op diverse grote Transformers beurzen kan plaatsen (de eerst volgende is in Duitsland C.O.N.S. net over de grens bij Venlo op 25oktober, dus voor die tijd wil ik em helemaal goed en af hebben)

Ik vind jullie hulp echt waanzinnig :D
Zo fijn om wat extra brainpower ter ondersteuning te krijgen!

Oja ik vergeet te vragen hoe krijg ik de al hevig bladerende verf aan de binnenkant verder netjes weg zonder de body te beschadigen?

Ik rij gewoon op 15W40 en dan 1:50..

Niet dus....
pfff ik probeer iemand te helpen met rekenen wat makkelijk is ?met olie verhouding ,maargoed John de meeste hiero hebben ook al jaren ervaring met hun 16 jaar gemiddeld ,;)

gr.Danny

(15 w 40) mmm wel castrol toch?:D

iedereen zo ze ervaring met iets toch, kan iedereen dat hobby uitvoeren zoals ie zelf wilt ;)

@G60force, ik ben benieuwd ik volg het!

Back